Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] po wymianie uszczelki pod głowicą z tłumika leci woda (płyn chłodniczy)


wasior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem a4 avant 96r 1,9tdi 110km a więc tak 0,5tys km temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą planowanie i tak dalej wszystko robił sprawdzony i doświadczony mechanik, dziś zaczęła mrugać kontrolka od poziomu płynu chłodniczego, wiec pierwsze co zrobiłem wjechałem na kanał zdjąłem plastiki od spodu i od góry auta świece lampą po uszczelce i wygląda na to że nie ubywa nic przez uszczelkę natomiast do głowicy z tyłu silnika czyli bliżej akumulatora jest taka łączka (trzyma się na niej mocowanie tego plastiku z napisem TDi, wchodzi tam jakaś kostka) i jest na niej pękniecie widać wyraźnie że nią kapie na dół i drugą nieszczelnością jest z chłodnicy wychodzą dwa węże widać że z tego jednego przy opasce zaciskającej wycieka płyn jak silnik jest zimny i zrobię coś czego nie wolno robić czyli przydusze do 5tys z tłumika poleci pełno płynu czy to jest spowodowane tymi nieszczelnościami czy jest inny powód?? dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci wyrzuca płyn wydechem to niestety nie jest zbyt różowo :( prawdopodobnie:

- uszczelka pod głowicą

- pęknięta głowica

- pęknięty blok

no i skoro przerzuca dużo płynu do wydechu to mogły też korby po pupie dostać( woda jest nie sprężalna ).

ja bym nie jeździł tylko zaholował autko do mechnika

zobacz czy nie masz płynu w oleju, to powinno dać jakieś światło na sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech się wypowiedzą mądrzejsi,

ale ja gdybym zobaczył wodę z wydechu w dieslu to bym się przestraszył.

ta część do której wchodzi kostka to czujnik temperatury,

jest wymienialny i uszczelniony chyba jakimś gumowym oring'iem.

raczej niema związku, jedyne miejsce, gdzie może się spotkać chłodziwo ze spalinami

to głowica i blok silnika, w naszych motorkach turbo nie jest chłodzone wodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element z pęknięciem jest wymienialny a ta kostka o której wspominasz to czujnik temp. płynu chłodzącego. Najpierw wymień pęknięty element oraz dokręć opaskę na wężu gdzie masz wyciek lub ja wymień i wówczas będzie wiadomo czy były przyczyną wycieku płynu i nie katuj już tego silnika przecież w tłumiku też będziesz miał trochę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten element jest z tworzywa i nie wiem czy klejenie pomoże w układzie jest duże ciśnie i występują drgania silnika. Na twoim miejscu bym ten króciec wymienił gdyż ewentualne przegrzanie silnika jest kosztowniejsze niż koszt tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślę i się pocieszam że ta woda po prostu jest w tym tłumiku mycie myjka i jak była ta uszczelka popsuta może coś tam na leciało ogólnie ta woda nie leci na wolnych obrotach do 3,5 tys na biegu jałowym kopcenia na biało niema jest ok

p.S żeby ten element wymienić muszę spuścić płyn z układu chłodzenia prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całego nie musisz wystarczy jak opuścisz do poziomu mocowania tego elementu ok 1 litra. W tłumiku zawsze będzie trochę wody ponieważ po uruchomieniu powstaje rużnica temperatur i skrapla sie para wodna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dziś przyjrzałem się dokładnie całej sprawie i co się okazuje ;/ :((((((( że na wskaźniku poziomu oleju (bagnet) są małe kuleczki płynu chłodniczego... olej jest bardzo rzadki wodnisty co w tej chwili powinienem zrobić?? czyli co uszkodzona głowica , uszkodzony blok, uszkodzona uszczelka?? wina mechaników czy moja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dużo rzeczy się wyjaśniło po dzisiejszym myciu silnika, kupiłem tego k2, zimny silnik i go dobrze umyłem jak wysechł odpaliłem i uważnie obserwowałem co się dzieje skąd leci płyn a wiec tak na przeciwko bagnetu jest rurka idzie mały wężyk do zbiorniczka i drugi do głowicy i była dziurka i kapało do środka miarki oleju (bo nie było tam uszczelki na wskaźniku) i przy wyciąganiu bagnetu coś tam zawsze wleciało wiązłem silikon czarny do 350'C i już nie kapie, następnie ten łącznik co jest przy głowicy nie jest pęknięty po po umyciu wszystko zeszło i puszcza śrubką puki co sylikon i już nie kapie, przy tej łączce(o której mowa w temacie) leci uszczelką pod głowicą mam takie wrażenie jak by było źle dokręcone mniej więcej dystans od 3 do 4 wtrysku i teraz ostatnia rzecz czyli woda w tłumiku mam już trochę pordzewiały tłumik jest dość sympatyczna dziura i w tym tygodniu jeździłem dość dużo w deszczu, bo dziś mi woda nie leciała wiec puki co pojadę do mechanika w przyszłym tygodniu co się tym zajmował dostanie troszkę orp i musi się zająć tą uszczelką pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, po wymianie krócica (mój miał niewidoczne na pierwszy rzut oka pęknięcia) nic nie leci nic nie ubywa jest jak ta lala uszczelkę pod głowicą wymieniałem na darmo... P.S tylko z rana się woda skrapla z tłumika ale podpatrywałem inne diesle i nie ma takiego w mojej okolicy co na zimnym silniku po nocy na dworze nie rzuci wodą... teraz gdy zbliża się do zimy... Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...