Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] Audi A4 1.8TQ


bombelm7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Znalazłem trochę czasu więc jako 8 w tym roku (strasznie mało tych B7 albo ja liczyć nie umiem) i ja zaprezentuje swoje obecne auto pomimo że jest tu już od groma dużo lepszych furmanek. Jest to drugi temat mojego autorstwa w tym dziale od czasu 29 Października 2012 roku kiedy to przedstawić postanowiłem swoją A4 B5. Dla przypomnienia…

 

1506601016_Zdjcie0151.thumb.jpg.487f682dacb5d57f269bb049ff1ec6bb.jpg144701724_Zdjcie0261.thumb.jpg.cc33af4dd396d4bbc6ffb0ee5cdb1304.jpg

 

Jednocześnie w Styczniu 2020 roku stałem się szczęśliwym nabywcą Audi A4 B7, 2007, 1.8T, 163KM, quattro,  sedan, skrzynia manualna 6 – biegowa, na temat przebiegu się nie wypowiadam. Auto zostało sprowadzone z tu cytat z Wikipedii  „Szkop (w liczbie mnogiej Szkopy) – pogardliwe określenie Niemca”. Kolor, LZ7L (ciemny szary efekt perłowy Lavagrau-perleffekt), poza tym całość jest w edycji bieda, bieda, bieda. Z luksusu to 4 x szyby w prądzie, radio Chorus II. Z drugiej strony braki stały się dobrą bazą do lekkich modernizacji. Silnik ok, tunel od razu pod radio 2DIN, ogólnie nie jakieś bardzo skomplikowane więc wypadało z tego skorzystać. Nie zanudzając już, napisze trochę o zmianach i dodam kilka zdjęć z wykonanej pracy z okresu ostatniego roku. To co zrobiłem starałem się wykonać na oryginalnych częściach (no wiadomo nie wszystko się dało) ale robiąc myślałem tak, aby jak najmniej ingerować w to co stworzyli w Audi lub mieć możliwość powrotu. Głównie mam tu na myśli dziurawienie, wycinanie, drutowanie itp. Wszystko robiłem sam więc i krytykę przyjmę z całą odpowiedzialnością jednak pomimo włożonej pracy w ten samochód chciałem tu nadmienić i złożyć serdeczne podziękowania dla użytkowników: @pila24 oraz @Łukasz13. Tak się prezentowała po powrocie z Niemiec.

 

20200111_134553.thumb.jpg.1e1765dda8afca4bdc14ff387499dd2d.jpg20200111_134606.thumb.jpg.bc05359126f375bda668447555dc1209.jpg

 

No i nastąpiły zmiany...

 

Zmiany we wnętrzu:

- stołki skóra (+ lędźwia) – było już pisałem na forum temat o wymianie foteli w sedanie z niedzieloną tylną kanapą - https://a4-klub.pl/topic/464440-audi-a4-b7-sedan-niedzielona-kanapa-od-a-do-z/

- MMI Rns-e (nie Led)

- dołożyłem ORI moduł, nową wiązkę i mikrofon bluetooth (obecnie będzie zmieniany moduł na 8P1 863 335 A z uwagi, że mój teraźniejszy ma w dupi(.e.) tel. Xiaomi

- taśma kierownicy, oraz kiera skóra MF z B7

 

20210226_162134.thumb.jpg.40a3b450eacd572d7bca741a5bfa782f.jpg20210226_162151.thumb.jpg.e9a2bf938f8fd954c38e1c8276b5718c.jpg20210226_162206.thumb.jpg.498ff0b9a988b5976adfed5a8f8369d4.jpg20210226_162448.thumb.jpg.1c25e38625b43fbdbec7e103d703b0b5.jpg

 

- taboret przód skóra z (podświetleniem)

- zregenerowałem sobie klimatronik, wizytownik (pomalowałem) też było już wypowiadałem się tu -

 

 

- wymieniłem popielniczkę przód, tył, ramkę biegów okleiłem  w kolor listew drzwi i deski dobraną folią 3M (sprawdza się, nie wyciera się)

