Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obieg zamkniętego powietrza działa odwrotnie


nitroo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam mega pilny i ważny problem z klimą. Miałem błąd silniczka V113, czyli zamkniętego obiegu powietrza. Przeczyściłem go, ale niestety to nie pomogło i nadal pojawiały się błędy na klimatroniku z tym związane. Miałem drugi jakiś inny silniczek i postanowiłem popodmieniać bebechy oraz potestować. Nic to nie dało, więc kupiłem drugi V113, ale używany, jednak sprzedawca zapewniał mnie, że na 100% jest sprawny.
Dwa silniczki, jakie próbowałem teraz nadal pokazują błąd pozycji potencjometru (zwarcie plusa do minusa) i zauważyłem pewną niezgodność - gdy mam wciśnięty i podświetlony guzik obiegu zamkniętego, klapy są otwarte, jak w przypadku otwartego obiegu, natomiast w sytuacji, gdy przycisk jest wyłączony klapy są zamknięte, tak jakby układ działał na odwrót. Kto poratuje, bo już mi ręce opadają? :facepalm: Może przywrócić ustawienia fabryczne? Sam już nie wiem...
Dodam, że zmieniałem panel klimatronika, ale sam plastikowy front, więc to nie powinno mieć raczej żadnego znaczenia...
Po nastawach miałem tak, że klapa zamykała się po naciśnięciu ECON, a nie reagowała na zamknięty obieg. Później samo się przestawiło i jest tak, jak opisałem. Silniczek mam z B6. Czyli reklamować go, czy coś się da z tym zwarciem naprawić?

Wydaje mi się, że błąd, jaki mam to:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+
ale po pracy potwierdzę numer błędu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka jest w instalacji pod schowkiem, więc jej nie ruszałem. Tak, robiłem nastawy i błąd potencjometra powraca.


Wczoraj sprawdziłem chyba z 4 silniki, w dodatku podpinałem w miejsce V113 na 100% sprawny V71 i mimo wszystko nadal VAG pokazał błąd V113... Zaczynam podejrzewać, że panel się sypie, bo kilka razy mi się podczas jazdy zresetował, a dziś po wciśnięciu zamkniętego obiegu zmieniło się podświetlenie radia... :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienię i dam znać :)


Podmieniałem klimatronik i błędy nadal były, a dodatkowo wartości w blokach pomiarowych wariowały. VAG nie pokazał nic dopiero, gdy wymieniłem silniczki V71 i V113 na te z B7 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...