Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 ADR - Wysokie obroty


Mini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od półtorej tygodnia mam problemy z silnikiem 1.8 adr w a4 b5. Odebrałem samochód od mechanika po wymianie rozrządu, odmy i myciu silnika. Auto od tego czasu było bardzo mułowate na lpg, a więc zdecydowałem się poruszać na benzynie (na pb problemów nie było). Któregoś dnia przęłączyłem na lpg i po powrocie na benzynę, zaczęły się problemy, silnik utrzymywał 2 tyś obrotów, które wzrosły już nawet do 3. Czasem trzyma stale obroty z zakresu 2-3 tyś, a czasem faluje od 1300 do 2500. Miałem dziś chwile czasu, więc spróbowałem się podłączyć vcds'em, w celu odczytania błędów:

18010 - sterownik ecm - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
17978 - uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody
16885 - czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwod
16486 - przepływiomierz powietrza (MAF) - niskie napiecie wyjscia
1249 - wtrsykiwacz cylindra 1 (n30) przewody, bezpiecznik, wtryskiwacz
Potrzebuję wskazówek dotyczących tej usterki, podejrzewam że wina leży w tym wtryskiwaczu.
Od dwóch godzin szukam podpowiedzi w internecie, ale bezskutecznie.
Błędy sprawdzałem, na zgaszonym silniku, z włączonym zapłonem, skasowałem je, ale problem oczywiście pozostał.
Układ dolotowy wygląda na szczelny, więc lewego powietrza raczej nie łapie.
Miał już ktoś podobny problem, lub zna rozwiązanie?
Dodam że po odpięciu wtyczek od przepływki, wtrysku i jakiegoś czujnika z tyłu silnika (z czystej ciekawości chciałem posprawdzać piny itd. po tym całym myciu.) i wpięciu z powrotem, po odpaleniu silnik miał 1300 obr, które bardzo powoli wzrastały, aż do 2 tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy pewnie miałeś po tym że były odpinane wtyczki. Wykasuj je jeszcze raz. Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia czy są w porządku, niepopękane. Zaadaptuj przepustnicę i powinno się polepszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę od przepływki sam odpinałem, zanim sprawdzałem błędy, reszty nie tykałem, ale fakt mógł to zrobić ktoś przede mną. Co do wężyków podciśnieniowych, to w zeszłym tygodniu przeglądałem, zaraz jak problem się pojawił, bo liczyłem na to że jakiś spadł, no i faktycznie jeden przy kolektorze ssącym nie był założony, ale po wciśnięciu na miejsce, zmian nie było. Co do adaptacji, to sam nigdy nie robiłem i przyznam że boję się w to mieszać, szczególnie że dzisiaj pierwszy raz podpiąłem się skutecznie pod kompa, bo do tej pory miałem problem z tym i szukałem przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. W sumie dość prosta sprawa ;) Lecz dysponuje niezarejestrowanym VCDS - Lite, więc raczej adaptacja nie jest dostępna, chyba że polski VAG 4.9 posiada możliwość adaptacji. Zobaczę w poniedziałek co da się zrobić.

EDIT: Znalazłem przyczynę problemów i autko chodzi jak dawniej. Usterka okazała się być prosta (a nawet za prosta) - śrubka na przepustnicy, która służy jako regulacja nie była dobrze zabezpieczona i wkręcała się podczas jazdy, zwiększając obroty. Z kolei falowanie obrotów, spowodowane jest błędem: "17923 0 przełącznik zamknięcia przepustnicy - brak sygnału,/ brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem". Dziękuję za pomoc ;) Myślę że temat można zamknąć.

Edytowane przez Mini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...