Skocz do zawartości

B189

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O B189

Informacje

  • Imię
    Krzysiek
  • Miasto
    Suwałki

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

223 wyświetleń profilu

Osiągnięcia B189

1

Reputacja

  1. Witajcie. Sytuacja jest następująca: Radio (Concert I) z dnia na dzień przestało grać. Mam system Bose. Radio się włącza, ale w głośnikach cisza. Bezpiecznik z tyłu radia był spalony, ale po wymianie dalej nie ma dźwięku. Sprawdziłem radio na krótko pod prostownikiem i podłączeniu głośnika - radio gra. Problem leży więc w samochodzie - we wiązce albo wzmacniaczu? Czy są gdzieś jeszcze jakieś zabezpieczenia, tzn. bezpieczniki od systemu Bose? Przewody w kostkach całe. Nic nie wypięte, nic nie urwane. Przejrzałem 'na oko' wiązkę na podłodze. Swojego czasu spotkało mnie to co wielu - czyli zalewało stronę kierowcy, ale mimo to radio zawsze grało i nie było problemu. Niemniej jednak wzrokowo wygląda na to, że wiązka idąca po podłodze jest cała, nigdzie nie przerwana. Sprawdziłem kostkę wchodzącą do wzmacniacza i napięcie dochodzi. Nie wiem jak przewody sygnałowe. Obstawiam, że z jakiegoś powodu (może i jednak w jakiś sposób przez tą zalaną podłogę) spalił się wzmacniacz? Czy w takiej sytuacji radio przestałoby grać całkowicie? Miał ktoś podobny problem? Mogę liczyć na jakieś wskazówki od Was?
  2. Więcej panikowania i kombinowania niż to warte. Chwilę główkowania i doszedłem do tego, że wystarczy tylko wsadzić imbus w widoczny otwór, naciągnąć napinacz, założyć blaszkę na klin i naciągać napinasz do momentu, kiedy uda się wkręcić śrubkę od blaszki. I po robocie
  3. Witajcie. Pytanie tak jak w temacie. Macie jakiś patent albo dorobiony przyrząd do napięcia paska rozrządu w 1.8T ? Znalazłem jeden temat, w którym chłopak pokazywał wymianę rozrządu bez użycia specjalnego przyrządu, ale niestety zdjęcia nie działają i nie ma jak podejrzeć co tam wykombinował. Niby najprostszym sposobem byłoby zamówienie takiego przyrządu, ale raz, że mi się śpieszy, a na paczkę bym musiał czekać ze 2-3 dni, a poza tym to ostatnia wymiana rozrządu w tym aucie i w grupie VAG, więc najnormalniej w świecie - nie opłaca mi się. Chyba, że nikt nie będzie miał pomysłu, a i ja sam na taki nie wpadnę, to trzeba będzie utopić kilka zł.. W razie jakby ktoś chciał wiedzieć jak wygląda napinacz: jaki w ogóle symbol ma przyrząd potrzebny do tego typu?
  4. B189

