Hezen

Pasjonat
  • Zawartość

    1928
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4

O Hezen

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Grzegorz
    • Lokalizacja
      Kępno

    Auto

    • Model
      A4 B5
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      1996
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Automat
    • Paliwo
      ON
    1. Tak jak wesz napisał, spytaj gościa co dokładnie robił. Ogarnij kabel albo kogoś kto takowy ma i zna się na podstawowej diagnostyce. Podczas pracy silnika co jest równoznaczne z pracą pompy, nastawnik sam ustawia kąt wtrysku ale trzeba pamiętać że on też ma ograniczony zakres pracy. Jeśli nie wyciągał pompy, nie czyścił nastawnika to miał do ustawienia tylko dawkę paliwa. Wysłane z OP3T
    2. Kąt wtrysku i dawkę. Jeśli wymieniał dolną uszczelkę, to musiał ustawić od nowa dawkę paliwa o ile ją ustawił? 🤣 Wysłane z OP3T
    3. Jeśli ktoś ma kompletny sterownik hydrauliczny to samej tej części nikt nie sprzeda, bo w całości szybciej taki sterownik sprzeda aniżeli zdekompletowany. Wysłane z OP3T
    4. Kontroluj stan oleju. Na bagnecie od zagięcia do zagięcia jest równy 1L Pamiętaj że w tych silnikach jak się pojawia kontrolka o niskim stanie oleju to już jest za późno. W takim wypadku bagnet jest suchy jak pieprz. Wysłane z OP3T
    5. W przypadku lejących wtrysków paliwo nie zostaje spalone całkowicie i występuje dym o czarnym kolorze, tak jak przy nieszczelnym dolocie. Dobrze że szukasz sam, ale jak czegoś nie wiesz to pytaj, ja oraz chłopaki z forum pomożemy Wysłane z OP3T
    6. Wyciągałeś cały tunel? Jeśli tak to jaka naprawę przeprowadziłeś? Czy tylko wykręcałeś silniczek od klapy temp. i go regenerowałeś? Wysłane z OP3T
    7. Pedał gazu do podłogi, czyli wraz z kick-down. Można sprawdzić przeguby zewnętrzne jak i wewnętrzne. Wahacze raczej odpadają, a poduszki warto by było sprawdzić. Skrzynia jest osadzona na dwóch poduszkach, silnik także na dwóch poduszkach oraz ma jeszcze odbój przy przednim pasie (nad stalową rurą dolotu) Czy na zimnym po wbiciu biegu D/R autko dostaje mocnych wibracji? Przy hamowaniu poszarpuje? - sprecyzuj, porównaj do czegoś... obroty falują, karoserią lub kierą gibie na boki? Wysłane z OP3T
    8. Nie używaj pianek!Alkoholem IPA psikaj bezpośrednio na parownik, ale też niezbyt dużym ciśnieniem. Pod żadnym pozorem nie lej IPA lub innych specyfików od góry na łopatki wentylatora gdy jest włączony, bo mgiełka pójdzie na klapy i szybko się rozsypią. Dla przestrogi, prawie 2 lata temu wszystko było w porządku, w zeszłym roku poszła "bomba" do odgrzybienia klimy, w tym roku poszły dwie w krótkim odstępie czasu. Miałem jeszcze wilgoć w aucie - nieszczelność karoserii i cały czas mokro pod dywanikiem kierowcy... oto skutki, co zostało z klap nawiewów: Niemiła robota, trzeba było ściągnąć deche wyciągnięcie całego tunelu i oklejenie klap (użyłem samoprzylepnej maty kauczukowej grubości 3mm, takiej jak się wytłumia wnętrze auta) Wysłane z OP3T
    9. Tak podejdzie. Ja mam przedliftowego automata a znajomy przedliftowego manuala, cały tunel z łokciem jest taki sam Wysłane z OP3T
