Jump to content

Unf

Pasjonat
  • Content Count

    347
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

28

About Unf

Informacje

  • First name
    Michał
  • Location
    Kwidzyn

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    1999
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    ANB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

2,930 profile views
  1. Unf

    chip tuning Toruń

    Do Łukasza13 żeby zrobić tuning to nawet nie trzeba jechać - można to załatwić zdalnie. Jedyny minus - brak wykresu z hamowni, ale co to za minus...
  2. Jak się takim setupem jeździ w ośce? Mam oczywiście na myśli 1 i 2 bieg
  3. Unf

    2.0 tdi vs 1.8t

    W 1.8T przy 80km/h to się wbija 3 bieg i na nim ciągnie do 140km/h
  4. Nawet nie żartuj kolego... przód z 288 na 320, nie 312
  5. Nie potrafię sobie już niestety przypomnieć jak auto jeździło na serii więc trudno mi teraz o porównania... Dużo zależy od jakich obrotów zaczyna się przyśpieszanie, jak od 3000 to laga nie ma w ogóle. Jak od 1800 to na "ciągniecie" czekam dosłownie 0,5s, w ogóle nie czuję żeby mi coś przeszkadzało/utrudniało jazdę. Co do upałów - ponownie, nie pamiętam już czasu sprzed modyfikacji. Dwa - tak naprawdę nigdy latem jeszcze nie jechałem gdzieś dalej i dłużej i nie upalałem auta. Zdecydowanie przy 12 stopniach na zewnątrz czuć większy wigor niż dziś gdy pokazywało 28, ale nie potrafię jednoznacznie ocenić różnicy, trzeba by zrobić pomiary na hamowni i pologować temperatury w dolocie Koniec końców fizyki się nie oszuka, przy FMIC'u temperatura musi być niższa niż przy seryjnym SMICu i na pewno przy chipie to tylko pomoże, a nie pogorszy. Albo inaczej - za duży fmic to większe zło niż dobrze dopasowany fmic, ale każdy fmic to lepsza decyzja niż jego brak
  6. Tak IC + wtryski BEX + zdrowa nawet seryjna trubina daje 190-200KM. I jako, że masz ośkę to uwierz, że tyle w zupełności wystarcza Mam ten sam silnik, taki właśnie zestaw i taką moc i wiem, że więcej nie chce, bo mielenie kołami w miejscu to żadna frajda, 200KM + 320Nm to sensowny max imo. Jeśli chodzi o FMIC'e to ja mam ten z fmic.pl i nie narzekam, pamiętaj że za duży FMIC (za duża objętość) równa się większy lag (nazwijmy to turbo dziurą), a do mocy 200KM nie potrzeba ogromnych. Teoretycznie, powinieneś dostać FMIC + rurki + sylikonowe łączniki + opaski i wszystko to powinno wystarczyć (ale mocowanie FMIC'a do auta musisz sobie zrobić sam). W praktyce upewnij się, co wkładają a zwłaszcza czy naspawana jest flansza na map sensor na rurce, która idzie do przepustnicy. Na zdjęciu z fmic.pl widać że flansza jest - ale się upewnij, bo ja musiałem szukać "Mirka-spawacza" w tym celu bo ich "dedykowany" zestaw jej nie miał.
  7. Unf

    Audi S4 B7

    Pytanie co to znaczy "okazja"? Że handlarz z dobroci serca odejmuje sobie żeby obcy klient miał lepiej?
  8. Różnica między Dębicą, a na przykład Goodyearem to 70zł na sztuce. Ciężko wierzyć, że 70zł to różnica między szajsem a topową technologią. Może na torze ale nie w cywilu...
  9. Unf

    Stosunek wagi do mocy...

    BMW i te ich "logiczne" nowofalowe oznaczenia... O to to... czyli nie tylko waga auta ale i charakterystyka silnika robi różnice.
  10. Unf

    Audi a4 b7 quattro

    Bo wieśniak pewnie dospawał tą prawą bez przelotu, taka atrapa
  11. No właśnie, jak dobrze wiemy często niepozorne auto wygrywa z mocniejszym, bo jest lżejsze. Czy zatem stosunek wagi do mocy to wszystko czego potrzeba aby określić jakie przyśpieszenie będzie miało auto w stosunku do innego? Na szybko przygotowałem małą tabelkę, wynika z niej że 260 konna A4 B6 1.8T powinna bez problemu jechać łeb w łeb z 306 konną 3,5 litrową E60. Oraz, że 330 konne 2.0TFSi w manualu, na przykład kolegi @HOLMATRO zjada bez masła S4 w S-tronicu To są suche dane, być może wagi aut są z d*py? Co o tym sądzicie? Stosunek wagi do mocy 250KM 260KM 270KM 280KM 290KM 300KM B7 A4 Avant 2.0TFSi Quattro 1585kg Tiptronic 6,34 6,10 5,87 5,66 5,66 5,28 B7 A4 Avant 2.0TFSi Quattro 1545kg Manual 6,18 5,94 5,72 5,52 5,52 5,15 B7 A4 Avant 1.8T Quattro 1520kg Manual 6,08 5,85 5,63 5,43 5,43 5,07 B6 A4 Avant 1.8T Quattro 1530kg Manual 6,12 5,88 5,67 5,46 5,46 5,10 Audi S4 Avant 354KM S-Tronic 8 gears 5,3kg/KM BMW E60 535i 306KM Manual 6 gears 6,0kg/KM
  12. 1. Święta trójca to downpipe + wtryski + fmic/dsmic (oczywiście poza kwestią turbiny). Jeśli 2/3 z tej trójcy nie chcesz, to optowałbym za absolutnie standardowym programem z 150KM na 180KM - to się robi samym tuningiem, bez żadnych zmian mechanicznych. 2. Weź też pod uwagę kolegę @Łukasz13. Nie jednemy z nas zrobił program "zdalnie" za 40-50% ceny, którą zapłacisz u tunera z hamownią. Jeździmy na jego robocie i mamy się dobrze Jeśli jednak ufasz tylko kreskom z hamowni - celuj w tych sprawdzonych i polecanych, jak Galetto czy gregor10. Z Bydgoszczy możesz też bujnąć się do Gdańska do Tune-up. 3. Zależy co oznacza "uniwersalność". Żeby wyszło 180 koni to przepływ w piku zwiększa się z 0,6bara do pewnie 0,8bar i tak jest w każdym 1.8T, można powiedzieć że uniwersalnie... Co tuner robi na Twoim ECU i tak nie wiesz i nie widzisz, widzisz tylko efekt końcowy na wykresie (a te też można oszukać), a zwłaszcza pod prawą stopą. Za Łukasza ręczę, bo jeźdżę blisko rok na jego programie. W Tune-up też kiedyś byłem, wyszło średnio ale to była moja wina (nie w 100% sprawne auto), a nie Roberta. Galetto i gregor10 mają tutaj wręcz nieskazitelne opinie, nie wierzę żeby którykolwiek z nich robił fuszerkę i wgrywał "uniwersalne" boxy...
  13. Czy aby na pewno można tak uogólniać? To znaczy - czy 4 lata po 30 000 km = 4 lata po 7 000 km? Bo jeśli tak to trzeba zacząć mówić o 4 latach od daty produkcji, a nie o 4 latach eksploatacji
  14. Ludzie, po co ta zawiść... przecież nawet jak ktoś kupi jego auto za 30 000 to wam z portfeli nie ubędzie... po co te komentarze...
  15. Unf

    Audi S4 B7

    S4 2.0TFSi?
×
×
  • Create New...