Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Witam wszystkich Mam dziwny problem z moim aeb. Dzisiaj zrobiło sie ciepło i postanowiłem pojeździc na zimny łokieć No i wysłuchałem że jak autko schodzi z obrotów to słychac jakieś grzechotanie. Wjechałem se do garazu i tam juz całkiem nieźle było słychać. Silnik nieźle zagrzany, nie zimny. Na filmie przedstawiam dźwiek i mniej więcej miejsce z kąd wydobywa się to grzechotanie. https://youtu.be/n28-9ZP8Fa4 Obejrzałem wszystko dookołoa turbiny, bo i tam słychac ten dźwięk, jednak tam wszystko szytno jest i żadna śrubka czy cos inne nie generuje tych dźwięków. Najbardziej to słychać w tylnym lewym roku głowicy silnika. Jak sie ucho przyłoży to słychac dośc mocno. Z prawej tylnej strony głowicy jest cisza. Pomyślałem ze to łańcuszek wałków rozrzadu. Jednak ja ten napinacz i łańcuch wymianiałem dokładnie rok temu. tzn nie ja a mechanik. Gdy ostatnio wymieniałem uszczelkę z pod delka to oglądałem napinacz i wyglądał normalnie. Jutro jade mierzyć ciśnienie oleju i pytanie do was. Co może powodować takie grzechotanie. Czytałem że niektórym klapki WG się luzują i grzechocza, ale u mnie to na pewno nie z turbinki. No na 80 procent . Czy to realne że rok po wymianie już napinacz do kosza?. Pewnie spytacie co tam włożyłem. Powiem szczerze że nie wiem bo mechanik go kupował a skasował za sam napinacz 475zł Jeśli to on to juz szukałem na rynku i znalazłem coś takiego http://allegro.pl/zestaw-napinacz-rozrzadu-ibiza-skoda-octavia-1-8t-i6007536101.html lub http://www.czesciauto24.pl/oen/058109217b+ łańcuch SWAG 100zł OEM sam napinacz znalazłem za 750zł. Nie myślę nawet o montażu tych niby OEM co znaki mają pozdzierane i że niby full oryginał. Co sądzicie o tym wszystkim ? ps. Przy okazji wymianię olej i czy lać Valvo 5w40 czy np. motul lub coś innego ?
--Rafcio-- Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 (edytowane) A mocy Ci nie brakuje? Edytowane 4 Kwietnia 2016 przez --Rafcio--
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 A mocy Ci nie brakuje? Brakuje od zawsze D. Na zimnym to jescze ale jak już się zagrzeje porządnie to zamulony, dlatego też robiłem głowice bo to niby zawory były nie dysponowane D: Wtedy też wymianiełem ten napinacz wraz z łańcuchem to klapka w turbinie Dzięki za odpowiedź. Czemu tak sądzisz ?
--Rafcio-- Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Sciągnij katalizator, włóż rękę i zobacz czy ta klapka nie lata, jak tak to trzeba bedzie turbo wyciągać. Domowy sposób to zaklepywanie albo spawanie (ja tak robilem bo mi odpadła całkiem ) a profesjonalnie to szukać gorącej strony z dobrą klapką lub regeneracja. Jak klapka lata to nie jest wstanie utrzymać spalin i wirnik nie może się napędzić aby dobrze nabić boost więc i mocy nie będzie. Doładowanie pewnie 0 albo 0.1 Bar
Gość Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Sciągnij katalizator, włóż rękę i zobacz czy ta klapka nie lata, jak tak to trzeba bedzie turbo wyciągać. Domowy sposób to zaklepywanie albo spawanie (ja tak robilem bo mi odpadła całkiem ) a profesjonalnie to szukać gorącej strony z dobrą klapką lub regeneracja. Jak klapka lata to nie jest wstanie utrzymać spalin i wirnik nie może się napędzić aby dobrze nabić boost więc i mocy nie będzie. Doładowanie pewnie 0 albo 0.1 Bar Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj zmierze ciśnienie oleju bo to jakby z głowicy grzechotalo a ciśnienia oleju nigdy nie mierzylem. Jak ciśnienie ok to w sobotę odkrece kata i sprawdzę klapkę. Pytanie czy idzie kata odkręcić bez kanału? Miesiąc temu mierzylem ciśnienie ładowania to było 0.4 przy 3000 obr do 0,5 0,6 przy 5000. Ale to miesiąc temu a wiadomo wszystko się może zdarzyć:-D
--Rafcio-- Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Ja dawałem radę odkręcić od góry, tylko nie wiem jak tam u ciebie z dolną śrubą bo u mnie sie nie zapiekła. Ciśnienie co prawda powinno być przy obciążeniu 0.5-0.6 bar i pozniej po 4500 tys spadać no ale mogło się obluzować. Wez nagraj jeszcze filmik bezpośrednio z nad pokrywy napinacza i przygazuj.
