Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8T AVJ - Olej w dolocie, czy turbo w kłopocie?


damiandp007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jakiś czas temu zauważyłem spore zalanie olejem osłon pod silnikiem. 

20220913_103833.thumb.jpg.c65c31adc20261eefaef132e901750bf.jpg

20220913_103848.thumb.jpg.e521abbbdf1b8d35175dbbc8d7aa47a6.jpg

Po ich ściągnięciu okazało się, że olej wydostaje się z łączenia intercoolera z kolankiem dolotu. 

20220913_104856.thumb.jpg.c6e089d604c002b3a7520cb7cf94e466.jpg

I trochę od oleju było widać "mokro" w okolicy połączeń od turbo.

20220913_105156.thumb.jpg.c27d34b4e192738f7b2382af225b6277.jpg

No i teraz moje pytanie #1.czy taka ilość oleju w intercoolerze, dolocie i turbinie świadczy już, że turbo kwalifikuje się do wymiany? #2. I stan samej turbiny w środku jest jeszcze znośny czy raczej już padaka?

20220913_124835.thumb.jpg.279b0f65b8d0cade95aa77bf0a4ff810.jpg

20220913_124648.thumb.jpg.d24b98a5566051fba7c9b470caf33d37.jpg

20220913_124632.thumb.jpg.382515fffb550fc682ee2e4448915a8f.jpg

Po czyszczeniu dolotu szmatką, była mokra od oleju ale nie na tyle, żeby się z niej lało. Po zdjęciu kolanka przy intercoolerze wylało się z niego może około 25-45ml oleju.

#3. Czy to turbina puszcza, a może coś innego? #4. Możliwe jest, że ten olej wziął się tam przez zbyt wysoki stan oleju w misce? (Utrzymywałem stan na bagnecie w okolicy Max) 

Po wyczyszczeniu dolotu z oleju (wrzesień 2022) zostawiłem temat do obserwacji i utrzymuje, od tego momentu stan oleju między MIN a 1/2 miary na bagnecie. Zalania dzięki temu na osłonach od tamtego czasu nie widać, ale wydaje mi się jak by #5 gdzieś olej "blokował" się w silniku? Bo po trasie jak auto wstawiłem do garażu - to (po godzinie) stan oleju był poniżej minimum, więc dolałem około 200ml odczekałem 15min - i po sprawdzeniu było lekko powyżej minimum. Zostawiłem auto na całą noc i po jakiś 14h ponownie przyszedłem sprawdzić ten olej A tu 3/4 miary na bagnecie. I sytuacja ta powtarzała się już kilka razy nawet i bez dolewania świeżego oleju. Że po godzinie stania jest minimum A po całej nocy 1/2. (Ale też nie zawsze. Czasem jest połowa i na drugi dzień też jest połowa miary.) #6 Słyszał albo spotkał się ktoś, z podobną sytuacją? Dajcie znać.

Pozdrowienia dla wszystkich którzy przeczytali! ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukając jakiś dodatkowych informacji w tym temacie trafiłem na całkiem ciekawy post na temat "puszczania" oleju przez turbo, ale nie związanymi z uszkodzeniem samej turbiny. A w nim między innymi:

 Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria.

Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni, że turbo „puszcza olej”, można też mówić o wyciekach oleju z turbosprężarki. Pojawiające się wycieki oleju nie są same w sobie przyczyną lecz symptomem wskazującym możliwość wystąpienia prawdziwej przyczyny. Najczęstszymi przyczynami wycieku oleju z turbosprężarki, ale nie związanymi z jej awarią, są:

Nie prawidłowo działający system odpowietrzania układu korbowego.

