Hezen

Pasjonat
  • Zawartość

    1996
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7

O Hezen

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Grzegorz
    • Lokalizacja
      Kępno

    Auto

    • Model
      A4 B5
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      1996
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Automat
    • Paliwo
      ON
    1. Podaj kod błędu z vaga tak dla pewności. Sprawdź kostkę oraz przewody czy jest ciągłość wiązki. 06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz poniżej) 06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1 Wysłane z OP3T
    2. Odepnij linkę i sprawdź czy klapa się zacina. Jeśli z klapą jest wszystko w porządku to sprawdź czy linka się przycina. Wysłane z OP3T
    3. Oczywiście że ten czujnik ma wpływ na ogrzewanie. Ten czujnik znajduje się na wężu powrotnym z nagrzewnicy, dzięki niemu panel klimy wylicza odpowiednie uchylenie klapy temperatury. W przypadku uszkodzenia tego czujnika, leci letnie powietrze z kratek nawiewów. Wysłane z OP3T
    4. Misiek może mieć rację z tymi mikropęknięciami. Poza tym AJM to taki wynalazek a testerami byli użytkownicy aut z tym motorem. Motor ma 115 kucy a jak się okazuje korby w nim są słabsze od tych w SDI [emoji23] Wysłane z OP3T
    5. Obstawiam że moduł alarmu umiera. Odepnij alarm wtedy się dowiesz czy to on powoduje gaśnięcie silnika. Wysłane z OP3T
    6. A czasem nie masz dołożonego alarmu? Może problem z alarmem powoduje odcięcie zasilania zaworu N109 w pompie i silnik gaśnie. Podłącz vaga i sprawdź błędy w ECU silnika, zegarów i immo Wysłane z OP3T
    7. Sprawdź stan, jak mało to dolej taki sam jaki masz obecnie zalany w skrzyni. W ciemno nie wymieniaj filtra i oleju, bo to jak na razie zbędny wydatek. Wysłane z OP3T
    8. Wentylator dodatkowo obciąża alternator a ten silnik. Wtryski leją więcej wachy na gary żeby uzyskać odpowiednią temperaturę spalin żeby wypalić sądzę w DPF. Przy wypalaniu DPF mogą się samoczynnie włączyć różne odbiorniki, zależy jak producent przygotował taką procedurę. Wysłane z OP3T
    9. Od środka wygląda to tak że na śruby są nakładane gumowe uszczelnienia, następnie pokrywa a na góre gumowe uszczelnienia z metalowymi kapturkami i na to nakrętki. Najlepiej wymienić tą śrubę, nawet samemu uciąć jakąś na wymiar (byle była twardości 8.8) i wkręcić w miejsce starej. Wysłane z OP3T
    10. I po co waść pan ruszał ten zawór? Jest on odpowiedzialny za ciśnienia driver/reverse Żeby wyregulować te ciśnienia trzeba zamontować płytę, filtr i michę, zalać skrzynię olejem i podpiąć się czujnikiem w miejsce pomiaru ciśnienia oleju skrzyni. Jest to kłopotliwe bo regulacja wymaga spuszczania oleju i ściągania miski i regulowanie tym zaworem. Jeśli aktualne to gdzieś mi leży taka płyta i mogę ją poszukać i suwmiarką zmierzyć jak głęboko jest wkręcony ten zawór. Wysłane z OP3T
    11. Obmyj skrzynię jak koledzy radzą bo jest uchlastana jak świnia w korycie [emoji23] Bez umycia skrzynk i silnika, na marne szukanie gdzie są wycieki. Na sam początek sprawdź poziom oleju w skrzyni, jeśli mało to dolej i sprawdź jak skrzynia będzie się zachowywać. Podłącz vaga i sprawdź błędy w ECU silnika i skrzyni. Wysłane z OP3T
    12. To nie zamach przenosi moc tylko docisk. Im mocniejszy docisk tym więcej niuta klei. Jeśli się mylę to proszę o poprawę [emoji6] Wysłane z OP3T
    13. Szukaj jeszcze nieszczelności w tych miejscach: - uszczelka linki otwierania maski - nieszczelność karosera-podszybie -> podszybie jest zgrzewane i czasami jak karoseria umęczona lub po dzwonie to może pęknąć - we wnękach przy zawiasach maski, tuż obok przednich słupków jest łączenie karoserii także zgrzewane. Na samym rogu łączenia jest szczelina, obstawiam że masz tam spękaną fabryczną masę uszczelniającą, która nie spełnia swojego zadania - sprawdź gumę nagrzewnicy i parownika czy dobrze leżą - sprawdź odpływ skroplin z parownika klimy jeśli ją posiadasz. - uszczelka obudowy filtra kabinowego - sprawdź drożność odpływów drzwi Wysłane z OP3T
    14. Możesz mieć zatkany odpływ skroplin z parownika klimatyzacji. Sprawdź też gumy nagrzewnicy oraz parownika klimy czy nie masz czasem dziury i czy dobrze leżą na podszybiu. Wysłane z OP3T
    15. Podłącz vaga i sprawdź błędy oraz temperatury czujników klimatronika. Błędy możesz także sprawdzić z poziomu klimatronika w ukrytym menu serwisowym, jak do niego wejść znajdziesz na forum, w google jak i na YT Wysłane z OP3T