damiandp007 Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 Witam, Jakiej firmy filtr paliwa Panowie polecacie do A4 B6 1.8T AVJ (napęd tylko przedni) 2001r. Myślałem o zakupie: Mann-Filter WK 720/6 Filtr paliwa, ponieważ oryginalny z Audi ma w sobie membranę i z racji na wiek pompy paliwa, ta membrana w filtrze może ograniczać ciśnienie paliwa. Mann-Filter będzie dobrym wyborem według was, czy może szukać filtra innego producenta? Pozdrawiam.
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 1 minutę temu, pelonek1 napisał(a): Oryginalny. A co z: 3 minuty temu, damiandp007 napisał(a): oryginalny z Audi ma w sobie membranę i z racji na wiek pompy paliwa, ta membrana w filtrze może ograniczać ciśnienie paliwa.
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 Podobno sporo ludzi ma problem po zamontowaniu oryginalnego, oraz sam producent nie zaleca montażu oryginalnego jeśli pompa nie ma odpowiedniej wydajności.
pelonek1 Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 19 minut temu, damiandp007 napisał(a): Podobno sporo ludzi ma problem po zamontowaniu oryginalnego, oraz sam producent nie zaleca montażu oryginalnego jeśli pompa nie ma odpowiedniej wydajności. Pompa paliwa do wymiany skoro nie ma odpowiedniej wydajności.
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 Ktoś może w takim razie polecić filtr innej firmy niż Oryginalny? Lub Montował ktoś filtr -> Mann-Filter WK 720/6 ?
Langista Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 Ja go mam, pompa nowa z VDO (zdarte logo Audi) i przy tym filtrze wyje. Wcześniej miałem Knecht i też wyło, następny filtr chyba z Filtrona założę i zobaczę co będzie. Żeby nie było, nie wyje cały czas a jedynie przy ok 3100-3200 obr/minutę i tylko na 5-6 biegu.
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 (edited) 29 minut temu, Langista napisał(a): następny filtr chyba z Filtrona założę A znasz jakieś opinie o filtrze paliwa z FILTRONa do 1.8T? Filtron chyba też właśnie "piszczy"... Aha no i filtron poza tym nie ma w ofercie filtra do 1.8T - AVJ z przednim napędem, produkują tylko filtr paliwa do Quattro... Edited August 28, 2023 by damiandp007
Langista Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 Z tymi filtrami jest różnie, sprawdź u siebie jakie masz podłączenia, ja mam quattro a mam układ paliwowy jak z ośki.
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 Ja mam dwa wyjścia i dwa wejścia, czyli tak jak powinno być, sprawdzałem bo chciałem kupić taki sam ale mój obecny filtr jest tak stary, że żadnych numerów już na nim nie widać i dodatkowo jest na nim trochę konserwacji😒 która dodatkowo utrudnia odczytanie jakichkolwiek jego parametrów...
Langista Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 Masz dwa wyjścia? Chyba jedno powinieneś mieć.. 4F0201511B Filtron : PP836/5
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 Langista - a tak przy okazji zapytam, jak zmieniłeś filtr paliwa to wymieniłeś też uszczelniacze na przewodach? Jeśli tak to są one w zestawie z filtrem czy trzeba je dokupić osobno?
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 5 minut temu, Langista napisał(a): Masz dwa wyjścia? Chyba jedno powinieneś mieć.. Tak, ja mam dwa na dwa, Dwa na jedno jest do Quattro :
Langista Posted August 28, 2023 Posted August 28, 2023 Nie zmieniałem tych uszczelniaczy. 8E0201511C Filtron: PP836/8
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 PP836/8 - został wycofany z produkcji, jest to informacja z oficjalnej strony producenta: Na "popularnym portalu aukcyjnym" PP836/8 które są oferowane to tylko podróbki.
damiandp007 Posted August 28, 2023 Author Posted August 28, 2023 Nawet filtr Bosch F 026 403 016 - ma złe opinie, natomiast Maxgear 26-1138 już o wiele lepsze🤣😎 Ewentualnie jeszcze zostaje może: Hengst Filter H199WK Filtr paliwa
szpakuziom Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 8 godzin temu, Langista napisał(a): Ja go mam, pompa nowa z VDO (zdarte logo Audi) i przy tym filtrze wyje. Wcześniej miałem Knecht i też wyło, następny filtr chyba z Filtrona założę i zobaczę co będzie. Żeby nie było, nie wyje cały czas a jedynie przy ok 3100-3200 obr/minutę i tylko na 5-6 biegu. Ja kupiłem też pompę niby VDO, wygląda identycznie jak stara oryginalna, do tego poszły dwa filtry oryginalne, jeden kupiony na forum od Dzika, a drugi podjechałem sam osobiście do ASO i powiem, że dalej po przekręceniu zapłonu słychać ją na sekundę. Czyli z tymi filtrami, pompami oryginalnymi też jest loteria.
Langista Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 Dokładnie, ja wymieniłem w sumie tylko prewencyjnie tą pompę bo stara chodziła dokładnie tak samo jak nowa. Teraz skończyłem poważniejsze naprawy przy aucie to może zabiorę się za rozbiórkę starej pompy i zobaczę czy silnik pompy jest w ogóle zużyty i było sens to wymieniać. Nie mam niestety jak sprawdzić ciśnienia na wyjściu z pompy, a wisi w głowie pomysł jakiegoś manometru, który monitorował by ciśnienie paliwa na filtrze. Ja tam tankuje czyste paliwo na którym się jeszcze nigdy nie zawiodłem (w Polsce zawsze jedna stacja, chyba że robię na raz ponad 800 km to nie ma bata i wybieram inną, tego samego koncernu) i spróbuję zamontować byle jaki filtr, byle jak najmniejszy opór stawiał. Nie zdziwię się jak filtry mają te zawory fabrycznie zepsute albo ustawione na więcej jak 4 Bar i stąd to wycie.
damiandp007 Posted August 29, 2023 Author Posted August 29, 2023 (edited) Czyli wychodziłoby na to, że nie ma dobrego filtra paliwa do 1.8T - a każdy zakup to loteria? 8 godzin temu, Langista napisał(a): Nie mam niestety jak sprawdzić ciśnienia na wyjściu z pompy, a wisi w głowie pomysł jakiegoś manometru, który monitorował by ciśnienie paliwa na filtrze. Znalazłem kiedyś taki opis co do sprawdzenia wydajności i ciśnienia pompy paliwa: ale nie wiem za bardzo o co w nim chodzi, może ktoś coś więcej z tego rozumie? Jak ten pomiar się wykonuje? A może VCDS-em w blokach pomiarowych da się gdzieś sprawdzić ciśnienie paliwa? Edited August 29, 2023 by damiandp007
Langista Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 Podpinasz zwyczajnie manometr i podłączasz się najpierw przed filtrem a później za nim. VCDS nie pokaże żadnego z nich, bo b6/7 nie ma czujnika ciśnienia paliwa, monitorującego, chyba B8 też nie ma, jedynie na listwie już po zwiększeniu ciśnienia przez pompę wysokiego ciśnienia. Co do tej procedury, w teorii samą pompę sprawdzisz właśnie wypinając sie przed filtrem i na 15 sekund włączając pompę odmierzasz ile przy danym napięciu wypompuje paliwa z baku, korzystasz w tedy z zamieszczonego wyżej schematu. Może być jednak że mimo książkowej wydajności nie będzie wytwarzać wymaganego ciśnienia aby przejść przez filtr paliwa. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now