Jump to content
IGNORED

kopci na biało/szaro śmierdzi spalinami obroty falują


Recommended Posts

Posted

witam mam problem z a4 b7 brd 170 km mam ja od 4 miesięcy i cały czas borykam sie z falującymi obratomi na biegu jałowym i kopceniem na szaro/biało dodatkowo smród spalin z wydechu , są momenty że auto pracuje dobrze i nie kopci a po przejechaniu lub ponownym właczeniu auta znwu falują obroty i dymi , zaznaczam że nie ubywa płynu chłodniczego a oleju raz na 1000km dolewam auto ma moc nic nie przerywa w trakcie jazdy tylko na postoju ... odwiedziłem mnóstwo mechaników i wymieniłem prawie wszystko od przepływki , turbo , świec żarowych , wiązki i śruby wtrysków, gruszka od kolektora ssącego zrobiona , czujniki dpf i itp też zmienione, auto ciągnie dobrze tylko to kopcenie i smród icon_smile.gif wtryski mam SIEMENS 03g130073t dałem dzisiaj na sprawdzenie i powiedzieli ze wtryski podają za mała dawkę paliwa czy to jest może przyczyna tego kopcenia i spalin na wolnych obrotach ??? miał ktos może podobny problem ? może ktoś ma wtryski w dobrej cenie albo wie czy ktokolwiek regeneruje bo z tego co wiem to jest duuuuży problem

Posted

A czy ktos kumaty wogole zagladał do EGR'u weryfikował go i do mechanizmu przepustnicy??

Posted

tak zaglądał ktos do egr i nic się z nim nie dzieje na kompie nie wywala błedów (parametry dobre )jak wtyczke wyciągne to pojawia sie błąd ale i tak kopci , jak jest zaślepiony to tez kopci :) hmm do przepustnicy chyba nie zaglądał nikt ... a błedy by sie pojawiały jak by było coś nie tak ? zastanawiają mnie te wtryski ze za mało podają... przez ta przepustnice mogło by zaniżać wtryski ?

Posted (edited)

DPF'a masz jeszcze w nim czy juz wykastrowany ?? - podejrzewam problem w sofcie a przede wszystkim mapy odpowiedzialne za wypalanie dpfu - tzw dotrysk paliwa gdy włączy sie procedura wypalania dpfu stąd siwo i smierdzaco za tobą

Edited by SotoM
Posted

DPF'a masz jeszcze w nim czy juz wykastrowany ?? - podejrzewam problem w sofcie a przede wszystkim mapy odpowiedzialne za wypalanie dpfu - tzw dotrysk paliwa gdy włączy sie procedura wypalania dpfu stąd siwo i smierdzaco za tobą

dpf mam i w sumie jeszcze nie zapaliła mi sie ani razu kontrolka od wypalania a filtr zabija sie do max 30% a jak wypalamy w trakcie jazdy kompem to wypala sie do 3% ... dziwna opcja ... nie wiem jak złożył mi mechanik rozrząd czy z blokadami czy bez ... ktoś z forum podpowiedział mi zeby ustawił rozrząd albo przestawił z 0,3 na -2,0 . . . albo tak jak mówisz może cos z softem .. . .fu...

Posted (edited)

O,3 to Bardzo ładne synchro. A do tego ustawienie walka wydechowego względem ssacego i 3ci parametr to kąt wtrysku Zaznaczam że synchro a kąt są to 2 różne parametry...

W 004:

1-rpm

2- kąt wtrysku- wał korbowy pkt GMP

3- wynik z pompowtrysków (wałek wydechowy)

4- synchro.walka ssacego

Edited by SotoM
  • 2 months later...
Posted

Sotom, jak sie ustawia walek wydechowy wzgledem ssacego w 16v? Opisywales juz to i nie moge tego znalesc...

Posted

Jedno koło jezdne do góry

Wbijaj bieg 6

Ściągasz tunel powietrza do filtra powietrza i osłonę rozrządu

Kręcić kołem jezdnym -w tym momencie obraca się silnik-obracasz dotąd aż wałek ssący ustawi się w pozycji na idealnie pasująca blokadę, w tej pozycji próbujemy włożyć blokadę w wałek wydechowy.jesli nie jest to możliwe- zaznaczamy sobie pozycje koła na kole i podkładkę śruby centralnej walka, luzujemy 3 śruby 13mm i kluczem 18 lub 19 mm chwytając za śrubę centralna ruszamy wałkiem. ja uprzednio biorę sobie lusterko i lampkę aby dojrzeć w którym kierunku ruszyć wałek.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...