    Panewki i cylindry - ocena

    Witajcie. Wyjąłem dzisiaj tłoki z bloku (miałem głowicę w regeneracji, więc przy okazji wymieniam pierścienie). Potrzebuję Waszej pomocy w ocenie stanu panewek, bo nie wiem czy je wymieniać, i cylindrów. Jak dla mnie panewki wyglądają ok - jasne, czyste, bez głębszych zarysowań czy wyżłobień. Z kolei intrygują mnie jasne odznaczenia na gładzi cylindrów. Na 2 i 3 cylindrze, od strony przodu auta i od strony ściany grodziowej widać po 3 kolumny plam. Z kolei na 1 cylindrze, patrząc od przodu są 3, od ściany 2. Na 4 cylindrze adekwatnie - patrząc od przodu 2, od ściany 3. Czyli na zewnętrznych ścianach po 2 ślady, wewnętrzne po 3. Dodatkowo, wszystkie 4 tłoki mają jasne przetarcia (ale nie wyczuwalne pod palcem) równolegle do sworznia. Co o tym wszystkim myślicie? Wszystko postarałem się przedstawić na zdjęciach. Panewki: 1 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQYlZPaVhKNm9fcXM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQODI3S3dDRFVMUWc/view?usp=sharing 2 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQSTdJb3dKdXZidE0/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQOVNHM0pvQVJwM3c/view?usp=sharing 3 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNm1hcjRzanB4SXM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQQWZfLXZJdGppejQ/view?usp=sharing 4 tłok https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQM0pxVFllc1VZUUU/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQWEw1YkctT3ZNZXM/view?usp=sharing Otarcie, na przykładzie 1 tłoka, ale pozostałe mają tak samo: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNG5SQ1VMRk11RE0/view?usp=sharing Cylindry: 1: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQSndfME01SV8zek0/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQU0Rkam1GNHFDcnM/view?usp=sharing 2: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQMzFCRDU4Smc1eVU/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQX01nSk1zNm9lN2s/view?usp=sharing 3: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQMGhzNDB0UG02dzQ/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQbm1KbWVTS01pd2M/view?usp=sharing 4: Patrząc od przodu auta: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQOHhqYVZFVEZFNDg/view?usp=sharing Patrząc od ściany grodziowej: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQYUUzQmxoVlNDa2M/view?usp=sharing
  5. Mam podobny problem. Muszę zdjąć głowicę i wymienić pierścienie na tłokach. Rozebrałem przód i widzę, że mam rozbieżność w ustawieniu znaków. Wszystko widać na zdjęciach. Kiedy znak na górze pokrywa się, to na wale jest przestawiony w lewo. Kiedy na wale się pokrywa, to na górze jest przestawiony w prawo. Pytanie czy jest w normie tolerancji? Jest równo pomiędzy dwoma zębami z czego jeden to ten ze znakiem. Druga sprawa, to czy tak go zostawić, czy zdjąć pasek i przestawić na którymś kole? Pasek i tak muszę zrzucić i kręcić korbą, żeby poodkręcać stopy korbowodów, więc chyba nie zaszkodzi poustawiać to wszystko na równo? Zdjęcia: https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQU3FGdkhuVTR4aEk/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQRExvX3IxTEJSc28/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQNEQxMGtsd1BPeGs/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B2jtGCM2aDIQZzdVdEVvMXlkbzg/view?usp=sharing
  6. Po wczorajszym zdjęcia katalizatora i dmuchaniu w przewód od turbo, dzisiaj zaczęła przy przyśpieszaniu piszczeć. Po podniesieniu maski, kiedy druga osoba dodaje gazu, widać wydobywające się z przodu turbiny opiłki metalu. Czyżby turbo się zacierało? Skąd te opiłki mogą się wydobywać, skoro wszystko jest skręcone?
  7. 1) Od momentu wymiany N75 i DV na nowe, turbina przestała działać. Czasami załączy się, ale tylko na chwilę i krótki odcinek. Potem znowu na jakiś czas przestaje funkcjonować. Po założeniu starego N75 i DV, problem dalej istnieje, nic się nie zmienia, więc raczej nowe części są OK, tylko po prostu zbieg okoliczności sprawił, że turbina umarła przy wymianie tych elementów. Wszystko sprawdzane na bieżąco VAGiem podczas jazdy (stąd widzę ży turbo dmucha czy nie). Zdemontowałem katalizator i nagrałem turbinę od gorącej strony, w momencie kiedy kompresorem podaje się ciśnienie w przewód idący od N75. Czy ta klapka działa tak jak powinna? Ponadto patrząc na zdjęcia, wydaje mi się, że jest pęknięta powierzchnia między wirnikiem a tą klapką? To typowa usterka? https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQWVg0ZXR2bjR2bGM https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQSWdvd0FMQjJ0ekk 2) W grzybku wchodzącym do TIP mam masło, a w samym TIPie widać ślady oleju. Czy to znaczy, że turbina rzyga olejem? Albo że się kończy/skończyła? Co o tym myślicie? https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQNVlPTGpCc0pNRGc https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQdXU0MHdMMWRXV0k 3) Mam zaskakująco czysty pierwszy wkład katalizatora, czy to znaczy, że się dobrze wypala, czy coś jest nie do końca dobrze? https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQYWYwNHJUVGxkbGM Sory za laikowe pytania, nie jestem mechanikiem, ale lubię sam sobie przy aucie pogrzebać, przy czym czegoś się też nauczyć. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...