odin88 Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Witam, od kilku dni mam zagadkę z dziwnymi dźwiękami 2.0tdi caga. Zaraz po uruchomieniu silnika 2 sekundy i zaczyna się dziwnie przytlumiony dzwięk dochodzacy z przodu auta. Tak jakby nieszczelny układ wydechowy (ciągłe buczenie) ale z okolic filtra powietrza/turbiny ogolnie z prawej strony auta. Przy przyspieszaniu nieznacznie buczenie narasta, a od 3tys rpm i pedale gazu do konca dochodzi gośne syczenie jakby uciekało gdzieś powietrze. Dodam ze uklad wydechowy byl sprawdzany i nie ma zadnych nieszczelnosci. Auto nie traci mocy nawet podczas "syczenia" i ciągle ciagnie do czerwnej skali. Błędów też żadnych nie ma. Proszę o waszą pomoc, mam dostęp do vcds - może turbo jakos przetestowac ?
Gibons Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Ja stawiałbym na chłodnicę recyrkulacji spalin (EGR) jest nad turbiną jeżeli się przepaliła to tak będzie słychać.
odin88 Opublikowano 25 Października 2015 Autor Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Dzieki za odpowiedz ! Tak na logikę to by nawet pasowało, dzisiaj z rana odpalam auto i.. cisza nie trwalo to dlugo i znowu nastało buczenie.. Tak jakby faktycznie spaliny sie nagrzaly i zaczeło buczeć. W którym miejscu dokładnie to jest ? Ma ktoś może jakieś zdjęcie/schemat gdzie to dokladnie zlokalizować ? Czy to jest jedna niezależna część czy jak to wygląda ? Znalazlem takie cos na allegro: http://allegro.pl/audi-a4-b8-2-0-chlodnica-spalin-egr-03l131512ah-i5699988112.html A czy byłaby możliwość sprawdzenia tej chlodnicy w jakis sposób ? Może jakieś przeczyszczenie pomogłoby ? Edytowane 25 Października 2015 przez odin88
Gibons Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Raczej nie ma tego jak sprawdzić. Ewentualnie możesz kogoś poprosić aby troszkę przegazował samochód na wyższe obroty i nasłuchiwać. Jeżeli też gdzieś koło tego jest coś okopcone to też może wskazywać na to że jest nieszczelna. Można ją też zdemontować (usunąć na stałe) i zaślepić EGR, ale nie jest to duży koszt aby ją wymienić. Sam sobie z tym poradzisz. Uszczelki są metalowe więc nie trzeba ich zmieniać. Dostęp jest fajny do tego.
odin88 Opublikowano 25 Października 2015 Autor Opublikowano 25 Października 2015 Zrobiłem teraz szybkie oględziny i nic nie jest tam okopcone, a gazowanie na postoju szczerze nic nie rozjasnia sytuacji, dopiero podczas jazdy daje się to we znaki i bardziej buczy. Poszukam używanej może coś znajdę za nie drogie pieniądze to podmienie. Szkoda, że nie da się tego sprawdzić przez vcds bo mam do niego dostep..
Gibons Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Przez VCDSa nie sprawdzisz jedyne co przychodzi mi do głowy to może wymontowanie i sprawdzenie jakoś pod ciśnieniem ? ewentualnie ciśnienie i do wody i zobaczyć czy gdzieś pęcherze idą tam gdzie nie powinny iść.
odin88 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Na zakonczenie tego tematu, chcialem napisac co bylo problemem tych dziwnych dzwiekow. Usterka a raczej usterki znalezione i naprawione, niestety nie byla to chlodnica egr, a łożysko przedniego lewego koła i pompa paliwa podłużna zaraz za filtrem paliwa pod autem po prawej stronie. Coś w środku w pompie dostawało tak dużych wibracji aż dawało dzwięk buczenia do tego przy przyspieszaniu dochodzilo glośne łożysko i słowem całe auto "buczało". Teraz jeszcze syczenie od 3tys obrotow i bedzie git pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się