Skocz do zawartości

damiandp007

Pasjonat
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O damiandp007

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Śląsk

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia damiandp007

  1. Tak możesz tankować E10, śmiało i bez żadnych obaw. 👍 p.s. Ktoś pytał wcześniej jak wygląda spalanie, po zalaniu E10. U mnie (1.8T-AVJ) w sumie bez różnicy, na: 95-E5 wychodziło 10l - 10,5l/100km 95-E10 wyszło 10,2l/100km.
  2. @FalloutBoy OEM (ang. original equipment manufacturer), oznacza oryginalną część wyprodukowaną przez producenta danej marki. Czyli odpowiadając na Twoje pytanie: Chodzi o samochody z lat 2001-2008, w których ogrzewanie postojowe fabrycznie zostało zamontowane przez producenta/w fabryce. t.j. nie dotyczy samochodów w których ogrzewanie postojowe było później dołożone lub w ogóle nie było/nie jest zamontowane.
  3. Nie ma możliwości, aby między starą benzyną 95E5 a 98E5 był 1 litr różnicy w spalaniu, ponieważ oba paliwa mają taką samą wartość opałową. Tu cytat: "Z informacji uzyskanych ze stron koncernów paliwowych benzyna 95 oktanowa i 98 oktanowa nie różni się wartością opałową a jedynie wyższą liczbą oktanową."
  4. Czyli wszystko się zgadza, E10 to dodatek DO 10% BioEtanolu, a 6% w sam raz mieści się w tej normie.
  5. To widocznie same bzdury czytałeś. Podaj link jakiś, bo jestem ciekaw kto wypisuje takie brednie siejąc propagandę. W to akurat nie chce mi się wierzyć, 98 nie ma, aż takiego wpływu na spalanie. Chyba, że jak jeździłeś na 95 to wciskałes gaz do oporu, a teraz na 98 ledwie "muskarz pedał gazu". Napisz jaki masz silnik, tak przy okazji?
  6. A co według ciebie będzie trzeba naprawiać, z powodu E10?
  7. No jak to po co? A no po to, aby ludzie myśleli, że jeżdżą gratami, które w niedługim czasie trzeba będzie zezłomować... "I kupić nowy samochód elektryczny." A rządowa strona - e10.klimat.gov.pl w tym pomaga, wybiórczo wskazując auta które: "nie mogą tankować E10". Po to samo jest wprowadzona w zeszłym roku do CEPiKu norma emisji spalin i straszenie podatkami od aut spalinowych. To samo tyczy się wprowadzania stref czystego transportu! Wszystko jest po to robione, żeby jak najszybciej ludzie przesiedli się na elektryki! A co do E10, Polska w dniu 1.01.2024 wprowadziła E10 a Szwecja w tym samym dniu wycofała E10 i zastąpiła ją E6. Szwedzi doszli do wniosku, że za dużo zachodu jest z produkcją paliwa z dodatkiem 10% BIOetanolu oraz jest to całkowicie nieopłacalne więc z tego zrezygnowali. POLSKA to zawsze musi być zacofana...😅 To co inne państwa już wycofują, nasz rząd to wprowadza...
  8. Ehh... @FabianB : Na Twoje pytanie: Odpowiedź padła już 6.grudnia: "W dniu 6.12.2023 o 19:56, Langista napisał(a): Na nowszych autach masz już E5/E10. Kiedy produkowali chociażby B7 to nikomu do głowy nie przyszło aby wymyślać takie fanaberie. E5 weszło w 2008 a E10 w 2021." Odpowiedź masz dwa posty wyżej: Na resztę pytań padła Odpowiedź 8.12.2023.r. : "W dniu 8.12.2023 o 18:04, damiandp007 napisał(a): Podsumowując temat, do naszych benzyniaków AUDI można lać do baku "nowe paliwo" o oznaczeniu 95 - E10 (silnik ewentualnie będzie więcej palił). Można tankować też, 98 - E5 (sterownik silnika/silnik się dostosuje). Co do samochodów z zamontowanym Ogrzewaniem Postojowym, również można tankować paliwo, 95 - E10 i 98 - E5 ponieważ (z tego co napisał kolega @Langista) te webasto "przepalą wszystko". " p.s. Dzwoniąc do ASO, z pytaniem czy możesz tankować E10 - nie otrzymasz takiej informacji ponieważ, w latach, w których produkowali nasze samochody nie było jeszcze E5 a co dopiero E10... Więc chłopaczyna, który w komputerze, będzie przeglądał: "dane twojego samochodu po nr. VIN", nie znajdzie tam żadnych informacji odnośnie E5 czy E10. Pozdrawiam👍
