theodor 0 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Witam drodzy Forumowicze. Mam auto jak w temacie: A4 B6 3.0 v6 ASN skrzynia manual5 2001r. i pierwszy problem z układem napędowym. Padł mi tylny most. Pojawił się gwizdo-szelest z tyłu podczas jazdy przy prędkościach od 50km/h. Most wyjęty, kupiony i zamontowany nowy, sprzedający mówił, że z auta o takim właśnie silniku. W ASO powiedzieli mi, że most do 5 biegowej i 6 biegowej skrzyni biegów taki sam, do automatów inny. Nowy most chodzi cicho, ale... pojawiło się szarpanie i stukanie przy dawaniu gazu w zakresie prędkości 20-40km/h głównie na biegu 1 i 2, ale też i jak jadę wolno na 3. Wcześniej takiego czegoś nie było. Pytanie: czy mosty w obrębie tego samego silnika i ręcznej skrzyni biegów mogą się różnić? Nie znalazłem na moście numerów. Brać pod uwagę skrzynię biegów skoro problem pojawił się bezpośrednio po wymianie mostu? Prawdopodobnie jak jeszcze chwilę tak pojeżdżę do i tak skrzynia pójdzie do wymiany Pozdrawiam i dzięki za ewentualną pomoc i wszelkie sugestie. s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azure 7 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Most ma być sparowany ze skrzynią biegów (w sensie dany model mostu współpracuje z danym modelem skrzyni, tak żeby przełożenia były zgodne), inaczej nie ma to prawa działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor 0 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Czyli mam zły dyfer i to są tego objawy. Mam trochę utrudnioną pracę, bo nie mam naklejki z kodami w okolicy zapasowego koła, ale udało mi się ustalić pewne fakty. Mam skrzynię manualną 5 biegową, takie skrzynie wg ETKI mają przełożenie 35:9. Most, który miałem do tej pory, według ASO miał numer 01R 500 044A, ale takiego numeru na nim nie ma, jest tylko numer obudowy. Jest natomiast na nim oznaczenie 231000ETS, więc zakładam, że to jest informacja według ETKI, że ma również przełożenia 35:9. Zresztą ma 35 zębów i 9 zębów na wałku atakującym, więc to dość pewna informacja. Okazało się, ze padły łożyska stożkowe. Ceny w serwisie: około 300 i 400 zł za sztukę. Ja w swojej głupocie zamontowałem most o oznaczeniu FUB, czyli o przełożeniach 35:8 i takie mosty jak ustaliłem jeździły ze skrzyniami 6 biegowymi manualnymi. Zamówiłem już most o oznaczeniu ETS, ale pan się zarzeka, że to jest od automatu. Nie znalazłem żadnego automatu, który miałby przełożenia 35:9 więc teraz mam kolejną wątpliwość. Czy coś jeszcze oprócz tego oznaczenia ETS muszę brać pod uwagę? Ponownie, z góry dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie Edytowane 22 Czerwca 2016 przez theodor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SweetSquid 0 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Czyli mam zły dyfer i to są tego objawy. Mam trochę utrudnioną pracę, bo nie mam naklejki z kodami w okolicy zapasowego koła, ale udało mi się ustalić pewne fakty. Ja mam co prawda avant, ale naklejke mam pod tylną kanapą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się