B189 Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Witajcie. Wyjąłem dzisiaj tłoki z bloku (miałem głowicę w regeneracji, więc przy okazji wymieniam pierścienie). Potrzebuję Waszej pomocy w ocenie stanu panewek, bo nie wiem czy je wymieniać, i cylindrów. Jak dla mnie panewki wyglądają ok - jasne, czyste, bez głębszych zarysowań czy wyżłobień. Z kolei intrygują mnie jasne odznaczenia na gładzi cylindrów. Na 2 i 3 cylindrze, od strony przodu auta i od strony ściany grodziowej widać po 3 kolumny plam. Z kolei na 1 cylindrze, patrząc od przodu są 3, od ściany 2. Na 4 cylindrze adekwatnie - patrząc od przodu 2, od ściany 3. Czyli na zewnętrznych ścianach po 2 ślady, wewnętrzne po 3. Dodatkowo, wszystkie 4 tłoki mają jasne przetarcia (ale nie wyczuwalne pod palcem) równolegle do sworznia. Co o tym wszystkim myślicie? Wszystko postarałem się przedstawić na zdjęciach. Panewki: 1 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQYlZPaVhKNm9fcXM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQODI3S3dDRFVMUWc/view?usp=sharing 2 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQSTdJb3dKdXZidE0/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQOVNHM0pvQVJwM3c/view?usp=sharing 3 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNm1hcjRzanB4SXM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQQWZfLXZJdGppejQ/view?usp=sharing 4 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQM0pxVFllc1VZUUU/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQWEw1YkctT3ZNZXM/view?usp=sharing Otarcie, na przykładzie 1 tłoka, ale pozostałe mają tak samo: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNG5SQ1VMRk11RE0/view?usp=sharing Cylindry: 1: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQSndfME01SV8zek0/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQU0Rkam1GNHFDcnM/view?usp=sharing 2: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQMzFCRDU4Smc1eVU/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQX01nSk1zNm9lN2s/view?usp=sharing 3: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQMGhzNDB0UG02dzQ/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQbm1KbWVTS01pd2M/view?usp=sharing 4: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQOHhqYVZFVEZFNDg/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQYUUzQmxoVlNDa2M/view?usp=sharing
Mateuszek1001 Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Ja tam uważam że jak już rozebrałeś silnik do zera to obowiązkowo wymienić panewki. Co do stanu cylindrów to są ok, widać nawet ślady honowania.
quadral20004 Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 przy tym postepie prac i wlozonych finansow wymiana ich nie zaszkodzi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now