Jump to content

W.W.

Pasjonat
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

2

About W.W.

Informacje

  • First name
    Wojciech
  • Location
    Polska

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.6
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

500 profile views
  1. Mam A4B6 z tym silikiem 1,6 ALZ i chcę wymienić tłumik środokowy ale z diesla w dobrym stanie.Wogóle nie przerdzewiała obudowa, w przeciwieństwie do tej w moim egzemplarzu .Tyle,że wstawione są krótkie zwężki 50 mmm bo rura od 1,9, czy 2,0 jest fi 55mm,w które wchodzi bez roblemu 50 mm.Zastosować mam zamiar ściski i pastę spec.do wydechów,uszczelniajaca bosal.Czy zdało by to egzamin,czy są aż tak dokładnie obliczone te wszystkie cisnienia,i czy rzeczywiscie wpływają na pracę silnika ? Przecież kształt identyczny,a w środku też chyba cudów nie ma i jakiej kosmicznej techniki cisnień.Czy ktoś już zbadał,wypróbował i mógł się podzielić doświdczeniem.Montować czy nie? Jeśli nie to dlaczego.Wygląd identyczny.Zamiast nr fabr.czy ident. 258411AQ dla 1,6 8V jest 253 411AP (1.9TDI) Dziękuję wszystkim którzy wypowiedzą się na ten temat. WW
  2. Dokładnie.Ja mam wymieniony w ASO w Radomiu,cału eżektor,łącznie z tym kolankiem gumowym.Warto było,bo A4B6już nie nowy i elementy zaworków były poprostu rozwarstwione,pokruszone,zresztą cały eżektor się rozlatywał.Jest to ważny element,i warto go wymienić na nowy,a stary oglądnąć ,żeby zrozumieć,że temperatura robi swoje,i po 10 laach nadaje się do wymiany.Warto było,bo silnik pracuje jak nowy.Trzeba też wymienić swiece na nowe NGK,lub Bremi,3 elektrodowe,bo odrazu widać różnicę,nowe zycie silnika.Wymianę swiec zrobi każdy,majacy klucz "łamany".Wymieniłby tłumik środkowy jeszcze,ale nikt nie wie czy mozna wstawić od diesla do tego benzyniaka.Czy to jest takie ważne.Mam już przygotowane wszystko,zwężki 55/50mm,ale z ww powodu czekam na "impuls'.THX!
  3. Ja stosuję wyrób firmy PLAK 22,-PLN w tesco.Włączamy silnik,zamykamy okna,otwieramy wszystkie otwory nawiewne max., włączamy niską temperaturę,i obieg zamknięty (!)(wewnętrzny).Wciskamy zawór zbiornika z czynnikiem i czekamy na zewnątrz ok 20 minut.Gazowa mieszanka odkaża kabinę.Puszkę stawiamy za tylnym siedzeniem na podłodze,po wypróżnieniu,wyrzucamy tak gdzie należy.Wietrzymy auto i cieszymy odgrzybioną klimatyzacją.Oczywiście najpierw czytamy instrukcję na pudełku.
  4. Temat rozpoczety 2 lata temu,a odpowiedzi konkretnej brak.Ciekawe!.W następnym roku na wiosnę,spróbuję wstawić ten 411AQ i sprawdzę,bo bardzo mnie ciekawi czy zamiast wydawaćsetki złotych za specjalne,błyszczące cacka, można temat rozwiązać za 5 dych plus trochę pomocy koleżeńskiej.Gdyby jednak ktoś coś wiedział na ten temat ,każdą opinię wezmę pod uwagę.Pozdro.
  5. Strzałka wskazuje ramię,ale już po zamknięciu obudowy trzeba to ramię włożyć w otwór i wtedy można podać napięcie, bo ramię ogranicza wypust na obudowie i nie pozwala na zbytni obrót w lewo czy w prawo (min. czy max.) a tym samym wyłamanie i zniszczenie potencjometru.Wiem to z doświadczenia,kiedy BEZ ramienia podałem napięcie,i za moment potencjometr "chrupnął".Jedynie z włożonym w obudowę ramieniem można podłączać,i tylko do momentu oparcia ramienia o półokrągly wypust,ograniczający zakres ruchu ramienia.
  6. Super rozwiązanie ! Proponuję stosować je w przypadku absolutnie wszystkich silników,niezależnie od pojemności silnika czy rodzaju osprzętu, karoserii, itp.Powinno się sprawdzić,przypuszczam, także w przypadku innych marek i modeli z każdej półki.Kłaniam się nisko! WW