  9. @iro1248 Witam, i z jaką siłą ostatecznie dokręciłeś tą śrubę mocującą przegub? 190Nm + 180⁰? I czy wszystko jest/było ok? Bo szukam właśnie informacji na ten temat i znalazłem trzy różne wersje: a) 190Nm + 180⁰ b) 155 Nm c) 145 Nm jaka jest prawidłowa odpowiedź? 😅😅 W instrukcji podają 190Nm + 180⁰ AUTODOC podaje, że 155Nm Więc jaka jest prawidłowa wartość?🤔
  10. Witam, odgrzeje temat. Mam pytanie do punktu 17, jakim momentem dokręcić tą śrubę mocującą przegub?
  11. Tak właśnie dokładnie jest. "Rząd zawsze mówi Ci prawdę i rząd nigdy Cie nie oszuka, co nie?" 🤣 Ta rządowa strona, o E10 jest tyle warta, ile ten cały (wymyślony przez rząd) algorytm, co dopisywał nam ostatnio normy emisji spalin do CEPiKu. 🤣🤣 Ale jak chcesz tankować 98, to tankuj i nie płacz na forum, skoro tak ufasz naszemu rządowi.🤪 Na przykładzie samochodu mojej żony, żadne SUZUKI GRAND VITARA według strony rządowej nie może jeździć na paliwie E10 a w instrukcji jest napisane, że może. I komu lepiej zaufać, rządowej stronie zrobionej na odp***dziel czy producentowi? A mało tego ludzie, do tych samochodów tankują już 10 lat paliwo E10 w Norwegii i nic się z tymi silnikami nie dzieje. @NelsonPL a tak poza tym to kolega @Langista już miesiąc temu napisał Ci: "W dniu 7.12.2023 o 08:39, Langista napisał(a): Pisałem wyżej ale już więcej nie będę bo widać nie słuchasz się nic." Więc nie rozumiem, po co ty dalej drążysz temat. Nie chcesz tankować E10, to nie tankuj nikt Ci nie każe. Chcesz to sobie lej 98 i problem z głowy.
  12. A właśnie, że może tankować 95 E10 i nic mu się z silnikiem nie stanie! I nikt, nie jest zmuszony tankować 98 E5! A dlaczego? - odpowiedz i wyjaśnienie dlaczego, już dawno padło w tym właśnie wątku. Ale zamiast przeczytać cały temat ze zrozumieniem, wy dalej zadajecie jedno i to samo pytanie. Ludzie przeczytajcie temat od A do Z a wszystko stanie się jasne! Pozdrawiam.👍
  13. Od jakiegoś czasu słyszę, że zaworek 06B 133 459 D odpowiadający za wentylację oparów paliwa w zbiorniku dziwnie głośno zaczął pracować / cykać. Chodzi o ten zaworek: Raz pracuje cicho a Raz słyszę go nawet w kabinie samochodu jak klekocze. Wie ktoś czym może być to spowodowane? Kończy się jego żywot czy co? Zmieniać go czy czekać aż przestanie działać? VCDS błędów w komputerze żadnych nie pokazuje, a za pomocą aplikacji wykonałem "test emisji" (o ile ma to jakiś związek z tym zaworkiem) to wyszło wszystko ok: Ktoś miał może podobny problem z tym zaworkiem?
  14. W baku i tak znajduje się jakaś ilość wody, przez skraplanie w wyniku różnicy temperatur. Poza tym baki w naszych Audi są z tworzywa sztucznego - "plastiku". W latach około 2000 (+/- 10 lat) jaka była w Polsce jakość benzyny na stacjach paliw? Ile razy tankowaliśmy "chrzczone paliwo" nawet o tym nie wiedząc i jakoś te silniki jeździły a nawet jeżdżą do dziś. Jak ktoś się boi o nadmierną ilość wody w baku, to są dodatki do paliwa wiążące wodę z paliwem a jak ktoś ma obawy, że paliwo będzie za suche (z tymi dziesięcioma procentami alkoholu - z czego wody w tym to może 0,2%) może dodać przed tankowaniem olejek, który stosuje się do silników dwusuwowych😅 Tak na marginesie, najwięcej wody w baku jest wtedy jak w okresie zimowym w baku znajduje się mała ilość paliwa, - czyli ktoś jeździ na rezerwie i tankuje tylko za "stówkę". Jak tankuje się do pełna, a wyjeżdża paliwo tylko do połowy stanu to skropliny nie mają za wiele miejsca, żeby się osadzać na ściankach zbiornika - dzięki czemu wody w paliwie jest znikoma ilość.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...