Jump to content
0
Ronaldinho899

zestaw do polerowania

Recommended Posts

Witam Panowie. Mam pytanie odnośnie pasty/mleczka polerskiego. Moje auto już trochę jest zmęczone czasem i chciałbym przepolerować polerką, tylko kwestia jaką pastą. Zacząłem czytać od paru dni na ten temat ale jest tyle pas na rynku że szok, za bardzo nie wiem czym się rożni jedna od drugiej. Nie chciałbym używać 3 pas tylko jakąś jedną uniwersalną + jakieś zabezpieczenie lakieru bądź wosk. Zainteresowały mnie pasty 3m. Który korek były uniwersalny? i czym wykończyć na sam koniec by efekt został? dziękuje za pomoc.


Pomoglby mi ktos dobrac jakis tanszy zestaw ?
Pomoglby mi ktos dobrac jakis tanszy zestaw ?
Pomoglby mi ktos dobrac jakis tanszy zestaw ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin znasz takie powiedzenie, że coś dobre do wszystkiego jest do niczego?

Owszem są pasty AIO czy też 3w1, ale nikt na forum nie wróży z fusów i ciężko powiedzieć co będzie dla Ciebie dobre, nie znając Twoich umiejętności czy chociażby sprzętu jaki posiadasz.

Po drugie jakiego efektu oczekujesz?


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey. dzięki za odpowiedź. Już wszystko piszę. Umiejętności hmmm potrafię polerować nie jedno auto wypolerowałem ale to zwykłą g3 ale nie chce nią bo efekt mizerny a później doczyścić auto po tym to porażka. Posiadam zwykłą polerkę z regulacją obrotów z 2 lata temu dawałem za nią 300 zł także nie jest najgorsza. Zgadzam się w zupełności że co jest do wszystkiego to jest do niczego. Samochód nie jest jakiś mega zniszczony, tylko widać że nikt o niego nie dbał, więc chciałem go przepolerować i jakiś wosk położyć, ale nie chce też wiele inwestować bo ostatnio skrobło mnie trochę sprzęgło i zawiecha. Chciałbym jakiś optymalny zestaw a porostu nie znam się na tym a środków jest mnóstwo na wszystko, sam nie wiem do czego jest połowa. Do tej pory używałem zwykłe woski marketowe ale z efektem też licho. Kiedyś widziałem jak kolega przepolerwował samochód własnie pastą 3m i efekt był super, ale tego też rodzajów sto ;p Więc prosiłbym o pomoc w dobraniu w miare takiego i optymalnego zestawu by zadbać o samochód, Dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh. Przedstawię Ci skalę problemu, związaną z Twoim pytaniem ;)

Zakładam (tych założeń będzie sporo), że potrafisz przygotować prawidłowo lakier w samochodzie, zanim w ogóle przyłożysz do niego maszynę.

Zakładam, że auto mierzyłeś miernikiem, znasz dokładnie jego historię blacharsko-lakierniczą, i jesteś świadomy czy auto było ponownie lakierowane, jak mocno i w ilu miejscach.

Zakładam, że skoro prosisz o pomoc w doborze pasty, zrobisz próbne podejście na panelu testowym z ostrożnością i świadomie (bo jak napisałeś "potrafię polerować nie jedno auto wypolerowałem ale to zwykłą g3"), dostosujesz swoją technikę i podeście do otrzymywanych rezultatów w trakcie prac.

Zakładam że dysponujesz odpowiednim światłem, żebyś później nie zostawił przeróżnych kwiatków w postaci hologramów lub niedociętych miejsc.

Zakładam że posiadasz w swoim arsenale odpowiednią chemię do wymywania pasty podczas pracy w celu kontroli o nowe, nie rysujące mikrofibry

Wreszcie, zakładam że w swojej maszynie posiadasz talerz o średnicy ok 140mm

Jeżeli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś w stylu: "że co ku#$a", "o ch%j mu chodzi", "nie" lub coś w tym klimacie ;) zastanów się dobrze czy aby nie jest za wcześnie na zestawy które Ci zaproponuję.

A teraz do meritum,

Zapomnij że na rotacji jedną pastą ogarniesz auto ładnie. Nie ma szans, dziękuję, pozdrawiam. Nie mniej jednak podam Ci dwie kombinacje które działają, ale miej na uwadze że z racji na niestety spory brak doświadczenia i wiedzy, ewentualny zakup robisz na własną odpowiedzialność.