- dołożyłem kamerę cofania i moduł do jej obsługi (tu podziękowanie dla użytkownika @woszu)

 

IMG_20211229_132052.thumb.jpg.2351778ad9e8aa588820b0304526b189.jpg

 

- jakieś tam czujniki parkowania w kolorze są (w sumie to było pierwsze co przy tym aucie zrobiłem, do dziś żałuję)

- kodowanie

- w planach podświetlenie ambient, no i ogólnie sufit bo zaczyna lecieć na łeb – może czarny się uda i raczej okleję materiałem bo zakup np. czarnej podsufitki i innych plastików ceną zabija…

 

Zmiany na zewnątrz:

- zmieniona tylna dokładka zderzaka na ORI dokładkę S4 z ASO

- zmienione końcówki wydechu (wspawałem podwójne no bo okrągłe już nie pasowały)

- zaplanowane są listwy drzwi od S4 (leży już cały ORI kpl. niedawno zakupiony i czeka na lakierowanie), do zakupu zderzak frontowy z S-line, może grill z S4.

 

IMG_20220927_172941.thumb.jpg.e695931dafcd45f058186ab35bcb08a6.jpgIMG_20220927_173004.thumb.jpg.52bead1378cd1513cf8d99009f29165c.jpgIMG_20220927_173308.thumb.jpg.aca63c6718c98c89cae7d6a3537c39ef.jpg

 

No i w sumie to by było na tyle… Teraz kilka zmian mechanicznych i eksploatacyjnych:

- zawieszenie Eibach Pro Kit na seryjnym amorku 1BA

- alufelga 17’ Ronal z S4 B5

- oponki 4 x Continental PremiumContact 6 225/45

- łożyska przód SKF

- hamulce przód Textar (seria)

- zmienione obie zwrotnice

- zmienione poduszki silnika Corteco

- chłodnica główna (w sumie niepotrzebnie ale jest)

- filtry (najzwyklejsze Filtron)

- pełna zabudowa podszybia

- przepływomierz Bosch

- intercooler TW 180

- obejmy i sylikony MDC

- orurowanie dolotu IC Bel-Exhaust & Intake Systems

- sztywny TIP z kwasówki Bel-Exhaust & Intake Systems

- DP Bel-Exhaust & Intake Systems + bandaż

- nowe śruby, nakrętki i uszczelki pod turbo, kolektor i DP (ASO)

- wtryski 430cc Bosch

- brak 2 sonda lambda

- usunięty całkowicie SAI

- turbo hybryda pod 260KM

- cewki Beru

- olej Liqui Moly 5W40

- świece NGK

- wszystkie płyny i reszta olei… (pomijając skrzynię i dyfer)

- no i szereg innych pierdół typu zbrojone wężyki, obejmy, zaślepki, podkładki, i inne cuda wianki…

- strojenie całości, ustawienie zbieżności auta

- były myśli o zmianie końcowych puch wydechu na te od 2.0 tfsi ale jakoś się rozbiegły (w sumie myślę ale… bo że za głośno będzie…)

 

kilka zdjęć z wykonanej pracy i samej furmanki oraz gratów...

 

IMG_20220601_145401.thumb.jpg.c13b5acead65479836c1c3cbe33c67f9.jpgIMG_20220601_145409.thumb.jpg.cf56440568f09966d5f848e3b7463b05.jpgIMG_20220601_145420.thumb.jpg.2d8cb873a82a24625716ada034ea74de.jpgIMG_20220601_145425.thumb.jpg.9b03cfb5ca5796bbe183d2485c95a934.jpgIMG_20220601_145436.thumb.jpg.062cf74b9e2a9dfb564fae4e4aac483e.jpgIMG_20220604_181451.thumb.jpg.1e8d1fb9d87c0ea4f45d9c3913d2bb7a.jpgIMG_20220604_181426.thumb.jpg.b5aafa0ac659487ed97326d9fa5adf0b.jpgIMG_20220604_181529.thumb.jpg.5c0b0c7931d1a46a87a35313185140ff.jpgIMG_20220604_181557.thumb.jpg.7a6c9a35a7c21748de76f135709145f9.jpgIMG_20220604_181607.thumb.jpg.58c8b925d0b53af39a11f54d6e76ad9f.jpgIMG_20220605_182125.thumb.jpg.aee26e9fc58dde4cf8ad1c30ef2db133.jpgIMG_20220605_182220.thumb.jpg.14b48e5a949d68da9562244ea5de0471.jpgIMG_20220606_115532.thumb.jpg.cae468d652a090f4423ab8011446ef15.jpg

