Jump to content
IGNORED

Panewki i cylindry - ocena


Recommended Posts

Posted

Witajcie.

Wyjąłem dzisiaj tłoki z bloku (miałem głowicę w regeneracji, więc przy okazji wymieniam pierścienie).

Potrzebuję Waszej pomocy w ocenie stanu panewek, bo nie wiem czy je wymieniać, i cylindrów.

Jak dla mnie panewki wyglądają ok - jasne, czyste, bez głębszych zarysowań czy wyżłobień. Z kolei intrygują mnie jasne odznaczenia na gładzi cylindrów.

Na 2 i 3 cylindrze, od strony przodu auta i od strony ściany grodziowej widać po 3 kolumny plam.

Z kolei na 1 cylindrze, patrząc od przodu są 3, od ściany 2.

Na 4 cylindrze adekwatnie - patrząc od przodu 2, od ściany 3. Czyli na zewnętrznych ścianach po 2 ślady, wewnętrzne po 3.

Dodatkowo, wszystkie 4 tłoki mają jasne przetarcia (ale nie wyczuwalne pod palcem) równolegle do sworznia.

Co o tym wszystkim myślicie? Wszystko postarałem się przedstawić na zdjęciach.

Panewki:

1 tłok

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQYlZPaVhKNm9fcXM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQODI3S3dDRFVMUWc/view?usp=sharing

2 tłok

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQSTdJb3dKdXZidE0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQOVNHM0pvQVJwM3c/view?usp=sharing

3 tłok

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNm1hcjRzanB4SXM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQQWZfLXZJdGppejQ/view?usp=sharing

4 tłok

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQM0pxVFllc1VZUUU/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQWEw1YkctT3ZNZXM/view?usp=sharing

Otarcie, na przykładzie 1 tłoka, ale pozostałe mają tak samo:

https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNG5SQ1VMRk11RE0/view?usp=sharing

Cylindry:

1:

Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQSndfME01SV8zek0/view?usp=sharing

Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQU0Rkam1GNHFDcnM/view?usp=sharing

2:

Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQMzFCRDU4Smc1eVU/view?usp=sharing

Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQX01nSk1zNm9lN2s/view?usp=sharing

3:

Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQMGhzNDB0UG02dzQ/view?usp=sharing

Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQbm1KbWVTS01pd2M/view?usp=sharing

4:

Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQOHhqYVZFVEZFNDg/view?usp=sharing

Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQYUUzQmxoVlNDa2M/view?usp=sharing

Posted

Ja tam uważam że jak już rozebrałeś silnik do zera to obowiązkowo wymienić panewki. Co do stanu cylindrów to są ok, widać nawet ślady honowania.

Posted

przy tym postepie prac i wlozonych finansow wymiana ich nie zaszkodzi

Posted

Tylko nie jakieś z ryżu.

Posted

z pcv moga byc :D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...