Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana rozrusznika


xyzmarekxyz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

wymieniał może ktoś samodzielnie rozrusznik w audi z silniczkiem 1.8 adr bo z tego co wyczytałem w książce to jest sporo rozkręcania włącznie z pasem przednim a czy dało by rade wymienić ten rozrusznik bez rozkręcania przodu

pozdrawiam marek

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zamiast pisać nowy postanowiłem wznowić ten stary wątek, który dotyczy też i mojego A4.

Wtedy nikt nie odpisał, to może teraz znajdzie się ktoś kompetentny w tym temacie.

Tak jak poprzednika interesuje mnie gdzie w silniku 1.8 ADR jest dokładnie rozrusznik? Tzn stojąc przodem do silnika jest z prawej czy lewej strony? Nie mam kanału i trudno mi zobaczyć silnik od spodu, zwłaszcza, że jest szczelnie zakryty plastikową osłoną.

I czy faktycznie do jego wyjęcia trzeba znowu rozbierać pół samochodu?

A pytam bo mam pojawiający się zawsze zimą odgłos jakby tarcia czy coś w tym stylu przy pierwszym uruchamianiu auta rano lub po dłuższym postoju. Odgłos trwa w czasie pracy samego rozrusznika i około sekundę po zaskoczeniu silnika. Mimo tego odgłosu rozrusznik kręci szybko i nie ma żadnych problemów z odpaleniem silnika. Na ciepłym silniku nie ma tego objawu. Również latem, wiosną rozrusznik zawsze kręci cicho i lekko.

I dlatego zamierzam jechac z tym do elektryka tylko ciekaw jestem czy jego wyjęcie zajmie mu chwilę czy może jest to dłuższy temat związany z rozbieraniem przodu..

Będę wdzięczny za odpowiedź, także w imieniu poprzednika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, stojąc przodem do samochodu rozrusznik jest po lewej stronie z góry nie zobaczysz bo zasłana go kolektor wydechowy jedynie od dołu po zdjęciu osłony, dostęp do niego faktycznie jest fatalny (u siebie chciałem odłączyć przewody od rozrusznika i już z tym miałem problem)ale nie widzę powodu dla którego trzeba demontować przód samochodu może się mylę nie przyglądałem się dokładnie gdzie są śruby od rozrusznika, ale może zdemontowanie kolektora dużo pomoże, najlepiej niech wypowie się ktoś kto to robił bo sam jestem ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można sie podłączyć do tematu, to właśnie jestem w trakcie wymiany rozrusznika. Może komuś sie przyda to info. I bez kanału raczej sie nie obędzie!!!

Z odkręceniem rozrusznika (klucz 16 płaski) jest mniejszy problem niż wyjęciem go.

Otóż jak ktoś ma klime, to od przodu przeszkadza sprężarka, a od tyłu zawieszenie.

Jednak da się to ominąć niewielkim nakładem sił. :naughty:

Odkrecony rozrusznik przesunąć w stronę zawieszenia, następnie wystarczy popuścić nakrętkę od poduszki silnika od strony rozrusznika (klucz 13 fajkowy), lewarek pod skrzynię, i podnieść kilka centymetrów, by rozrusznik można było wyjąć.

Czas pracy przy wyjęciu ok 30 minut.

Nie odkręcajcie sprężarki klimy- szkoda czasu i roboty. :cool1:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jestem właśnie w trakcie i najwiekszy problem sprawiła mi ta śrubka na Imbus (6) dojście okropne, meczylem sie do tej pory z 2.5h, zobacze jutro jak bedzie z tą skrzynią, czyli musze poluzować prawą poduszke silnika tak ? o duzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...