Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana amortyzatorów tył a4 b7 avant


zelek2012

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy posiada ktoś instrukcje krok po kroku jak wymienić amortyzatory i sprężyny w audi a4 b7 avant? szukam na necie i nie moge znależć, chce wymienić sam a nie wiem od czego zacząć.

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są opisy na forum, poszukaj. Np wymiana amorków tył to tu bardzo pokrewny temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/209950-wymiana-oslon-i-odboi-amortyzatorow-tylnych-avant/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktos wiedze jaki klucz jest potrzebny by odkrecic górne mocownie tylnego amorka w avancie?? Czeka mnie wymiana a nie chcial bym zostac w polowie roboty z powodu braku klucza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej36 napisał:

Posiada ktos wiedze jaki klucz jest potrzebny by odkrecic górne mocownie tylnego amorka w avancie?? Czeka mnie wymiana a nie chcial bym zostac w polowie roboty z powodu braku klucza..

Zwykłe śruby M8 tam siedzą a na amortyzatorze u góry nakrętka M10 ta która trzyma gniazdo, jeszcze jakiś mały kluczyk Ci się przyda albo coś podobnego (nie pamiętam rozmiaru), żeby Ci się tłoczysko nie obracało jak będziesz nakrętkę M10 odkręcał.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie są tam przypadkiem  dwie śruby na Inbus nr. 6 trzymające gniazdo?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

A nie są tam przypadkiem  dwie śruby na Inbus nr. 6 trzymające gniazdo?

Raczej nie, a nawet jak będą to kolega taki imbus pewnie posiada :wink:

U mnie w B7 było tak jak pisałem, patrzyłem przed chwilą w etce i w B6 jest tak samo.

@Muskel1 , tak jest

IMG_20220328_164206.thumb.jpg.c603f679afe3b6c652f68d96e3aac0c8.jpg

 

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, w Avancie rzeczywiście są śruby na klucz 13, a zobacz w Sedanie są na Inbus nr. 6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Muskel1 napisał:

No tak, w Avancie rzeczywiście są śruby na klucz 13, a zobacz w Sedanie są na Inbus nr. 6

Mam B7 w sedanie i w sumie to już mi namieszaleś i nie pamiętam co tam odkręcałem około rok temu. Tak czy inaczej nie ważne, nie potrzeba tam żadnych specjalistycznych narzędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, powinien mieć wszystkie potrzebne narzędzia w domu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem 2 tygodnie temu u siebie i o ile pamięć mnie nie myli, to miałem dwie śruby na klucz 13 (Avant).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super panowie dzieki za odpowiedz akurat 13stek posiadam wiele a imbusa w razie czego poszukac musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory to raczej pikuś, ale sprężyny bez sprzętu odpowiedniego to raczej ciężko będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 3r4 napisał:

amortyzatory to raczej pikuś, ale sprężyny bez sprzętu odpowiedniego to raczej ciężko będzie ;)

Sprężyn nie musisz wyciągać do wymiany tylnych amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Sprężyn nie musisz wyciągać do wymiany tylnych amortyzatorów.

ok, czytałem od pierwszego posta, nie zauważyłem, że już jest wiekowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a maj szybkie pytanie jak ktoś jest na forum, jak ta tulejka ma być zamontowana w amortyzatorze, ta ba dole tym wystającym do wahacze czy na odwrót. Chcecie upewnić, bo nowy amor się wylał i nie wiem czy ktoś to dobrze zamontował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystające do wahacza, skręcane zgodnie ze sztuką na opuszczonym aucie ale ETKA każe w powietrzu to skręcać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak miałem źle, bo jest odwrotnie skręcone.

Kurtka co za mechaniki ehh.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  rAmortyzatortylA4B6.jpg.67b4ae80dbb6fbde85ef310f6ca4b82e.jpg  Podnosimy auto kręconym podnośnikiem  jak przy wymianie koła.Po odkręceniu koła , odkręcamy 11 śrubek  torx mocujące nadkole i wyjmujemy je.Podpieramy wahacz żabą jak na zdj.Odkręcamy dolną śrubę i nakrętkę mocującą amortyzator i 2 śruby (górne mocowanie).Wymieniamy "bałwanek" (tu akurat biały) wraz z osłoną plastikową i mocujemy amortyzator w podporze dokręcając nakrętkę górną samoblokującą momentem 25Nm,przytrzymując tłoczysko płaskim kluczem 5mm żeby się nie obracało.Tak przygotowany amortyzator (ten sam lub nowy)z nowym zderzakiem ogranicznika ("bałwankiem")i osłoną,montujemy  na miejsce.Zwalniamy "żabę" Zakładamy koło i gotowe.Wymieniamy amortyzatory z obu stron auta. Koszt części max 300PLN ale naprawdę warto Pozdr.WW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...