Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zepsuty czujnik obrotów wału? Gdzie go szukac w BDG? Obroty max do 4 tysięcy POMOCY!


WujoKurczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie moi Drodzy,

mam problem ze swoim Audikiem 2,5 TDI silniczek BDG.

Non stop pali się błąd czujnika położenia wału.

Autko szwankuje:

- przy maksymalnym wciśnieciu pedału gazu kręci się tylko do 4k obrotów, nic wiecej,

- pali z 14-16 litrów na stówkę (mocy jakby miał miej)
- temperatura silnika podnosi sie max do 1/4 skali

- za pierwszym razem przy odpalaniu na zimnym odpala, za 4 sek gaśnie, drugie odpalenie i wszystko hula elegancko - tak jest zawsze.

Sam czujnik wymieniony na nojkę, nie przyniosło to pożądanego efektu. Oprócz tego brak błędów. Specjalista powiedział, że jest jeszcze jeden czujnik obrotów silnika/wału?

Możecie to, znawcy tematu, potwierdzic? Gdzie znajduje sie ten czujnik w BDG? Bo nie moge go znalezc ... Czy myslicie, ze te usterki, które wyzej opisalem, moga byc z tym zwiazane?

Bardzo licze na Wasza pomoc,

pozdrawiam!
Mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi czujnik znajduje się na wale pompy wtryskowej. Służy do sprawdzania jej prędkości, kąta wyprzedzenia wtrysku i awaryjnie dyktuje prędkość pracy silnika. Jeśli masz VAG'a to zobacz jakie masz wartości binarne w bloku 18'tym po odpaleniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi czujnik znajduje się na wale pompy wtryskowej. Służy do sprawdzania jej prędkości, kąta wyprzedzenia wtrysku i awaryjnie dyktuje prędkość pracy silnika. Jeśli masz VAG'a to zobacz jakie masz wartości binarne w bloku 18'tym po odpaleniu silnika

Dziekuje Ci bardzo za szybka odpowiedz!

Chwilowo zostawiłem Audiolkę na Mazurach, ale powiem koledze, zeby podpial vaga i sprawdzil te wartosci.

Czy moge je Tobie wyslac?

Pozdrawiam serdecznie,

Mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć na forum, zawsze ktoś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, jak bede wiedzial co tam sie dzieje to wrzuce.

A czy myslisz, ze te objawy jakie wystepuja moglby byc zwiazane z tym czujnikiem?

Ktos mi powiedzial, ze takie objawy wskazuja na uszkodzony sterownik skrzyni biegow - jest to mozliwe?

Wyrazy szacunku,

Mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz trzeba by sprawdzić kilka rzeczy, niestety w samochodzie jest dużo wzajemnych zależności które trzeba rozważyć. Ja mam manuala i ciężko mi powiedzieć czy skrzynia tak wpłynie na prace silnika.

Chociaż jeśli w jej pracy nie widzisz żadnych problemów to może trzeba szukać też gdzie indziej.

Jeśli masz VAG'a to sprawdzić zawsze można jak zachowuje się regulacja kąta wtrysku, czy podąża za zadaną wartością, jaki jest zakres regulacji w BS. Nie wkrecanie się na obroty i duże spalanie może wiązać się z pompą, ciężkie odpalenie - może się zapowietrza? a moze właśnie utyka przestawiacz kąta. Koniecznie zobacz co z temp. silnika, może tylko czujnik zegarów jest walnięty - silnik fizycznie tez jest zimny? Nawet na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...