3Rider Opublikowano 1 Maja 2016 Opublikowano 1 Maja 2016 Witajcie,Jestem posiadaczem Audi A3 8P z 2005 roku z silnikiem 2.0 TFSI o kodzie AXX. Jako że od jakiegoś czasu brzmiał on nieco jak diesel, postanowiłem wymienić łańcuch i napinacz wałków rozrządu, przy okazji zmieniając szklankę popychacza HPFP. Całą procedurę wykonałem zgodnie z poradnikami, w tym oficjalnym http://xcxc.vot.pl/a4klub/camshaft.pdf Użyłem blokady rozrządu, odkręciłem wariator i założyłem z powrotem. Po tej procedurze silnik zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach (obroty skaczą od 700 do 1100), podczas jazdy wydaje się OK. Co ciekawe, po zatkaniu palcem przewodu prowadzącego od odmy do kolektora dolotowego silnik momentalnie się uspokaja. Wymieniłem na najnowszą odmę i sprawdziłem jej przewody - wszystko ok. VCDS nie pokazuje żadnych błędów.Znajomy mechanik twierdzi że przy przekręcaniu silnika do pozycji umożliwiającej montaż blokady - robiłem to kluczem mocowanym do wypustki wałka dolotowego i najpierw naciskałem przez chwilę w złą stronę (dźwignią w dół zamiast do góry) - mogłem przestawić rozrząd (dziwi mnie jednak, że komputer nie pokazuje błędu), lub źle ustawiłem łańcuch (czy to możliwe z założoną blokadą?) Jakie są waszym zdaniem możliwe przyczyny?
raptus1984 Opublikowano 1 Maja 2016 Opublikowano 1 Maja 2016 sorki ze wtrace sie w temat ale wie ktos czy silnik awa podejdzie zamiast axx?sam slupek chce zmienic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się