Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grupa BS 034 sonda - brak możliwości przeprowadzenia testu - uszkodzona sonda?


robertsobol1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Chciałem przeprowadzić sobie test sond przed i za katalizatorem oraz katalizatora za pomocą vaga i tu zonk. W grupie 034 oznaczone jest że test OFF i nie da radę kliknąc w nastawy BS tej grupy - jakby było wyłączone. Próbowałem zrobić to po trasie jak jest silnik rozgrzany. Jaką temp w ogóle powinien mieć katalizator w ALT na postoju w grupie 034? Może grzałka od sondy uwalona czy cuś.

Dodam że na zimnym silniku nie pokoi mnie dawka paliwa bo jeszcze kilkanaście tygodni temu sprawdzałem i po wykasowaniu błędów w sterowniku (by zresetowały się nastawy które mogą być złe jeśli nie do końca na przykład jezdziło sie na dobrze wyregulowanym gazie )i gdy były silne mrozy to mocno na bogato szedł - nawet do -24 na korektach krótkich potem jak mróz trochę zelżał to już się poprawiło bo teraz na zimnym pokazuje 10 do 15 na minus w korektach krótkich a jak się rozgrzeje ale to musi sporo się rozgrzać nie tak od razu po osiągnięciu temp 90C na silniku tylko jeszcze dłużej musi chodzić silnik to korekty już się stabilizują i po wykasowaniu błedów na silniku są w okolicy zera czyli dawkę ma ok. Dodam że za bogato tak miał tylko na postoju na jałowym bo jak wrzucę bieg i jadę to korekty są ok pracują w granicy 0 w grupie 033 i w grupie 031 żadane są takie jak rzeczywiste wskazania jedynie jak chodzi na postoju to za bogato. W grupie 043 sonda za katalizatorem pokazuje ze test przeprowadzono ok a w katalizator nie można pewnie wejsć w BS 046 bo trzeba najpierw poprawnie test sond przed i za mieć a ja mam tylko za katalizatorem...

Sprawdzałem grupę 020 i na postoju i na obciążeniu cały czas jest 0 więc jest ok a w grupie 091 na postoju pokazuje zazwyczaj 4 (tyle co żąda ECU) czasami wachnie się na 3,5 lub 4,5 a na dynamicznym idzie płynnie w górę tak jak żąda sobie ECU więc to również sprawne

W kodach gotowości 01 engine- 15 readnes pokazuje że właśnie sonda i katalizator jakby coś nie teges....

Więc co Panowie o tym myślicie? Mam sondę uwaloną przed katalizatorem? Czy grzałkę od niej bo na zimnym za bogato jest no i trzeba długo czekać by na ciepłym silniku w końcu dawka była ok po resecie błedów w ECU by wyeliminować wprowadzone już korekty w nastawy ....


Panowie pomiar po nocy, rano na dworze około -11C. Grupa 134: 1-temp oleju -8C 2-temp. zewnętrzna -11C 3- temp powietrza zasysanego -7C 4- temp G62 0C (czasami pojawia się 1 na plusie) Pomiar grupy 130: 1- G62 0C (czasami 1 na plusie) 2- temp G83 -9C. Auto stało pod domem w rogu budynku pod zadaszeniem . Czaujnik G62 wymieniany przed zimą tego roku na zamiennik najtańszy za 25zł. Czy według tego G62 jest znowu do wymiany? Możliwe by była taka różnica temp między G62 a innymi czujnikami? To jest nawet 11C różnicy między G62 a zawnętrzą......


Dobra Panowie widzę że nikt nie jest mi w stanie pomóc ale chyba sam doszedłem co mam zepsute że korekty mam takie bogate na postoju. Trochę pomógł mi użytkownik

kamil-vag w rozmowach na komunikatorze ale najwięcej chyba treść opisu i zasady działania układu podciśnieniowego w ALT ( zawór odpowietrzający odmy, eżektor itp) w poście: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/308375-opoznione-spadanie-obrotow-po-nacisnieciu-sprzegla/ wypowiedz użytkownika Dajmon gdzie właśnie opisuje dokładnie działanie ukladu podciśnieniowego w ALT bo okazało się że jest u mnie odkształcona membrana w czwórniku(separatorze) odmy dlatego gdy na postoju w momencie gdy są wolne obroty i klapa przepustnicy jest zamknięta powinno występować największe w tym momencie podciśnienie które powinno zasysać poprzez eżektor i dalej gumowy wężyk który idzie do czwórnika odmy i powinien zasysać membranę w czwórniku co powinno odciąć dostęp do dolotu z zasysać z pokrywy zaworów a ja jak zdemontowałem ten czwórnik to zauważyłem mocno odkształconą membranę która już nawet gdy podciśnienie zasysało ją to i tak nie zamykała ona dostępu do dolotu przez co obieg robił się otwarty i spadało jednocześnie podciśnienie w układzie przez co regulator paliwa był wysterowany na wyższe ciśnienie za czym idzie że zaczęły korekty iść na minus bo zaczął przelewać.

Jak wymienię czwórnik to dam znać jak teraz działa wszystko...

Tylko pozostał temat sondy u mnie przed katalizatorem. Dlaczego nie mogę zrobić jej testu i jest w vagu na OFF???


Niestety ale wymiana na nowy zawór odmy nic nie pomogła. Na zimnym silniku dalej ciężko pali i po rozruchu dalej dalej korekta na -26. Sprawdziłem podciśnienie i jest ok - zresztą jakby była dziura gdzie kolwiek to i na ciepły by miało to wpływ a tu na ciepłym idealnie wszystko chodzi a na zimnym nie....

Czy ktoś wypowie sie w moim poście!!!???

Proszę MODERATORA/ADMINISTRATORA o usunięcie mojego tematu/postu bo po co ma tu wisieć i śmiecić skoro nikt chyba nie ma wiedzy jakiejkolwiek by coś pomóc!!!

Edytowane przez robertsobol1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo, też nie mogę zrobić testu pierwszej sondy, wiesz już może co może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:

1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C

2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.

3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:

Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...