1. Zestaw dość mocny! Na rotacji robi niezłą robotę ale trzeba później po tym posprzątać pastą i padem i mniejszej agresywności.

http://showcarshine.pl/pady-i-bp/139-3m-50487-cutting-pad-pad-polerski-twardy.html

+

http://showcarshine.pl/przygotowanie-powierzchni/456-3m-fast-cut-plus-50417-1-kg-usunie-najglebsze-rysy-i-zmatowienia.html

2. Zestaw nieco słabszy, co nie znaczy że gorszy. Jeśli popracujesz nieco dłużej na danym panelu tym kompletem, jest szansa że wyjdzie tzw "one step" O ILE ZROBISZ TO DOBRZE I UMIEJĘTNIE!

http://showcarshine.pl/przygotowanie-powierzchni/1978-meguiars-ultra-cut-compound-105-945ml-pasta-mocno-tnaca.html

+

http://showcarshine.pl/pady-i-bp/661-lake-country-hydro-tech-140mm-niebieska-cutting.html

ew

http://showcarshine.pl/pady-i-bp/2534-royal-heavy-cut-pad-polishing-135mm-niebieski.html

Pozostaje mi życzyć powodzenia!


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuje Ci bardzo za tak wyczerpującą odpowiedź. 1 opcja mi się podoba 3m do polerowania. Teraz czego mogę użyć na to w celu zabezpieczenia tzn wosk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wedle upodobań,
Carbon, FK1000p, Fusso, Water Block, Glasur, Crystal Rock ;)


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denis jak zawsze konkretnie :decayed:

Marcin... radzę Ci uważać do jak wpadniesz w sidła detailingu to już z nich nie wyjdziesz :P Chyba każdy kiedyś zaczynał od tego, że chciał jedynie odświeżyć swoje auto..... a później samo poszło :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzaleznia xd to teraz reasumując:

wypucuje samochód dokładnie szamopnem

teraz pod 3M FAST CUT PLUS 50417 muszę przygotować lakier ? co mogę kupić nie drogiego do przygotowania?

gdy już przygotuje lakier, nakładam 3M FAST CUT PLUS 50417 za pomocą 3M - 50487 CUTTING PAD ZIELONY,

czyszczę auto i nakładam SOFT99 Fusso. Czy coś pominąłem ?.nie chcialbym duzo wydawac, szukam wersji optymalnej. Proszę o wyrozumiałość uczę się dopiero

Edited by Ronaldinho899

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po umyciu auta wypadałoby je jeszcze przelecieć glinką zanim w ogóle położysz na nim maszynę. Dlaczego? Jak popracujesz glinką na "czystym" aucie to zrozumiesz dlaczego :wink:

Potem możesz próbować polerować maszyną ale po użyciu maszyny rotacyjnej i wyżej wskazanego zestawu pada i pasty raczej na pewno zostaną Ci hologramy więc musiałbyś użyć innej kombinacji pada i pasty żeby "posprzątać bałagan na lakierze". Dopiero po wymyciu pasty i inspekcji lakieru i stwierdzeniu, że jest ok możesz przejść do nakładania wosku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze, to po umyciu używam glikne obojętnie jaką kupić? później pasta 3m, umyć i wosk . A o jakiej kombinacji mówisz?


doradzi jeszcze ktoś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin czy uważasz że Twoje pytanie jest na tyle wyjątkowe że nikt go wcześniej nie zadał?
Może wysil się trochę i poszukaj, bo jak tak dalej pójdzie to Twój temat wyląduje w koszu


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo od paru dni czytam, gdybym wszystko wiedział to bym nie pytał. Reasumując:

1.dokładnie wymyć samochód

2.glinka

3.dokładnie wymyć samochód

4.Pasta 3m wraz z dedykowanym padem

5. i teraz nie wiem czy mogę po tym etapie nakładać wosk czy jeszcze innym środkiem i dopiero wosk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodałbym tu jeszcze przynajmniej jeden punkt:

4.5 Wymycie pasty po polerowaniu i inspekcja lakieru

Wosk Fusso można śmiało kłaść na jałowy lakier więc już niczego więcej nie używasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reasumując:
1.dokładnie wymyć samochód

