Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie automatu (działa tylko R)


fox_tychy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem po wymianie automatycznej skrzyni a mianowicie wchodzi tylko bieg wsteczny.
Sprzedający skrzynie zapewnia, że wszystko ze skrzynią jest ok i jak mu nie wierze to mogę zwrócić a on odda kasę więc to raczej coś z podłączeniem lub sterowaniem.
Czy można ją jakoś włączyć na ryb awaryjny? jak tak to w jaki sposób.
I co ewentualnie można jeszcze sprawdzić.
Pod komputer ponoć podpinali ale nie jestem pewnien czy pod ten cały VAG.
Rzucajcie pomysłami :) z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się dzieje (dźwięki) gdy wbijasz jakiś bieg do przodu?

Jeśli masz duży fis, czy podświetla się wybrany bieg?

Jakie oznaczenie miałeś skrzyni i jaką masz teraz założoną?

Konwerter został Twój czy był wraz z drugą skrzynią i został zamontowany?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi na wyswietlaczu pokazuje czyli D,N,R,P na D zaczyna coś ciągnąć dopiero od 5000 obrotów oznaczenia nie znam :( co do konwentera noe jestem pewien ale chba byl z "nową" skrzynią nie stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj jakieś info, jakie oznaczenie starej skrzyni a jakie nowej, wszystko masz wybite na obudowie, poza tym być może trzeba przekodować kompa skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij vaga lub znajdź kogoś w Twojej okolicy z kablem jeśli nie masz i wykonaj następujące czynnosci po kolei:

1)

Kodowanie - wymuszenie trybu:

-sportowego
-ekonomicznego
-DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy)

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active (uczenie się stylu jazdy włączone)
1 = DSP inactive (uczenie się stylu jazdy wyłączone)

000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni):
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) - fabryczne kodowanie
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) - ekonomiczne
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) - sportowe

Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady):
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode (tryb ekonomiczny bez DSP)
00012 = Sport Mode (tryb sportowy bez DSP)

Zakoduj skrzynię na 00011 lub 00001

2)

Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację.

Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni)

3)

Adaptacja pedału gazu:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.

[select]
[02 - Auto Trans]
[basic Settings - 04]
Grupa kompletu do "000"
[Go!]
Pedał gazu do podłogi.
[Done, Go Back]
Puść pedał gazu.

(zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markus85. Oznaczenie skrzyni która jest zamontowana 01N321-105L a tej co była wcześniej początku nie idzie odczytać a reszta N321-105F sterownik jest od tej nowej skrzyni nie wymontowywali go. W poniedziałek prawdopodobnie będę miał VAGa to podłącze i zobaczymy

Po podlaczeniu VAGa jest blad "00652 uklad kontroli biegu - wadliwy sygnal". Co to oznacza?

Podepnij vaga lub znajdź kogoś w Twojej okolicy z kablem jeśli nie masz i wykonaj następujące czynnosci po kolei:

1)

Kodowanie - wymuszenie trybu:

-sportowego

-ekonomicznego

-DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy)

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)

0 = DSP active (uczenie się stylu jazdy włączone)

1 = DSP inactive (uczenie się stylu jazdy wyłączone)

000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni):

0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) - fabryczne kodowanie

1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) - ekonomiczne

2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) - sportowe

Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady):

00000 = Factory Mode

00011 = Econonmy/Touring Mode (tryb ekonomiczny bez DSP)

00012 = Sport Mode (tryb sportowy bez DSP)

Zakoduj skrzynię na 00011 lub 00001

2)

Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację.

Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni)

3)

Adaptacja pedału gazu:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.

[select]

[02 - Auto Trans]

[basic Settings - 04]

Grupa kompletu do "000"

[Go!]

Pedał gazu do podłogi.

[Done, Go Back]

Puść pedał gazu.

(zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu)

Mam chyba inną wersję VAGa, nie mam takich opcji :( mam VAG5053 KKL+CAN

Aaaa i w sobotę pięknie chodziło zmieniało biegi zrobione 50km a dziś to samo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałem jest z VCDS. Vag ma te same opcje tylko w innych miejscach interfejsu.

Błąd 00652 może wskazywać na czujnik prędkości obrotowej skrzyni, do sprawdzenia (G38, G68) i pozycjonera ( F125)

lub sterownik skrzyni ma nieco inny soft.