  7. Dżwignie będą odwrotne,pomijając kolor (żółty).W klimie z anglika dmuchawa nieprzydatna inny kierunek nawiewu,łopatek turbiny.Tylko sam nastawnik,z potencjometrem i silniczkiem znajdzie zastosowanie na kontynencie.Wyciągasz ang.dżwignię wkładasz starą ,kontynent,,po dokładnym ustaleniu montujesz.
  8. Ze względu nato ,że anglik ma kierownicę po prawej stronie,więc klmatyzacja jest niemal lustrzanym odbiciem w wersji kontynentalnej.N.p. dmuchawa ma łopatki w "lewą stronę".Ale nastawniki,w nich silniczki i potencjometry są takie same,i ramiona w nich wyjmujemy i wstawiamy kontynentalne,czy inaczej mówiąc normalne,dla ruchu prawostronnego,z kierownicą po L stronie.Tylko te ramiona do sprawnych ang.nastawników przekładamy z np uszkodzonych "naszych" L stronnych klim.Albo uszkodzone,przeważnie naprawiamy,wymieniając w nich umiejętnie,potencjometry.
  9. Wszystkie nastawniki składają się z obudowy,ramienia nastawianego silniczkiem,i potencjometru,który mierzy opór elektr.w zakresie ok. 4,6kohm,a dokładnie podział tej oporności.Suwak potencjometru dzieli oporność a więc napięcie na dwie wartości co komputer odczytuje jako zadane wartości i steruje silniczkiem a ten ramieniem mechanicznie sprzężonym z osią obracającą o określony kąt,klapą.Zasada działania niby prosta,ale zauważyłem że każdy potencjometr w tych nastawnikach klap klimy ma opór 4,6-4,7 kiloomów.Wyjęty do naprawy potenc.lepiej odrazu pomierzyć i nowy ustawić w tym samym położeniu.Silnik V158 (czerw.ramię)Lewa strona kręci potencjometrem 4,7kilooma,tak przynajmniej wskazuje pomiar na 1 i 3 (skrajnych nóżkach).Potencjometry "zielone" można kupić dziś za 10pln i mają włąsnie 4,7k.
  10. Koledzy! Wasze opinie są b.cenne,również dla wszystkich użytkowników Audi A4B6 i 7 z tym silnikiem ALZ.Brakuje mi jednak wśród wymienionych marek,oleju MOTUL, która na Forum często sie pojawia jako ta najlepsza.Może i warto spróbować ,bo cena oleju nie powinna mieć tu znaczenia.Wywnioskowałem narazie ,że Shell 10W40 należy zastąpić Total-em również 10W40 ( czyli o tej samej lepkości).Widocznie lepiej uszczelnia ścianki cylindra i mniej oleju "bierze",bo ma inne "magiczne" właściwości,że tak łatwo się nie spala.Tak sobie to tłumaczę.A co do MOTUL-a, równie będzie cenna każda opinia dot. stosowania go do tego silnika ALZ. Jest to prosta,"stara,dobra" jednostka,ponoć najtańsza w eksploatacji i wystarcza do spokojnej jazdy a tym samym do bezpiecznego poruszania się po naszych drogach.THX4U.
  11. Mam zielone a4b6 z tym silnikiem,i wymieniałem ten tzw."eżektor",który zaznaczyłeś ,bo oprócz starego spękanego korpusu plastikowego to kolanko się kurczyło i jest teraz OK.Niestety,auto ma chyba ww "wadę związaną z pobieraniem oleju (Shell 10W40) i pobiera w granicach 400ml-0,5L/1000km.Nie ma żadnych wycieków,po prostu spala,choć nie kopci.Ten silnik jest ponoć nie ciasno spasowany,i "ten typ ,ALZ,tak ma.Jaka to była wspomniana przez ciebie wada,bo mnie to zaintrygowało,i jeśli możesz to napisz o tym.Pozdr.WW
  12. Tutaj dostęp nie jest zły, trzeba tylko przygotować nowy tzw. lejek (prowadnica bagnetu kontroli poziomu oleju). Warto kupić (ja tak zrobiłem) oryginalny element plastikowy, bo kosztuje on zaledwie ok.20 PLN w ASO, a jest szczelny i nie wyrzuca nim oleju na zewnątrz. Wjeżdżamy na kanał, zdejmujemy osłonę silnika i wyjmujemy bez problemu starą, wycieramy resztki oleju z miski olejowej, wkładamy nową oryginalną prowadnicę bagnetu i jesteśmy teraz pewni jej szczelności na długie lata. Pozdr. WW
×
×
  • Create New...