    10. Podjedz na ściągnięcie czynnika dostaniesz kwit ile zostało ściągnięte a po zrobieniu sprężarki, podjedziesz do nabicia i zapłacisz za sprawdzenie szczelności, napełnianie układu oraz ewentualne dobicie. Wysłane z OP3T
    11. Co do obrotów to masz wszystko w porządku. Żebyś się nie pchał w koszta to zrób adaptację/synchronizację pedału gazu wg. instrukcji: Adaptacja pedału gazu: Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu. [select] [02 - Auto Trans] [basic Settings - 04] Grupa kompletu do "000" [Go!] Pedał gazu do podłogi przez minimum 5sek. [Done, Go Back] Puść pedał gazu. (zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu) Jeśli nie pomoże to sterownik hydrauliczny do czyszczenia, sprawdzenie jak pracują suwaki oraz elektrozawory. Gdyby czyszczenie nie pomogło to trzeba zrzucić skrzynię i do niej zajrzeć. Wysłane z OP3T
    12. Roboty nie ma za dużo ale najgorsze jest to że dostęp do niego jest tragiczny. Musisz odkręcić osłonę pod kierownicą, stalowy profil także możesz odkręcić od tunelu i nagiąć go w stronę pedałów żeby móc rękę wsadzić. Musisz odkręcić trzy śruby na krzyżaka, a potem manipulując silniczkiem, wypiąć z cięgna. Wysłane z OP3T
    13. Typowy objaw zimnych lutów. Panel do rozkręcenia, wyczyszczenia oraz poprawienia lutów gniazda oraz taśmy. Wysłane z OP3T
    14. Nie jestem mechanikiem, przy swoim aucie robię praktycznie wszystko sam jeśli mam możliwość [emoji4] Jestem zdania że jak coś się robi to raz i porządnie. Ogólnie unikam wypowiadania się na tematy w których nie mam pojęcia lub moja wiedza nie jest kompletna żeby komuś pomóc. Lubię gdy ktoś mnie poprawi, bo wtedy wiem że sam czegoś do końca nie wiem a zarazem sam się czegoś dowiem lub nauczę... to tyle o mnie, przejdźmy do tematu [emoji1] Tak, niesprawny zawór ciśnienia odmy cały czas jest otwarty i dolot zaciąga mgiełkę olejową. Przy sprawnym, gdy ciśnienie w odmie jest duże to ten zawór ma się otworzyć i upuścić nadmiar gazów do dolotu. Ja to przechodziłem u siebie w AFN, po zakupie na 10tys. spijał jakieś 1.2L oliwy i zacząłem szukać co jest przyczyną, również żeby dowiedzieć się czy kupiłem złom. Pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy to stojący olej na muszli od strony "zimnej" Więc zaślepiłem dolot, wypiąłem odmę a jej wąż trafił do butelki PET, wszystko luzem spięte na trytytki żeby odma miała ujscie - można powiedzieć że taka prowizoryczna "wolna odma" Po przejechaniu 4tys. km, w butelce była minimalna ilość oleju, większość spłynęła ze ścianek węża a na bagnecie stan oleju się nie zmienił. Po kupnie zamiennika z toprana, zużycie spadło do 350ml w lato i 500ml w zimę na 10tys. Ahh, te moje zadowolenie ze motor jest zdrowy - bezcenne [emoji16] Jak już pisałem wyczyścić dolot, od czegoś trzeba zacząć a tutaj na forum nie raz się spotkałem że pierdoła robi duże zamieszanie. Wysłane z OP3T
    15. Sprawdź czy masz zalane przewody od ECU silnika, sprawdź w jakim stanie jest ten sterownik poprzez jego wypięcie i rozkręcenie. To samo zrób ze sterownikiem od skrzyni, który znajduje się pod wykładziną w miejscu pasażera. Podjedz na kanał i obejrzyj wszystkie przewody i wtyczki wychodzące że skrzyni. Wysłane z OP3T