Jump to content

W.W.

Pasjonat
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1

About W.W.

Informacje

  • First name
    Wojciech
  • Location
    Polska

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.6
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

387 profile views
  1. Strzałka wskazuje ramię,ale już po zamknięciu obudowy trzeba to ramię włożyć w otwór i wtedy można podać napięcie, bo ramię ogranicza wypust na obudowie i nie pozwala na zbytni obrót w lewo czy w prawo (min. czy max.) a tym samym wyłamanie i zniszczenie potencjometru.Wiem to z doświadczenia,kiedy BEZ ramienia podałem napięcie,i za moment potencjometr "chrupnął".Jedynie z włożonym w obudowę ramieniem można podłączać,i tylko do momentu oparcia ramienia o półokrągly wypust,ograniczający zakres ruchu ramienia.
  2. Super rozwiązanie ! Proponuję stosować je w przypadku absolutnie wszystkich silników,niezależnie od pojemności silnika czy rodzaju osprzętu, karoserii, itp.Powinno się sprawdzić,przypuszczam, także w przypadku innych marek i modeli z każdej półki.Kłaniam się nisko! WW
  3. Dżwignie będą odwrotne,pomijając kolor (żółty).W klimie z anglika dmuchawa nieprzydatna inny kierunek nawiewu,łopatek turbiny.Tylko sam nastawnik,z potencjometrem i silniczkiem znajdzie zastosowanie na kontynencie.Wyciągasz ang.dżwignię wkładasz starą ,kontynent,,po dokładnym ustaleniu montujesz.
  4. Ze względu nato ,że anglik ma kierownicę po prawej stronie,więc klmatyzacja jest niemal lustrzanym odbiciem w wersji kontynentalnej.N.p. dmuchawa ma łopatki w "lewą stronę".Ale nastawniki,w nich silniczki i potencjometry są takie same,i ramiona w nich wyjmujemy i wstawiamy kontynentalne,czy inaczej mówiąc normalne,dla ruchu prawostronnego,z kierownicą po L stronie.Tylko te ramiona do sprawnych ang.nastawników przekładamy z np uszkodzonych "naszych" L stronnych klim.Albo uszkodzone,przeważnie naprawiamy,wymieniając w nich umiejętnie,potencjometry.
  5. Wszystkie nastawniki składają się z obudowy,ramienia nastawianego silniczkiem,i potencjometru,który mierzy opór elektr.w zakresie ok. 4,6kohm,a dokładnie podział tej oporności.Suwak potencjometru dzieli oporność a więc napięcie na dwie wartości co komputer odczytuje jako zadane wartości i steruje silniczkiem a ten ramieniem mechanicznie sprzężonym z osią obracającą o określony kąt,klapą.Zasada działania niby prosta,ale zauważyłem że każdy potencjometr w tych nastawnikach klap klimy ma opór 4,6-4,7 kiloomów.Wyjęty do naprawy potenc.lepiej odrazu pomierzyć i nowy ustawić w tym samym położeniu.Silnik V158 (czerw.ramię)Lewa strona kręci potencjometrem 4,7kilooma,tak przynajmniej wskazuje pomiar na 1 i 3 (skrajnych nóżkach).Potencjometry "zielone" można kupić dziś za 10pln i mają włąsnie 4,7k.
  6. Koledzy! Wasze opinie są b.cenne,również dla wszystkich użytkowników Audi A4B6 i 7 z tym silnikiem ALZ.Brakuje mi jednak wśród wymienionych marek,oleju MOTUL, która na Forum często sie pojawia jako ta najlepsza.Może i warto spróbować ,bo cena oleju nie powinna mieć tu znaczenia.Wywnioskowałem narazie ,że Shell 10W40 należy zastąpić Total-em również 10W40 ( czyli o tej samej lepkości).Widocznie lepiej uszczelnia ścianki cylindra i mniej oleju "bierze",bo ma inne "magiczne" właściwości,że tak łatwo się nie spala.Tak sobie to tłumaczę.A co do MOTUL-a, równie będzie cenna każda opinia dot. stosowania go do tego silnika ALZ. Jest to prosta,"stara,dobra" jednostka,ponoć najtańsza w eksploatacji i wystarcza do spokojnej jazdy a tym samym do bezpiecznego poruszania się po naszych drogach.THX4U.
  7. Mam zielone a4b6 z tym silnikiem,i wymieniałem ten tzw."eżektor",który zaznaczyłeś ,bo oprócz starego spękanego korpusu plastikowego to kolanko się kurczyło i jest teraz OK.Niestety,auto ma chyba ww "wadę związaną z pobieraniem oleju (Shell 10W40) i pobiera w granicach 400ml-0,5L/1000km.Nie ma żadnych wycieków,po prostu spala,choć nie kopci.Ten silnik jest ponoć nie ciasno spasowany,i "ten typ ,ALZ,tak ma.Jaka to była wspomniana przez ciebie wada,bo mnie to zaintrygowało,i jeśli możesz to napisz o tym.Pozdr.WW
  8. Tutaj dostęp nie jest zły, trzeba tylko przygotować nowy tzw. lejek (prowadnica bagnetu kontroli poziomu oleju). Warto kupić (ja tak zrobiłem) oryginalny element plastikowy, bo kosztuje on zaledwie ok.20 PLN w ASO, a jest szczelny i nie wyrzuca nim oleju na zewnątrz. Wjeżdżamy na kanał, zdejmujemy osłonę silnika i wyjmujemy bez problemu starą, wycieramy resztki oleju z miski olejowej, wkładamy nową oryginalną prowadnicę bagnetu i jesteśmy teraz pewni jej szczelności na długie lata. Pozdr. WW
  9. W.W.

    1,6 KRAKÓW

    A4B6 203 ALZ 1,6 8V ,Od 4 lat stosuję olej Shell 10W 40 półsyntetyk.Przebieg silnika 170 tys.(rzeczywisty) a mies. przebieg ok.500km.Przeważnie trasa 200km w jedną stronę.Wcześniej był Motul,ale za drogi,a ten shell jest akurat do tego silnika.Nie ma wycieków, to "bierze" (spala) okolo 200 ml/1000km.
  10. W.W.

    Poduszka silnika. ALZ

    Witaj! A ja chciałbym wymienić przednią ,środkową poduszkę silnika.Kto wie,czy można użyć tych samych śrub i podkładek,do zamocowania nowej poduszki centralnej,z przodu.Czy muszą być nowe? Dostęp jest dobry,pewnie trzeba podeprzeć czymś miękkim miskę olejową,odkręciź ,wymienić,zakręcić,dokręcić odpowiednim momentem,Jeśli ktoś już wymieiał,niech się podzieli wiedzą,.Można użyć tych samych śrub i nakrętek,czy muszą być nowe.Jak to jest? THX.WW
  11. W.W.

    1,6 KRAKÓW

    Bardzo cenna inicjatywa ! Pochwalić ją tylko wypada ,i gdybym miał bliżej, napewno wziaiałbym udział w tym spotkaniu. Pozdr. WW
  12. Zapalniczka ma stały plus,przynajmniej w moim a4b6' 1.6 8V '2004.Z tego co wiem po stcyjce plus pojawiasię na bezp..Nr37 (spryskiwacze).Tam wstawiony mam tzw bypass (podwiójny bezpiecznik z odczepem + który podaje napięcie, na kamerkę,po przekręceniu kluczyka zapłonu). WW
×
×
  • Create New...