Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu na sprzęgle/ luz przegubu wewnętrznego


NoWay

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Miałem problemy z szarpaniem (telepała i nadal telepie się cała buda) podczas ruszania na samym sprzęgle (pół-sprzęgle), ogólnie ciężko ruszyć bez lekkiego spalenia sprzęgła. Diagnoza padła na dwumas, toteż wymieniłem cały komplet na sztywne koło + nowe sprzęgło od VALEO. Wymieniłem też wszystkie poduszki silnika oprócz odboju przedniego bo wydawało się, że jest w dobrym stanie, choć między gumą a jarzmem jest sporo luzu. I tu problem, bo szarpania nadal jak było tak jest. Natomiast zauważyłem chyba luz na prawym przegubie wewnętrznym. I tu załączam filmik:

Na lewym przegubie wewnętrznym zero luzu, wszystko sztywne. Proszę o ocenę czy prawy wewnętrzny kwalifikuje się do wymiany i czy to on może być winowajcą szarpania.

Dodam, że gdy na przykład na dwójce podkręce silnik do wysokich obrotów i puszcze gaz, hamując silnikiem, lewarek dostaje mocnych wibracji. I na przykład jak jadę na piątce 80km/h delikatnie tylko trzymając gaz, tak aby spokojnie już jechać, na całej budzie czuć jakby wibracje, których nie ma, gdy na przykład ostro się rozpędzam.

Proszę o rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja też miałem podobne szarpanie (zwłaszcza przy skręcie w lewo lub przy jeździe z obciążeniem ew. przy ruszaniu pod górkę, przy skręcie w prawo na trasie drganie prawie nie wyczuwalne) i też podejrzewałem przegub/y wewnętrzne. Na kanale szwagier mechanik złapał od strony kierowcy jedną ręką za półoś a drugą za przegub wewnętrzny i szarpał tudzież kręcił podobnie jak Ty na filmiku, po czym przeszedł na stronę pasażera - werdykt przeguby wewnętrzne nie mają luzu. Więc w ten sam sposób diagnoza zewnętrznych przegubów najpierw od pasażera - tu też ok. A od kierowcy okazało się że jest luz na zewnętrznym. Więc ja do sklepu po przegub zewnętrzny potem pod dom lewarek i po 30 minutach i próbnej jeździe - bingo szarpania nie ma :-) Mi to pomogło sprawdź u siebie nie mówię że to musi być to ale ja zaoszczędziłem trochę dzięki takiemu sposobowi diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam b6 prawie to samo zawieszenie tez czasem szarpie. A stukalo wam cos? czy tylko szarpalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: u mnie rytmiczne i dość mocne szarpanie występuje jak puszczam sprzęgło bez dodania gazu przy ruszaniu na jedynce i wstecznym, jak już całkiem puszczę nie szarpie.

W czwartek doprowadze do porządku zawieszenie (jeden wahacz i końcówka), wymienie ten przegub z mojego filmu i przyjrze się odbojowi silnika przy chłodnicy bo wydaje mi się że tam jest nadmierny luz/wyrobiona guma. Według mnie ostateczność to rozwalone łożyska na wałku w skrzyni ale mam nadzieję że nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NoWay mam taki sam problem tylko że w passacie i tez wczoraj wyjąłem 2 raz 2mas i dalem do sprawdzenia bo myśleliśmy że kupiłem wadliwego i co?... okazało się że 2mas i cały jego osprzęt jest ok sprawdzane w serwisie który zajmuję się regeneracja... i właśnie kiedyś też zauważyłem taki luz u siebie na przegubie wewnętrznym i nie wiem co robić.Daj znać czy sobie z tym poradziłeś:P pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, przegub wewnętrzny wymieniony na nowy, szarpanie jak było tak jest. Wszystko na linii silnik koła mam sprawdzone: przeguby wewnętrzne i zewnętrzne, wielowypusty na półosiach nie wytyrane, sprzęgło kompletne nowe z kołem zamachowym, nowy komplet poduszek silnika.

