thickblackcat Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Witam wszystkich, Na początek chcialbym sie przywitac gdyż to mój pierwszy post, licze na wyrozumiałość ze strony kolegów i koleżanek na forum Samochód: o którym będzie mowa to audi a4 b7 2005 oznaczenie silnika BKE 1.9 tdi Przypadłość to: zanikanie i powracanie płynu chłodniczego + zapowietrzanie układu. Podjęte kroki: -ominięty obieg na nagrzewnice (złączyłem przewody, pojeździłem kilka dni, brak rezultatu) -ominięty obieg na chłodnice recyrkulacji spalin/ wyczyszczony kompletnie EGR brak rezultatu -wymieniona chłodnica recyrkulacji spalin następnie, ominięty jej obieg. !!!(Przy wymianie chłodnicy, przypadkowo uszkodziłem VTG turbosprężarki (poprawcie jesli zle pisze) i z racji ze auto nie mialo kompletnie mocy, na ten czas układ sie nie zapowietrzał, to były jego jedyne chwile) Spostrzeżenia: Wykluczałbym uszczelke pod głowicą, brak jakiegokolwiek siwego/niebieskiego dymu ani czarnego nawet jakby na diesla przystało, zwyczajny dymek. Przy każdorazowym przejeździe ze zbiorniczka płynu chłodniczego ubywa praktycznie 1/3 objętości a po odpowietrzeniu wszystko wraca do normy. Przed jakimkolwiek gmyraniem i wymienianiem powyższych, płyn uciekał ale już nigdy nie wracał teraz po prostu jest gdzies zasysany. Ostatnie spostrzeżenie, w trakcie przygazówki na niskim poziomie płynu słysze wyraźny chlupot w okolicy nagrzewnicy wewnatrz samochodu w podszybiu. Aczkolwiek ją wykluczyłem bo ominąłem ją tak jak wcześniej pisałem. Słyszałem iz spowodowane jest to niskim poziomem płynu. Plany na najbliższe kilka dni to zakup płynu do testowania obecnosci spalin w układzie płynu chłodniczego (tester już jest) Ma ktoś w ogóle pojęcie co mogłoby sie dziać z tym samochodem? Nie chce wierzyc ze to uszczelka bo płynu ubywa bardzo mało, można powiedzieć że praktycznie niezauważalnie, w ciągu tygodnia moze z 3 milimetry na poziomie zbiorniczka i to raczej dlatego ze płyn po prostu wyparowuje bo wylatuje po odkręceniu korka dolnym zaworem odpowietrzającym w drodze powrotnej. Na koniec dodam że silnik nagrzewa sie regularnie trzyma 90 stopni a niedawno zmieniłem kompletny rozrząd z pompą wody więc calkowicie brakuje mi pomyslu.. Prosiłbym o jakies sugestie gdzie zerknac co poszpyrać Z góry dziękuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się