2.glinka

3.dokładnie wymyć samochód

4.Pasta 3m wraz z dedykowanym padem

5. Wymycie dokładnie samochodu i kontrola lakieru

6.nakładam Fusso

Naczytałem się że po polerce muszę użyć jeszcze Cleaner badz PRIMA AMIGO i dopiero wosk


Witam Panowie jeszcze raz, Jestem po zabiegu polerskim, i wszystko ok ładnie pięknie ale zostało trochę hologramów, refleksów, widać je tylko w pełnym słońcu takie "ślady od gąbki" ruchy maszymą...
Pozbędę się ich takim mleczkiem--- 3M 50383 MLECZKO DO USUWANIA HOLOGRAMÓW 250 ml lub Koch Chemie HOCHGLANZ-ANTIHOLOGRAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciężko stwierdzić bez zdjęć


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dam rady uchwycić tego na zdjęciu próbowałem. To widać tylko i wyłącznie w pełnym słońcu widać takie jakby ruchy polerki. czym to moge usunać?


zastanawiam się czy któryś z wymienionych środków pomoże ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno i drugie powinno sobie poradzić


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazlem jeszcze --- Koch Chemie Lack-Polish Rosa . zastanawiam sir miedzy tym lub anty holo. Mieka czarna fabka wystarczy?

****gabka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ANTIHOLOGRAM + miękki pad


6PTP29u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra dziękuje za pomoc. Kupiłem antyholo i mam gąbkę czarna miękką. I teraz tak dokładnie umyję samochód kupiłem szampon sonax extreme, wysuszę i poleruje antyholo, później mogę bezpośrednio po polerce odtłuścić IPA dokładnie wytrzeć i na to zaaplikować wosk? i wszystkko

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak dokłądnie możesz zrobić, chyba że chcesz podbić efekt zastosuj dobry cleaner przed woskiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh chyba się porwałem z motyką na słońce, było trzeba fachowcom oddać, ale jak będzie ładnie to cieszy ;) Ale za to Was pomęczę boo średnio mam pojęcie na ten temat. Im więcej czytam w tym temacie to mieszam się w tym i wiem mniej. Ale chce wiedzieć bo super "zabawę" i satysfakcje daje;) IPA to clener (ten co mam) ale ona służy tylko do odtłuszczenia po polerce żeby wosk lepiej się połączył, nie ma właściwości ściernych ani polerujących tak ? Mówiąc lepszy clener to taki który usuwa również hologramy , warstwę utlenionego lakieru, drobne zarysowania"swirls'y", oraz pozostałości po toksycznych deszczach...? u mnie w sumie tą rolę pełni ANTIHOLOGRAM ?? Reasumując moje kroki od początku. Umyłem samochód, wyglinkowałem, umyłem, wypolerowałem pastą 3m zielony korek, umyłem i stwierdziłem że jest lipa bo zostały hologramy, i teraz dokładnie umyje (nie musze clenerem przed antiholo?) miękka gąbka i antihologram (i teraz umyć samochód i dopiero clener czy bezpośrednio clener po anitiholo?) i teraz dopiero mogę nakładać wosk w moim przypadku będzie to bilt hamber auto balm (taki dostałem na jedno woskowanie od kolegi ) Sory za takie lakoniczne pisanie, ale będę wiedział na przyszłośc. Dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh chyba się porwałem z motyką na słońce, było trzeba fachowcom oddać, ale jak będzie ładnie to cieszy ;) Ale za to Was pomęczę boo średnio mam pojęcie na ten temat. Im więcej czytam w tym temacie to mieszam się w tym i wiem mniej. Ale chce wiedzieć bo super "zabawę" i satysfakcje daje;) IPA to clener (ten co mam) ale ona służy tylko do odtłuszczenia po polerce żeby wosk lepiej się połączył, nie ma właściwości ściernych ani polerujących tak ? Mówiąc lepszy clener to taki który usuwa również hologramy , warstwę utlenionego lakieru, drobne zarysowania"swirls'y", oraz pozostałości po toksycznych deszczach...? u mnie w sumie tą rolę pełni ANTIHOLOGRAM ?? Reasumując moje kroki od początku. Umyłem samochód, wyglinkowałem, umyłem, wypolerowałem pastą 3m zielony korek, umyłem i stwierdziłem że jest lipa bo zostały hologramy, i teraz dokładnie umyje (nie musze clenerem przed antiholo?) miękka gąbka i antihologram (i teraz umyć samochód i dopiero clener czy bezpośrednio clener po anitiholo?) i teraz dopiero mogę nakładać wosk w moim przypadku będzie to bilt hamber auto balm (taki dostałem na jedno woskowanie od kolegi ) Sory za takie lakoniczne pisanie, ale będę wiedział na przyszłośc. Dziękuje

