Skocz do zawartości
IGNOROWANY

16514 - nietypowy problem


Bartoszzz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z błędem 16514 - który sugeruję błąd związany z sondą lambdą przed katem (a dokładnie z obwodem grzania sondy), ale nie jest to takie oczywiste...

Auto po programie na 190 kilka koni, jakieś 2 - 3 dni później wywaliło mi CHECK ENGINE. Sprawdzam Vagiem i wychodzi błąd 16514, da się go skasować.

Błąd pojawia się od razu po następnym odpaleniu auta, ale tylko gdy silnik jest totalnie wystudzony. Można odpalić na 1-2 minuty, zgasić, skasować błąd i już nie wraca, do czasu gdy będzie znowu totalnie wystudzony.

Zacząłem od przejrzenia silnika i całego osprzętu. Świece, cewki - OK, filtr paliwa wymieniony, wtryski nie zapchane, odma cała przejrzana - szczelna, przepustnica wymyta, przepływka wyczyszczona - dobrze mierzy, cały układ dolotowy przejrzany - szczelny, podciśnienia - szczelne, DV i N75 - sprawne, czujnik temperatury wymieniony.

Druga sonda na podmiankę i dalej to samo, zimny silnik = błąd 16514.

W tym wszystkim jest jedna ciekawostka, gdy na dworzu po nocy nie było za ciepło, temperatura może po 5 stopni. Zdarza się, że błędu nie wywali, ale jak już troszkę jest cieplej to murowane 16514 na Vagu.

Brak mi już pomysłów. Może ktoś z Was, z czymś takim się spotkał i może jakoś mnie naprowadzi gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...