IMG_20220927_173119.thumb.jpg.d5280ba4ef9d85fa657930f5ac8f597b.jpgIMG_20220927_173418.thumb.jpg.f9ad1ff380d6b02fa31d498e7c170509.jpgIMG_20220927_173427.thumb.jpg.74ee91c076b301e7a3b581586cc3b8aa.jpgIMG_20220927_173434.thumb.jpg.813f07e3631b90ce8ba5eedfe18df12d.jpgIMG_20220927_173139.thumb.jpg.8987bcb5b209f6950d33b5f2b1c54a3d.jpgIMG_20220927_173110.thumb.jpg.328562d2328c48f035c2da93bcaf6b18.jpgIMG_20220927_172912.thumb.jpg.6ae2c348630e65b4b1c115da15fb27aa.jpgIMG_20220927_173539.thumb.jpg.47c45daf203e6c5e48b6653e02d8f2cf.jpg

 

Minusem wg. mnie jest już absolutny brak miejsca na jakiekolwiek maskownice w kratki zderzaka, przez co te rury intercoolera strasznie się rzucają w oczy. Może zderzak z S-line uratuje sytuacje, może jest bardziej odsunięty od pasa niż seryjny. Nie wiem. Na dziś dzień auto ma 236,2 KM i 346Nm. I wygląda jak na załączonych obrazkach. Do codziennej jazdy taka moc auta w zupełności mi wystarczy. Spełnia moje oczekiwania i pozwala na dalszy rozwój założeń, które w niedalekiej przyszłości mam nadzieję uda się zrealizować. Po ubraniu listew na drzwi i ogarnięciu przodu dla mnie autko zrobi się fajnym niewyróżniającym się niczym „sleeper-kiem” i zapewne będzie gościć u mnie na wiele kolejnych wiosen.

 

IMG_20220529_135444.jpg

IMG_20220606_115348.jpg

IMG_20220606_115437.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty. :thumbup1:

W sumie brakuje tylko swapa hamulców na większe.

 

Ps: Nie chciałeś rur z FMICem połączyć spawem na stałe? Ja bym się bał o wytrzymałość tak krótkiego sylikonu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacne auto,aczkolwiek osobiście wolę avanty ? wydech fajnie się prezentuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że auto przeszło niezłą przemianę. :) Czy masz wykres? Ciekawi mnie przebieg momentu obrotowego.

Avus II to ponadczasowe felgi. Mam w planach takie, ale najpierw będę celował w wersję od S6 C5 - 8x17 ET 35.

 

Powodzenia w dalszych modach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Unf napisał:

Ps: Nie chciałeś rur z FMICem połączyć spawem na stałe? Ja bym się bał o wytrzymałość tak krótkiego sylikonu ;)

mam w jednym aucie 12 lat podobne połączenie na samco i nigdy nic się nie rozłączyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylikony pasowałem tak aby rury zgrywały się praktycznie na styk. Z racji wykluczenia właśnie drgań. Póki co trzymają i nie wymagały ingerencji. Felgi to już sentyment... Nie uważam innych... No może z rs-a ale to już 18 a na moje drogi to strzał w kolano. Mam gdzieś wykres postaram się załączyć. 

 

Dziś w wolnej chwili wrzuciłem moduł telefonu ale nie zdążyłem już zakodować. 