Nie jest to tak straszne. Postaram się podpowiedzieć. Ipa służy do odtłuszczania powierzchni nie tylko żeby wosk lepiej trzymał a przede wszystkim żeby zobaczyć ile niedoskonalości udalo nam się usunąć a ile zamaskowaliśmy. Antiholo nie jest cleanerem co prawda daje ładny efekt wizualny ale na nim wosk długo nie poleży. Cleaner to co innego daje super wygląd a jednocześnie jest idealnym podłożem do większości wosków (niektóre lubią jałową powierzchnie) Skoro masz auto balma to wymyj ipa paste i kładz wosk on bardzo dużo maskuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki to teraz żebym nie pomylił . dokładnie umyje (nie musze clenerem przed antiholo?) miękka gąbka i antihologram (i teraz umyć samochód i dopiero clener czy bezpośrednio clener po anitiholo?) i teraz dopiero mogę nakładać wosk bilt hamber auto balm. Dlaczego na aniholo wosk długo nie polezy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki to teraz żebym nie pomylił . dokładnie umyje (nie musze clenerem przed antiholo?) miękka gąbka i antihologram (i teraz umyć samochód i dopiero clener czy bezpośrednio clener po anitiholo?) i teraz dopiero mogę nakładać wosk bilt hamber auto balm. Dlaczego na aniholo wosk długo nie polezy?

Marcin przed atiholo będziesz polerowoł inną pastą? cleanerem przed pastą oczywiście nie dajesz cleanera bo było by to bez sensu. Po polerowaniu mycie ipa, cleaner i wosk. Antihologram ma w sklądzie masę fillerów czyli wypelniaczy dlatego skraca trwalość wosku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie nie mam żadnego clenera niestety;/ poleciłbyś coś w dobrej cenie?

opcja bez clenera : Mycie ->anithologram->mycie->IPA->wosk ....

ewentualnie jak będę miał clener to po mycie->anitholo->mycie->ipa->clener->wosk....

acecoupe dziękuje bardzo za rozjaśnienie, dla osoby która w tym "siedzi" to jest łatwo ogarnąć, ale dla laika to kapa trochę bo zbyt dużo jest dostępnych środków na rynku na dosłownie wszystko, a trzeba zachować odpowiednią hierarchie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zrobić sobie 50km wycieczkę do mnie to mogę ci pokazać jak to powinno wyglądać. Jeśli chodzi o cleaner to uwielbiam Deep Clean Polish

tani i dobry tzn daje suer efekt wizualny, cleaner lekkościerny i nawet przyjemnie pachnie

Edited by acecoupe

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzedniej wypowiedzi się pomyliłem zamiast: dokładnie umyje (nie musze clenerem przed antiholo?) miało być czy nie muszę ipa przed aniholo .

Jak mi coś nie wyjdzie to skorzystam ;p Dobra ostatnie pytanie i już nie zawracam głowy.

opcja bez clenera : Mycie ->anithologram->mycie->IPA->wosk ....

ewentualnie jak będę miał clener ten który polecasz: po mycie->anitholo->mycie->ipa->clener->wosk.... (między clenerem a woskiem muszę jeszcze jakąś czynnoś wykonać czy już nie ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzedniej wypowiedzi się pomyliłem zamiast: dokładnie umyje (nie musze clenerem przed antiholo?) miało być czy nie muszę ipa przed aniholo .

Jak mi coś nie wyjdzie to skorzystam ;p Dobra ostatnie pytanie i już nie zawracam głowy.

opcja bez clenera : Mycie ->anithologram->mycie->IPA->wosk ....

ewentualnie jak będę miał clener ten który polecasz: po mycie->anitholo->mycie->ipa->clener->wosk.... (między clenerem a woskiem muszę jeszcze jakąś czynnoś wykonać czy już nie ?)

ipy przwd antihologramem nie stosujesz miedzy cleanerem a woskiem nic nie robisz. Napisz jaką pastą przed antiholo będziesz robił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3m zielony korek

posiadam tylko: 3m zielony korek, aniholo, ipa, wosk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...