Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów


msurma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu mam problem z Check Engine. O ile na początku dioda pojawiała się raz na jakiś czas i po kilku uruchomieniach gasła, to po 5k km podróży świeci się prawie non stop. Po zapoznaniu się z tematem stwierdziłem, że to koniec czujnika G450. Już go zamówiłem w ASO jednak chciałbym, żeby ktoś rzucił okiem czy to wszystko.

3 Faults Found:
5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Elect. Malfunction
          P2452 00 [040] - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 45
                    Mileage: 190221 km
                    Date: 2015.07.05
                    Time: 15:56:34

5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Short to GND
          P2454 00 [040] - Defective
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 31
                    Mileage: 189340 km
                    Date: 2015.07.04
                    Time: 20:26:30

5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal
          P2453 00 [096] - Open or Short to Plus
Readiness: 0 2 0 0 0

dodatkowo pojawiły się takie błędy, czego mogą dotyczyć?

3 Faults Found:
03276 - Please Check Software Version Management
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 199
                    Mileage: 182254 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.03.29
                    Time: 12:06:27

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.40 V

03157 - Functionality limited due to Communications Disruption
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 9
                    Reset counter: 177
                    Mileage: 188429 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.06.29
                    Time: 12:10:10

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 10110110 00000010
                    Bin. Bits: 00000000 00001110
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000

03278 - Functionality Limited due to Missing Messages
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 177
                    Mileage: 188429 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.06.29
                    Time: 12:10:10

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00100001 00011001
                    Bin. Bits: 00000000 00001010

Pacjent to Audi A4 B8 143KM z 2010 roku.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik róznicy cisnien do wymiany , opis jest na FORUM

Dalsze błedy to w sterowniku MMI 5F dotyczace zmiany softu i map

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces wymiany już prześledziłem. Co do MMI to faktycznie robiłem updejt softu + wgrywałem nowe mapy. Przejmować się tym? Wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna z tymi błedami jeżdzic ( nic sie nie dzieje ) :)

oczywiście mozemy je skasowac a opis tez jest na FORUM w DZIALE NAWIGACJA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Ostatnie pytanie. Czy przy problemie z DPF oprócz Check Engine nie powinna swiecić się kontrolka d DPF? W sumie nawet nie wiem czy ją mam...


Czujnik wymieniony jednak problem nie ustąpił. Po wymianie pozostał błąd

5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal
          P2453 00 [096] - Open or Short to Plus

Nie mogę się go pozbyć. Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik został wymieniony. Kable też sprawne.

Dodam, że jak chciałem wypalić DPF po wymienia, po kilku chwilach dostałem informację "Running - No Display" i tak przez 20 minut.

Dodatkowe pytanie. Gdzie szukać tego magicznego bezpiecznika?


Witam ponownie.

Odgrzybianie trochę mój temat. Po kilku próbach wymiany czujnika (poprzedni właściciel wstawił o innym numerze) wszystko jest jak należy. Zazwyczaj... Problem powraca przy szybkim wzroście obrotów. Np. Ostro ruszając na 1 biegu ze skrzyżowania. Tym razem wyskakuje błąd "open or short to ground". Po wykasowaniu znowu jeżdżę spokojnie i do czasu pierwszego zrywa na zielonym błąd powraca. Dpf jest systematycznie czyszczony co widać po logach. Mechanik stwierdził że tak musi być i takiego samochodu nie można gazować, w co nie chce mi się wierzyć. Jakieś sugestie? Edytowane przez msurma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził że tak musi być i takiego samochodu nie można gazować, w co nie chce mi się wierzyć. Jakieś sugestie?

O trzymajcie mnie, jak można nie gazować ? Im więcej ognia tym lepiej.

Coś się dzieje w instalacji, raczę sprawdzić okablowanie i masy. Poprzedni właściciel widać też na darmo czujnik wymienił, przyczyna jest nie w samym czujniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził że tak musi być i takiego samochodu nie można gazować, w co nie chce mi się wierzyć. Jakieś sugestie?

O trzymajcie mnie, jak można nie gazować ? Im więcej ognia tym lepiej.

Coś się dzieje w instalacji, raczę sprawdzić okablowanie i masy. Poprzedni właściciel widać też na darmo czujnik wymienił, przyczyna jest nie w samym czujniku

No właśnie to była ostatnia wizyta u tego mechanika. Dobrze robi ale to ananas podróżujący starym deaslem <1000 obr./min. Wszystko przejrzałem i nie zauważyłem niczego co mogłoby zwrócić moją uwagę.

Natomiast nastąpiła pewna zmiana. Po 2 tygodniach podróżowania z błędem, kolega zaprosił mnie na mały wyścig po lotnisku. Po rozpędzeniu auta na starcie do 4k obrotów na pierwszym biegu, check engine od razu zniknął i nie pojawił się od półtorej tygodnia. Liczba wystąpień błędu pod VCDS też się nie zmienia. Możliwe, że coś się przetkało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...