Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przysłona szyberdachu


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Demontował ktoś kiedyś tą przysłonę szyberdachu do zasłaniania? Muszę obić podsufitkę na nowo i tapicerz chciał żebym mu również podrzucił tą zasuwę czy przysłonę. Zwał jak zwał. Po zdjęciu podsufitki móżdżyłem jak ją wyjąć ale prócz wyjęcia całości mechanizmu nie wymyśliłem nic. Rozmontowywał ktoś kiedyś mechanizm szyberdachu? Liczyłem że może uda się ją wysunąć ale wymacałem blokadę do której przysłona dobija i podejrzewam że bez totalnej rozbiórki się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz szyberdach zdemontowac lub otworzyc i sa tam od strony szyby sruby ktore trtzeba odkrecic (ile dokladnie to nie pamietam ale chyba 8szt)

PS. Ile zawołał tapicer za obicie?

Edytowane przez Rysiu30_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha to musiał bym zajrzeć

zawołał 400 za robociznę i materiał, wiem że sam bym to zrobił o wiele taniej ale nie chce mi się z tym bawić a tapicerz na pewno zrobi to lepiej jak ja laik

Znalazłem taki rysunek

39033351e7b9.png

zaznaczone czerwonym kółkiem

czy gdybym wyjął szybę, zasunął przysłonę, odkręcił śruby prowadnic przysłony to wyjmę ją bez demontażu całości?

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to miałeś lepiej ale ja nie chce ruszać węży odpływowych wody bo wiesz auto 20 lat ma i jak pęknie mi wężyk ze starości to będę kurwił

wyczaiłem na zagranicznym forum Audi jak wyjąć tą przysłonę bo u nas nie ma totalnie nic albo ja źle szukam

Jakby ktoś kiedyś potrzebował jak ja ;)

http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/has-anyones-sliding-sunroof-sunshade-broken-1722306/

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no faktycznie wyjdzie jak wykręcisz szybę. zaraz pójdę jeszcze sprawdzić na starym szybrze :P

tak jak mówiłem szybę odkręcić i dalej to już wiesz co robić :)

Edytowane przez Rysiu30_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki nie zobaczyłem twojej podpowiedzi i rysunku miałem totalną pustkę w głowie z której strony to ugryźć :P wątek z zagranicznego forum mnie utwierdził jak to można by zdemontować.

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ;) za późno do tego zajrzałem bo jutro muszę zawieść podsufitkę do zrobienia. Wstanę wcześniej i to ogarnę. Oby nie było dużego mrozu bo auto na dworze stoi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybę wyciągałem już ale jeśli przysłona wyjdzie bez jakiś problemów to tyle to zajmie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie na pewno wyjdzie bez problemu :) Gorzej będzie tylko ją później założyć ponieważ te ślizgi są ruchome i jak ktoś nie ma "cierpliwości" to ciężko je ustawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się upewnić bo mój angielski jest sredni, do tej operacji szyber ma być w pozycji podniesionej tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja podniesiona ułatwia odkręcenie szyby i wyjęcie jej.

Przednie dwie prowadnice są idealnie na widoku po zasunięciu przysłony. Drugie dwie potrafią się schować pod elementami prowadnicy. Jest tam taki odbój do którego dobija przysłonka. Ja zrobiłem tak że cofnąłem mechanizm do wnętrza dachu ale jest to poniekąd głupie. Gdy wyciągniesz szybę to zobaczysz uniesioną blachę po której spływa woda do rynienki. Jeśli się cofnie do wnętrza mechanizm bez szyby to uniesiona blacha zaczyna szorować o dach i o poprzeczki. Nie ma możliwości cofnięcia mechanizmu do pozycji wyjściowej jeśli jest blacha uniesiona bo zachacza o poprzeczkę i mechanizm cofa się do wnętrza dachu żeby nie przeciążyć silnika. Normalnie ta blacha opiera się o szybę i unosi się i opada wraz z nią bo ta blacha (rynna) napiera na sprężynach w górę.

Mam nadzieje że ma sens to co napisałem


ja to demontowałem w dwie osoby i inaczej nie dałbym rady wycofać mechanizmu do pozycji wyjściowej przez tą rynienkę, którą trzeba odpowiednio naciskać w dół żeby mechanizm wyjechał spowrotem do otworu w dachu. Jeśli się ją naciśnie zbyt słabo lub zbyt mocno blacha zachaczy o dach i mechanizm unoszenia szyby zaś się cofnie do wnętrza.

Może ktoś wpadnie na inny pomysł demontażu przysłonki. Ja nie widziałem innego ponieważ mechanizm zasłaniał mi dwie śrubki a gdybym cofnął przysłonkę do tyłu żeby je odsłonić to zaś by mi dach je zasłonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj opanowałem sprawę. Faktem jest ze może miałem prościej bo wcześniej została usunieta podsufitka (była zniszczona po pozarze), została tylko przyslona. Zrobilem tak - recznie (kluczem z oslony bezpiecznikow) uchyliłem szyber, następnie zdjąłem plastikowe listewki oslaniajace (po 2 z każdej strony), wtedy moglem odkrecic po 3 sruby Torx z każdej strony, trzymające szybe. Szybe od góry wyciągnąłem i odlozylem na bok. Wtedy zasunęłem ręcznie osłonkę do przodu, i od góry stojąc na progu odkręciłem po 2 wkręty na krzyzak z każdej strony. Teraz trzeba było troszkę pokombinować z tymi blaskami trzymającymi przyslone, chyba przesunąć trzeba było w tyl, i przyslonka jest wolna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakos tak to leciało ;) ja jakoś miałem problem z dojściem do dwóch śrub przy środku dachu :P i kąbinowałem z przesuwaniem mechanizmu żeby się do nich dobrać a potem to już pikuś ją wyjąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...