Jump to content
IGNORED

[BRE] Silnik dymi mocno na biało.


mateusz165

Recommended Posts

Witam.
mam problem, zapaliła mi się kontrolka oleju na czerwono, zatrzymałem zgasiłem auto po czym ponownie odpaliłem auto nie świeciła więc pojechałem dalej, po pewnym czasie mrygnęła znów i pojawiła się za mną chmura dymu, zgasiłem auto i odholowałem do warsztatu,
mechanik stwierdził ze wysiadła pompa olejowa po czym wymienił ją i wszystko wróciło do normy, oprócz ogromnego dymu, samochód cały czas dymił i wypluwał na okolice końcówki wydechu olej no czyli na zderzak, po pewnym czasie przestało został jedynie dym, jest go najwięcej na wolnych obrotach i przy butowaniu ostatnio zauważyłem że gdy doda się gazu na wolnych obrotach w granice 1500 obrotów auto strasznie dymi, więcej gazu, przestaje !
mieszkam i pracuje w Niemczech ale postanowiłem zabrać auto do Polski do mechanika, przejechałem trase mniej więcej 800 km bez żadego problemu, niczego kompletnie nie ubywa, może troszeczkę oleju ale to raczej na taką trase normalne..
mechanik w Polsce popodłączał komputery, nie wykrywa żadnego błędu, kompletnie nic, wszystko w porządku mówił żebym nie szukał sobie problemu w Niemczech to samo ludzie rozkładają ręcę i nie wiedza o co chodzi po czym wróciłem spowrotem do Niemiec również bez problemu dym znikł ale po jeździe miejskiej wróciło wszystko od nowa.. dym wydobywa się także z korka wlewu oleju i bagnetu, wydaje mi się to na odme ale czy byłaby ona powodem takiego dymienia z rury wydechowej? Macie może jakieś pomysły bo ja już po prostu wariuje przy tym auce..

Link to comment
Share on other sites

wg mnie wymiana pompy olejowej byla zbedna.

racej wygląda na problem z przedmuchem z ktoregos cylindra do komory korbowej lub niedlroznym ukladem odpowierzania spalin.

jezeli nadal dymi, zrzuc pokrywe glowicy i wykrec swiece zarowe, odlacz wiazke PD i pomierz kompresje.

oprócz tego uzupełnij profil - kod silnika! również brak w temacie. nei wiadomo czy 8V czy 16V.

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

wiesz też myślałem o tym ale mechanik pomierzył kompresje i wszystko jest w porządku..
to jest 16V
dziwne tylko że to raz jest a raz tego nie ma, dym pojawia się przy mniejszych obrotach silnika w granicy 1200 - 1500 obrotów, wszystkie doloty do turbiny i intercoolera wyczyszczone..
a co myślisz o tej odmie? jest to możliwe żeby przez to był taki dym?

Link to comment
Share on other sites

gdyby nie kotrolka oleju to bym szukal problemow w ukladzie zasilania paliwem.

masz logi 013 018 i 023? (gdy dymi)

Link to comment
Share on other sites

aaa jeszcze jedno, przed tą kontrolką była robiona wymiana oleju, prawdopodobnie pompa siadła i ten dym się pokazał bo był zalany zły olej, różnił się on tylko symbolem, jeden jest 505 a drugi 507 o ile się nie myle i po tym zaczęły się te problemy..

Link to comment
Share on other sites

mozesz nagrac i opisac jak wyglada dym z korka lub rurki bagnetu?


bez przesady, rodzaj oleju przy malym dystansie nie ma znaczenia.

przed awaria sprawdzales czy z korka i bagnetu tez dymił?

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

nie ma problemu nagram wszystko i wrzucę ale dopiero wieczorem bo nie mam teraz przy sobie tego auta właśnie..


wiesz, mechanik mówił że ten olej różnił się właśnie tymi numerami i był przeznaczony do samochodu z silnikiem bez DPFu a ja DPF mam i ten olej się ściął, zrobiła się galareta i nawaliła pompa, wymienił ją i rzeczywiśce auto chodzi ale dym czasem jest niesamowity a czasem go wgl nie ma..


wcześniej tego nie było, korek po odkręceniu podskakiwał tylko tak wiesz od powietrza ale nie było tej pary widocznej..

Link to comment
Share on other sites

wiesz, mechanik mówił że ten olej różnił się właśnie tymi numerami i był przeznaczony do samochodu z silnikiem bez DPFu a ja DPF mam i ten olej się ściął, zrobiła się galareta i nawaliła pompa,

a mechanik nazywa się Christian Andersen? :decayed:

Link to comment
Share on other sites

no słuchaj ja nie wiem, pisze tu bo nie za bardzo się znam na tych nowszych silnikach, tak mówił to tak pisze..

Link to comment
Share on other sites

Mi to wygląda na uszkodzoną turbine-skoro nie ma smarowania -pompa nie podaje oleju-skoro nie ma w magistrali oleju to turbo momentalnie się kończy-szlak trafia ułożyskowanie wirnika turbo i olej wylatuje spod wirnika do ukł.wydechowego innej opcji nie ma po uszkodzeniu napędu pompy.

po odkręceniu korka dym jest normalnym zjawiskiem w silniku że wydostają się para olejowa.

Link to comment
Share on other sites

o turbinie też myślałem,

ale mnie nurtuje dlaczego pojawia się problem i znika? turbina jak puści to raz a dobrze.


co do dymu to mam nadzieję że pokaże filmik. jednak typowy dym, w znanych mi przypadkach pojawiał się w silnikach z przedmuchami,

W sprawnych silnikach fiata 125p czy poldka , i nie ma grama dymu z komory korbowej.

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie-po mieście jeździ sie zazwyczaj w niskim zakresie rpm do tego dodawanie odejmowanie gazu co powoduje że od wirników ta ośka troszkę pływa w ułożyskowaniu ,jak pędził autostradą to myślę ze juz te rpm mial z 3000rpm -wieksze ciśnienie oleju -stały gaz, siła odsrodkowa wirnika stabilna ośka nie pracuje wiec ułożyskowanie szczelne... Także ja stawiam na turbine...

Link to comment
Share on other sites

idąc tym tropem prosta weryfikacja, do zdjęcia z turbiny rura od filtra powietrza i sprawdzenie luzu wirnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...