 

IMG_20220928_175334.thumb.jpg.c483aaf723f91fc0e4c6daff46de54f5.jpgIMG_20220928_190253.thumb.jpg.5e67659acc98809e196389f1667e4ddd.jpg

 

Jutro też jest dzień... ?

 

Tu stary moduł...

 

IMG-20220928-WA0005.thumb.jpeg.861b7d9f91764c9d46f5a6bae709020b.jpeg

 

Na tylnej klapie po lewej stronie wyląduje takie logo... Pamiętamy?

 

IMG_20220928_185131.thumb.jpg.f6a098524d7f39033ac7542042f90551.jpg

 

Muszę je tylko wskrzesić... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

program u lukasza robiony? wnik podobny do kolegi co ma podobne graty, ja chyba zaczne zalowac ze nie wsadzalem prosiakowych wtryskow tylko na bamowych zostalem to moze by mi 250 peklo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Łukasz to robił. O znalazłem wykres.

 

tbbfb.jpg.7553a5cdb935c826b1fb6a4f8e217698.jpg.f13a361203f3554745ce79c832c7b8ed.jpg

 

Ten niżej jest na samych częściach.

 

 

Edytowane przez bombelm7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ja to jechałem we 2 ze szwagrem. Zajechałem na wagę na centrale nasienna... Przed wyjazdem. Wyszło coś podobnie. 1708 chyba... Z nami. Ja 90 szwagier ze 100. Prawie pełny bak. No to tak okolice 1500 puste auto. Podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rob@k napisał:

Kurcze to u mnie samo auto na wadze 1800kg.

no u mnie bedzie z 1550 z letnimi + wygluszenie,  a myslalem ze moj to locha fakt ze fwd :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Rob@k napisał:

Kurcze to u mnie samo auto na wadze 1800kg.

Wygłuszenia? Tyle nawet 2,0 TDI quattro nie waży na pusto.

 

Dwa lata temu ważyłem swoje auto to z połową baku 1590 kg wyszło, w dowodzie jest 1605 kg. 

 

Co najmniej 300 Nm jest w 2800-5100 rpm, więc fajnie. Hybryda od Geremiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Mukade93 napisał:

no u mnie bedzie z 1550 z letnimi + wygluszenie,  a myslalem ze moj to locha fakt ze fwd :whistling:

Dzisiaj przejeżdżałem przez wagę to nie licząc mnie wyszło 1640 kg, tylko u mnie quattro i trochę bagażnik zayebany niepotrzebnie, także te 1550 kg będzie jak najbardziej prawdziwe u Ciebie.

Edit: dopiero teraz zobaczyłem, że masz Seata. Trochę waży jak tak.

Edytowane przez pelonek1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Niestety żeliwo od ciepła seryjne trup i poszło nowe. Troszkę drożej wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Rob@k napisał:

Kurcze to u mnie samo auto na wadze 1800kg.

Woda w kołach czy waga nie halo? U mnie wygłuszony tył auta, lpg i szyby podwójne, paliwa było koło ćwiary i kiedyś jak ważyłem wyszło coś koło 1650kg bez żywej duszy w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bombelm7 napisał:

Niestety żeliwo od ciepła seryjne trup i poszło nowe. Troszkę drożej wyszło. 

Pękające żeliwo po stronie gorącej to norma w K03/K03s. Jaki koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bombelm7 napisał:

Tak. Niestety żeliwo od ciepła seryjne trup i poszło nowe. Troszkę drożej wyszło. 

Dawno zmieniłeś? Jaki koszt na nowym żeliwie? Gruszka też nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.d737b541e6fb24a2cd240189ce1e4924.png

tutaj mam zdjecie jak geometrie robili -80 kilo kierowcy daje 1500~ chyba jakos 1/3 baku byla na letnich, wyposazenie takie normalne jak na exa + swap hebli 320/288, do tej wagi moge teraz dodac z 20 kilo czy ile tam za wygluszanie drzwi i tylnej polki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...