Zorientuj się z którego roku jest skrzynia którą masz teraz założoną... może jest nowsza a sterownik nie daje rady jej wysterować.

W najlepszym wypadku skontaktować się ze sprzedającym i pytać czy ma jeszcze sterownik i go podmienić.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na warsztacie też zasugerowali zmianę sterownika. Dzisiaj jedziemy po niego do gościa, który nam skrzynię sprzedawał, na szczęście to niedaleko, oby to było to. Skrzynia była z sedana, a my mamy kombika, niestety nie wiem który to był rocznik, ale można się dowiedzieć :)

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik wymieniony. zaraz po wymianie na zimnym silniku zero problemów, po kilku godzinach jak przyjechałem po auto problem pojawił się podobnie :( tym razem się nie poddałem poczekałem aż silnik nabierze temperatury i przegazowałem go na D w końcu ruszył ale najpierw tylko na pierwszym biegu i nie zmieniał na kolejne po przejechaniu kilku km zaczął zmieniać ale dopiero przy 4000-4500 obrotów po czym po kolejnych kilku już normalnie w okolicach 2600 obrotów.
Podłączyłem ponownie VAGa i dlaej jest 00652, usunąłem błąd i przejechałem się może z 3km zgasiłem silnik i podłączyłem VAGa jak narazie błąd się nie pojawia ale jak się odpali i da na D to nie idzie do przodu trzeba mu lekko depnąć, szarpnie wbije 1bieg i już pracuje normalnie, zobaczymy jak będzie na zimnym silniku.
udało mi się też VAGiem ustawić fabryczne ustawienia skrzyni.

Co do samego VAGa w ustawieniach mam opcje takie:
Kodowanie / 1.ECU CODE (<=127)
2.ECU CODE (<=32000)
i tutaj po wejściu trzeba oś wpisać i niemam pojęcia co :(
a przy
ADAPTACJE / KANAŁ: [0-225]


I jednak jest problem przy zimnym silniku, jak się rozgrzeje biegi zmienia płynnie, jedynie jak z N na D się przestawi to jak odrazu się doda gazu to szarpnie a jak dopiero po około 3-5sek to idzie ok.
Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom oleju.

Może trzeba będzie sprawdzić sterownik hydrauliczny oraz sprawdzenie ciśnienia oleju.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej trudne zadania dla laika :) chyba czeka mnie kolejna wizyta w SSERWIS :) dobrze że będę mógł spokojnie do nich dojechać :) nie na lawecie.
Dam znać jak będzie gotowe...


Witajcie, po wizycie w SSERWIS okazało się że do wymiany (regeneracji) jest sterownik hydrauliczny. szukam ale nie umiem nigdzie znaleźć urzywanego :( regeneracja 500zł + części.
Wie ktoś może gdzie można dostać taki sterownik nowy, urzywany, regenerowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na olx, tam znajdziesz skrzynie szkodzone - przeznaczone na czesci lub całą za ok. 400-500zł.

Szukaj najlepiej o tym samym oznaczeniu, bo te skrzynie różniły się hydrokinetykami (94-95r były bez lock-up, od 96r były z lock-up)

A skrzynie z fordów miały pewne zmiany konstrukcyjne np. różniły się koszami hamulca B2

Wiesz coś więcej o Twoim sterowniku hydraulicznym, co jest uszkodzone że ma być on wymieniony lub zregenerowany?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sterowniku mogą się przycinać elektrozawory oraz wyprofilowane zaworki w swoich gniazdach. Wystarczy wszystko przeczyscić i sprawdzić oporności elektrozaworów.

Dodatkowo dochodzi diagnostyka wizualna elementów sterownika, zwłaszcza przekładki w miejscach kulek - gdy gniazda się wyrobią to są problemy w przełączaniu biegów np. z 2 na 3 oraz z 3 na 2.

Samej przekładki nigdzie się nie dostanie osobno, trzeba wtedy szukać używanego sterownika.

Nie ma tam zadnej filozofii, najlepiej to spytaj się co jest nie tak w tym sterowniku, albo co trzeba wymienić? Bo regenerować tam nie ma czego, jak coś się zużyje to trzeba wymienić.

Może to być drobnostka a skasują Cię jak za zboże.

Jak bede na kompie to Ci podeśle cały materiał jak wygląda ta "regeneracja" ;)

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...