Gość Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Ok nagram za godzinkę :-D Niestety mechaniki w okolicy nie mają czasu zmierzyć tego ciśnienia. Mam opcje pożyczyć zestaw do mierzenia, tylko gdzie mam się wziąć. Tzn. Domyślam się że tam gdzie jest czujnik ciśnienia, ale gdzie on w AEB jest? Wie ktoś? Ps. Sprawdziłem jeszcze w papierach i olej wymieniałem 14,5 tys temu W sumie powinno się wymienić, tylko na jaki bo mam aktualnie valvoline 5w40 Maxlife Właśnie wróciłem z pomiarów cisnienia oleju. Tak więc temp 90 stopni wolne obr, ciśnienie 1.4-1.5 bar 3000 obr cisnienie 5.0 5.3 bar 3300 obr up ciśnienie 6 barów i nie chce rosnać także chyba ok. Odnośnie oleju mechanik polecił mi wymiane na motula 0w50 lub 0w60 aktualnie jezdze na valvoline 5w40. Co najważniejsze to wracając wjechałem do garażu i zauważyłem że podkrece obr do 5000 obr. i one spadają wolno ( jak na mój egzemplarz to normalnie ) w okolicy 3000 obr obroty zaczynają spadać szybko i zaczyna pod maską grzechotać w okolicach 1400 obr grzechotania nie ma a tempo opadania obrotów jest nagle wolniejsze aż do 850 obr. Wiczorkiem postaram się to nagrać jakoś, ale nie wiem co z ttego wyjdzie Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Gość
--Rafcio-- Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Czyli jak cisnienie w normie, napinacz wymieniany to musi jednak ta klapka dzwonić w turbinie. Wystarczy abyś odchylił katalizator, włożył ręke do turbiny i zlapał tą klapkę, jak bedzie latać na boki to 100% ona.
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Tak zrobię. Dzisiaj zamawiam olej jeszcze i się zastanawiam nad valvoline 5w50 vr1 lub Maxlife 0w40 :-D Witam ponownie. tak więc odkręciłem kata i zajrzałem na tył turbinki. Klapka ma całkiem niezły luz. kręci się dookoła i skrzypi na nicie ktory też jest luźny. Nakręciłem wideo, fakt jakość słaba bo i dostęp słaby, ale coś tam widać. Co mnie zaciekawiło to na tej klapce jest taki małuy wypustek. Do czego on służy. Co myślicie o tej klapce?. Dawać nowe turbo czy tylko nowe żeliwo z klapką ? Dodam że turbina kręci się raz ciężej raz lżej i delikatnie, dosłownie minimalnie popiskuje. luzów nie wyczułem. siedzi twardo. Nakręciłem też wideo obrazujące stan wnętrza katalizatora. Wygląda całkiem całkiem. Teraz pytanie co z tym robić. Niestetyn w garażu nie mam kanału i nie mam jak wyciągnąć tejj turbinki :/ No chyba że bez kanału się da w co wątpie. proszę o opinie. Pozdrawiam https://www.youtube.com/watch?v=lG1IvNIhctU&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=hhx3O2q6yLs
--Rafcio-- Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 (edytowane) Jak mi sie całkiem urwała klapka to dalem podkladkę i obspawałem, to co u Ciebie można zaklepać, ja bym tak zrobił po co marnować pieniądze na regeneracje albo część gorącą. Pisałeś kiedyś, że nie masz mocy i to by mogła powodować ta klapka która nie daje rady wstrzymać spalin, które uciekają bokiem. Czytałeś to, taki sam problem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/30218-b5-aeb-wyciagniecie-turbiny-oraz-ustawienie-sztangi-wastegate/ Edytowane 9 Kwietnia 2016 przez --Rafcio--
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Jak mi sie całkiem urwała klapka to dalem podkladkę i obspawałem, to co u Ciebie można zaklepać, ja bym tak zrobił po co marnować pieniądze na regeneracje albo część gorącą. Pisałeś kiedyś, że nie masz mocy i to by mogła powodować ta klapka która nie daje rady wstrzymać spalin, które uciekają bokiem. Czytałeś to, taki sam problem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/30218-b5-aeb-wyciagniecie-turbiny-oraz-ustawienie-sztangi-wastegate/ Czytałem czytałem . Pytanie teraz, do kogo to zawieśc bo turbinę trzeba wyciągać? Autko chcę modzić na ok 200KM także chciałbym mieć pewność co do tej turbawki
michu123 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 mam ten sam dzwiek u siebuie jak schodzi z obrotow tez bede musial przytwierdzic te klapke
--Rafcio-- Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Są różne drogi naprawy tej klapki, klepanie nita, spawanie, albo dać do regeneracji czyli najdroższa opcja.
Gość Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Zuważyłem u mnie jeszcze delikatne pęknięcie zeliwa, to i chyba pojadę do serwisu niech założa nowe żeliwo i tyle
--Rafcio-- Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Zdaj tu obowiązkowo relacje czy moc wróciła i jak wrażenia
Gość Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Zdaj tu obowiązkowo relacje czy moc wróciła i jak wrażenia E tam, sytuacja zmienia sie jak w kalejdoskopie W serwisie mi powiedzieli 350 400 sama robocizna :D:D Wiem juz ze do wyregulowania mam sztangę WG bo śrubki sie poluzowały no i klapka ma luz. Dzisiaj zdejme kolektor wydechowy a jutro wkraczam z manometrem do akcji. Śrubki wyczulęm i są normalnie luźne Jak ustawie poskręcam to jazda próbna, może w koncu auto będzie przyspieszać normalnie
--Rafcio-- Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) A wskaznik w aucie masz, zeby po regulacji juz w czasie jazdy obserwować jak to działa? Najlepsze jest to że mamy takie same silniki i tez przez tą klapkę przechodziłem, niestety mocy narazie takiej jak bym chciał nie ma, były od czasu takie przebłyski mocy i jechało się fajnie. Powoli sie zastanawiam czy nie mam jakiegos problemu z rozrządem. Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez --Rafcio--
Gość Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Nie mam wskaźnika w kabinie... ale mam wskaźnik własnej produkcji podpinany pod przewód od DV Ustawie tak aby zaczynala sie otwierać przy 0.45 a przy 0.65 pełne otwarcie
--Rafcio-- Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Z czego zrobiłeś, jakieś tanie rozwiązanie bo potrzebuję też podpiąć a zbedny jest mi ten kolorowy bajer za sto pare złotych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się