Przedmuchy silnika
Ogólnie wiadomo, że olej opuszcza turbosprężarkę grawitacyjnie spływając do miski olejowej. Dodatkowo ruch tłoków powoduje powstawanie podciśnienia które ułatwia jego spływ. Już niewielkie zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej blokuje swobodny spływ oleju z turbosprężarki i jego wyciek szczególnie na stronę układu wydechowego naszego auta

Inne często banalne zjawiska blokujące swobodny spływ oleju z turbosprężarki.
Może to być zbyt wysoki poziom oleju w silniku, który blokuje jego swobodny spływ do miski olejowej. Niedrożny przewód spływu oleju, który może być zagięty lub zanieczyszczony przez stary spalony olej, zmniejszając jego przekrój.
Nie rzadko nieprawidłowo dobrana uszczelka jest przyczyną wycieku oleju z turbosprężarki . Za mała średnica uszczelki skutecznie blokuje spływ oleju doprowadzając do wycieku oleju zarówno na stronę spalin jak i kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ten olej na wężu ic pochodzi od wspomagania. 

Po drugie jak chcesz sprawdzić stan turbo to zdejmij z niej tipa i sprawdz luzy wirnika, a nie wklejasz zdjęcie muszli. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, przem8 napisał(a):

Po pierwsze ten olej na wężu ic pochodzi od wspomagania. 

W środku też?

 

W dniu 9.02.2023 o 22:38, damiandp007 napisał(a):

Po zdjęciu kolanka przy intercoolerze wylało się z niego może około 25-45ml oleju.

Fakt nieszczelności wspomagania to inna kwestia, której nie poruszam w tym temacie. A na zdjęciu widać, że pod kolankiem od IC wisi czarna kropla a nie zielona.

A co do wirnika, to może i ma jakieś luzy(dopuszczalne lub nie / nie wiem) ale nic dziwnego skoro ma ponad 200k przebiegu. Tylko jak Ci je opisać? 0,01mm w lewo/prawo i 0,01mm w dół/góra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dolocie i ic zawsze będzie trochę oleju. Skoro nie potrafisz określić czy luzy wirnika są w normie to oddaj to komuś innemu do sprawdzenia. Ja przez internet nie będę tego diagnozować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat złożony jest z kilku zagwostek np. czy zalanie osłon mogło pojawić się przez:

W dniu 9.02.2023 o 22:38, damiandp007 napisał(a):

 #4. Możliwe jest, że ten olej wziął się tam przez zbyt wysoki stan oleju w misce? (Utrzymywałem stan na bagnecie w okolicy Max) 

Oraz czy jest taka możliwość aby olej: 

W dniu 9.02.2023 o 22:38, damiandp007 napisał(a):

#5 gdzieś olej "blokował" się w silniku? / coś utrudniało lub spowalniało jego spływ do miski?

Może spotkał się ktoś z podobną sytuacją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, damiandp007 napisał(a):

Możliwe jest, że ten olej wziął się tam przez zbyt wysoki stan oleju w misce? (Utrzymywałem stan na bagnecie w okolicy Max) 

Jakim cudem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, damiandp007 napisał(a):

Inne często banalne zjawiska blokujące swobodny spływ oleju z turbosprężarki.
Może to być zbyt wysoki poziom oleju w silniku, który blokuje jego swobodny spływ do miski olejowej. Niedrożny przewód spływu oleju, który może być zagięty lub zanieczyszczony przez stary spalony olej, zmniejszając jego przekrój.

Znalazłem taki artykuł, jak szukałem jakiś informacji na ten temat. Ale czy to w tym przypadku możliwe? Dodatkowo to, że ten olej się gdzieś "blokuje" -wtedy o tym jeszcze nie wiedziałem i jak dolałem nowego do Max to może wtedy (jak już spłynął stary) to finalnie było go już ponad max... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może właśnie też dlatego, pojawił się ten wyciek...

Przed poprzednią wymianą oleju zastosowałem płukankę, a po wymianie dolałem CERATEC Liqui Moli. Ale wydaje mi się, że to nie miało żadnego wpływu na ten "wyciek/zalanie"

Edytowane przez damiandp007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...