rros1910 Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) Witam wszystkich! Mam male doświadczenie w pisaniu postow, wiec proszę o wyrozumialosc. J Od niedawna mam problem z moim B6 2001 1.8T AVJ. Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika momentalnie wlaczal się wentylator, i zapalila się kontrolka CHECKu. Wentylator pracowal i oczywiście silnik nagrzewał się bardzo wolno do ok. 75°C, potem wentylator się wylaczyl. Temperatura doszla do 90°C i tam została – Auto się nie przegrzewało ani wentylator się nie zalaczal. Polski VAG (wersja 4.9) pokazal mi blad 16502 – czujnik tempertury silnika – zbyt wysokie napiecie. Idac za poradami kolegow z forum, wymieniłem czujnik temperatury plynu chlodzacego (zielony, 4 pin, tylna sciana silnika). Dluga meka, kto wymienial go w 1.8T, ten wie (Dodam, ze robilem to już po raz drugi, pierwszy raz ok. 1,5 roku temu). Standardowo wykasowałem blad. Za pierwszym razem auto odpalilo normalnie, wentylator milczał. Przy drugim odpaleniu znowu zapalila się kontrolka CHECK i ten sam blad – czujnik temperatury. Wykasowałem, po jakims czasie znowu wrocil. Po szperaniu w necie dorwałem się do VCDS Lite i VAG-COMu 4.09. Po podlaczeniu VAG-COMu pojawily się 2 bledu – wspomniany wyżej 16502 i do tego 17700 – blad termostatu. Wykasowanie obydwu bledow nie pomoglo – po jakims czasie pojawial się najpierw 16502, po jakims czasie 17700. I tak kilkakrotnie. Idac za wskazówkami z postu na forum zmierzyłem temperaturę na blokach silnika i instrumentow. Niestety moja wersja VAG-COMu nie podaje mi, która temperatura w grupie silnika (01- Engine) jest od cieczy chlodzacej, a która od benzyny itp. Przy zimnym silniku wskazania były takie: Grupa 01 (silnik) – 20°C,20°C i 21°C. W grupie 17 (Instruments) i bloku 003 wartosc pierwsza wahala się miedzy 12°C a 14°C. Przy cieplym silniku wartości wynosily odpowiednio – Grupa 01 - 90°C, 90°C, 50°C, grupa 17 - 93°C Wedlug opisu kolegi wskazuje to zepsuty termostat. Znalazlem fotostory z angielskiej strony pokazujące, jak wymienić termostat w AVJ. Jednak zanim zainwestuje w termostat, chciałem się Was poradzić, czy jest to na pewno termostat, czy może cos innego. Dodam, ze pracuje w Niemczech i tutejsze warsztaty za samo podlaczenie do VAGa biora od 20€, a na profesjonalna diagnozę i naprawę mnie w chwili obecnej niestety nie stać. Zalaczam zdjęci i screeny z VAG-COMu, a także z OBD-Doctor, który przez Bluetooth laczylem z Interfejsem ELM. Tam na cieplym silniku (po wymianie czujnika) temperatura cieczy chlodzacej wynosi -40°C (co znowu wskazuje na wadliwy czujnik temperatury plynu) Pomozcie Panowie! Odczyt z VCDS: http://fs5.directupload.net/images/151002/c8ivp2u9.jpg Odczyt z OBD Auto Doctor (ELM, Bluetooth): http://www.directupload.net/file/d/4124/aoshpn4w_png http://fs5.directupload.net/images/150928/c6yicggs.png Edytowane 2 Października 2015 przez rros1910
Rekomendowane odpowiedzi