Jump to content

Hezen

Pasjonat
  • Content Count

    2,324
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

20

About Hezen

Informacje

  • First name
    Grzegorz
  • Location
    Kępno

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    1996
  • Engine
    1.9 TDI
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Automat
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A to koledze szkoda było 20-30 sek. na znalezienie odpowiedniego tematu? Tak, około 30sek. zajęło mi znalezienie tego tematu, dużo dłużej piszę tego posta 😉 Nie dziękuję tylko kupuj graty, przekładają a jak skonczysz to się pochwalisz efektem przekładki.
  2. Rozumiem że na fisie pokazuje 18-24l chwilowego spalania gdy silnik pracuje jak to sam nazwałeś "za karę"? Zaraz po odpaleniu, gdy motorownia przebiera sprawdź czujniki temperatury: płynu chłodniczego, paliwa, powietrza jak i kąt synchro wałka rozrządu, dawki paliwa i bipy pompek. Z czujników temperatur ECU wylicza dawki paliwa, te czujniki mają też wpływ na odpalanie silnika Sprawdź jeszcze czy masz sprawne wszystkie świece żarowe. ECU wylicza spalanie z dawki paliwa na pompie w przypadku silnika z VP, a u Ciebie z dawek na pompowtryskach (PD), spaliny czasem mocno nie gryzą w nochala?
  3. Nie zatkany to może być tzw. smok (sitko) Jak pompa nie generuje ciśnienia lub jest ono za niskie to znaczy że nie jest sprawna i należy ją wymienić. Rozumiem że czujnik ciśnienia oleju został wymieniony w ciemno, na blacie dalej się świeci czerwona kontrolka oleju? Na pewno kupiłeś dobry czujnik? Z tego co się orientuję to są ich dwa typy. Najlepiej to wykręć czujnik ciśnienia oleju, wkręć manometr i w ten sposób sprawdzisz jakie masz ciśnienie w magistrali olejowej nie sugerując się możliwym problemem w uszkodzonym czujniku, przewodach lub liczniku i wykluczysz najdroższą opcję - pompę.
  4. Tryb awaryjny i w większości przypadków spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem w układzie dolotowym przez zapieczone VNT turbiny. Poczytaj podobne wątki na forum a dowiesz jak zdiagnozować i usunąć problem z odcinką mocy.
  5. Hezen

    Panel Climatronika

    Jesli tak dobrze znasz temat to napisz jaki jest powód padania tych sterowników? Chętnie się dowiem który dokładnie układ się sypie. Żeby uwalić wsad sterownika to tylko na własne życzenie jeśli ma się znikome pojęcie obsługując program diagnostyczny. Problemy w 99% przypadków ze sterownikami klimy to jego zmiana na nowszy model i będzie sypać błędami bo ma inną pinologię albo właśnie zimne luty. Jak masz pojęcie o lutowaniu to poznasz zimne luty i nie trzeba przelutowywać wszystkich punktów lutowniczych na PCB
  6. Hezen

    Niebieski dym

    Silnik uszczelniony? Jeśli nigdzie nie gubisz oleju a od wymiany do wymiany masz do 1.5L zużycia oleju to go motorownia przepala i widać to po filmie. Zauważyłem że dymi jak schodzi z obrotów co może świadczyć o uszczelniaczach zaworów. Sama wymiana uszczelniaczy nie pomoże na długo bo prowadnice zaworowe mają już pewne zużycie więc taki uszczelniacz szybko przestanie spełniać swoje zadanie. Jeśli sam możesz je wymienić to tylko po to żeby sprawdzić czy to na pewno uszczelniacze a nie pierścienie olejowe poczym oddać głowice do regeneracji.
  7. Hezen

    a4b5 1,9 ahh

    Nie było wcześniej jakiś objawów? Podłącz kabel i sprawdź błędy. Do sprzedania masz jeszcze: akumulator, wszystkie przewody prądowe i masowe, do rozrusznika idzie jeden cienki przewód i sprawdź czy pojawia się na nim napięcie podczas próby odpalania (napięcie idzie po stacyjce) Może pada bendix albo szczotki rozrusznika już są na tyle krótkie że się zawieszają? Puknij jakimś większym kluczem w tylną część obudowy? Jak już odpalisz to sprawdź ładowanie na alternatorze jak i akumulatorze..
  8. Hezen

    Wspaniała odma.

    Chodzi o ten wąż? W każdym wężu co założyłeś pęknięcie jest w tym samym miejscu?
  9. Na lodzie to nawet opony ze złota nie pomogą. Jak koledzy wyżej napisali, autko z Q albo kolce/łańcuchy
  10. Ja kiedyś też lałem Motula ale do VP, przeszedłem na Valvoline który jest nieco tańszy i lepiej się spisuje (silnik go tyle nie spija) Brat w skodzie 1.9 PD 105KM teraz też przechodzi z Motula na Valvoline żeby zobaczyć czy lepiej sobie poradzi
  11. Witam. Mam troszkę nietypowe pytanie, a mianowicie potrzebuję rysunki techniczne całej karoserii. Gdzie są otwory montażowe i newralgiczne "ślepe" punkty w których można by umieścić pluskwy GPS i inne małe urządzenia elektroniczne. Wiem że mam w autku podrzucony układ generujący ultradźwięki, gdzieś z tyłu pojazdu - czujki cofania sprawne a przez to głupieją i musiałem odłączyć a do tego małe układy na przekaźnikach które w losowych momentach strzelają i doprowadzają mnie do nerwicy. Zwracam się do was z wielką prośbą o pomoc, bo szukanie każdego zakamarka gdzie mógłbym cokolwiek znaleźć zejdzie mi bardzo długo.
  12. Hezen

    Rzepak do 1.9tdi ?

    Tomcio, ile km przejechałeś na rzepakowym?
  13. Usunąć nieszczelności. Co do płynu z uszczelniaczem to pomoże tylko na chwilę a przez taki płyn w dupcie dostanie pompa jak i sam magiel.
  14. Hezen

    Brak mocy...

    Zrób logi, bo będziemy gdybać a ty będziesz za niedługo cały silnik rozkręcał do ostatniej śrubki :-)
  15. Hezen

    Nawiew

    Idziesz na szrot i wyciągasz z diesla jeśli masz diesla albo z pb jeśli masz pb. Jak masz zwinne i dość małe ręce to ogarniesz to bez odkręcania jakichkolwiek plastików.
×
×
  • Create New...