Jeszcze jedna sprawa a mianowicie u mnie rura od wydechu przechodzi bardzo blisko podwozia, palce wchodza ledwo co między rure a ściane tego tunelu gdzie jest wydech. W najbliższym czasie zmodyfikuje troche układ wydechowy tzn. przetne i puszcze rure troche niżej bo mam podejrzenia, że takie szarpanie/ telepanie budy może przy ruszaniu (jak silnik lekko się unosi) powodować rura, która zapiera o podłoge. Sprawdźcie to. :wink:

Jak to nie będzie to to już tylko jedna diagnoza - skrzynia a dokładniej według mnie stryrany mechanizm róznicowy, ewentualnie któreś łożysko. Zobaczymy, ja sprawę doprowadzę do końca bo za dużo kasy w ten samochód już włożyłem a i jeździć nim zamierzam co najmniej z 3 lata. ^_^

Edytowane przez NoWay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj wymieniłem te przeguby wewnętrzne i powiem wam że auto przestało podskakiwać z 1 i R więc u mnie chyba były te przeguby :) jakby coś się nawróciło będę pisał. :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko napisać, że auto wyleczone a powodem szarpania była skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko napisać, że auto wyleczone a powodem szarpania była skrzynia.

co dokładnie działo się ze skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie potężne szarpania a zwłaszcza na skręconych kołach powodowała gówniana skrzynia CPC sprzęgana z silnikiem 1Z. Diagnoza? zużyte łożyska przekładni planetarnej. Po remoncie zniknęło to telepanie.

Początkowo wymieniłęm sprzęgło, w którym po roku padł tłumik drgań bo w 1Z jest jednomas. Myślałem że wysprzęglik padł a nie roczne sprzęgło (wymiana siłownika i nic). W końcu zagryzłem zęby i oddałem skrzynię do remontu. Po remoncie pomogło ale jeszcze czasem delikatnie zadrży i podejrzewam pompkę bo w lecie głośno skrzypi. U mnie przeguby wew. miały prawie znikome luzy gdy je sprawdzałem.

Może źle zrobiłem remontując skrzynię nie wymieniając profilaktycznie pompki sprzęgła. Przyczyn szarpania jest wiele. Na dziale silniki diesla jest podobny wątek o szarpaniu przy ruszaniu

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , panowie ja mam ten sam problem nie zawsze ale coraz czesciej przy ruszaniu na zimnym silniku szarpie mi całą budą... nie mam pojęcia gdzie wina leży , wiec pytam sie was ? jestem posiadaczem audi a4 b5 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dziwne że na zimnym szarpie :o u mnie na zimnym jeździ jak tralala gorzej jak się skrzynia rozgrzeje wtedy zaczyna szarpać chodź powiem wam że ostatnio przez przypadek pościłem sprzęgło stojąc na ręcznym i jedynce coś postukało parę razy w skrzyni silnik nie zgasł bo od razu sprzęgło wcisnąłem i przez prawie cały dzień objawy ustąpiły do puki do lasu nie wjechałem z powrotem na wertepy do lasu(nie radzę tego robić ) , luzy na pół osiach mam większe niż na filmie ale podczas skręcania i jazdy na skręconych kołach nie ma żadnego szarpania a jedynie strzelanie przegubów i tu zagwozdka nowe przeguby :D wiem że półosie też strzelają sprawdzałem parę razy i to na pewno przeguby się ślizgają tylko przy ruszaniu jest katorga najgorzej jak dwu mas w korku się zgrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać od siebie co do wibracji /drgań wiele osób nie zwraca uwagi na czyszczenie powierzchni styku przegubów wew. z flansza przy skrzyni, wiele osób nie czysci płaszczyzny styku koła zamachowego z wałem - koła zamachowego z dociskiem.


Co do pierwszego postu i filmu to kolego nie sprawdzałeś luzu przegubu łapiąc za przegub a luz w skrzyni.... luz w przegubie sprawdza się targając za półoś :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...