Jump to content

Animal

Pasjonat
  • Content Count

    208
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

15

About Animal

Informacje

  • First name
    Mateusz
  • Location
    FZA / DLU

Car

  • Car model
    A6 C6
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2008
  • Engine
    3.0 TDI V6
  • Engine code
    CDYA
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Tiptronic
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

1,709 profile views
  1. Dwa lata temu wymieniłem sam zawór EGR - wstawiłem Pierburga, który kosztował ok. 580zł. Właśnie wtedy zajrzałem do tej nieszczęsnej chłodniczki i widziałem, że jest zawalona nagarem i domyśliłem się, że to ona będzie winowajcą. Oczywiście po wymianie samego zaworu błąd powracał w ciepłe dni. W tym roku następowało to coraz częściej stąd decyzja o wymianie chłodniczki i czyszczeniu kolektorów ssących. Chłodnicę EGR kupiłem używaną za 50zł. Tak jak pisałem do wymiany profilaktycznie poszło jeszcze kilka innych rzeczy jak np. termostat przy chłodnicy EGR i filtr odmy. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia i oringi żeby drugi raz tam nie zaglądać. Cała robota z czyszczeniem wszystkiego zajęła mi łącznie jakieś 8 godzin ale robiłem to bardzo powoli i dokładnie oglądałem każdy element.
  2. Zgodnie z obietnicą odświeżam temat. W piątek złożyłem auto do kupy i testuję - wymieniłem chłodnicę spalin przy zaworze EGR. Przy okazji wleciała nowa odma oraz termostat przy owej chłodnicy EGR. Wyczyściłem kolektory ssące oraz wymieniłem wszystkie możliwe uszczelnienia i oringi, które były przy okazji na wierzchu. Stara chłodnica miała numer 059 131 515 R. Teraz wstawiłem 059 131 515 CC z A4 B8 z 2012 roku. W obydwie próbowałem dmuchać sprężonym powietrzem i ewidentnie w mojej starej chłodnicy przepływ powietrza był o wiele mniejszy a wręcz niemal nie istniał - co tłumaczy pojawienie się błędu na kompie. Od wymiany zrobiłem 400 kilometrów w różnych warunkach (trochę miasta, trochę trasy, trochę w upale ponad 30 stopni a trochę w chłodzie poniżej 15 stopni) - efekt: jak dotąd błąd nie wrócił więc mam nadzieję, że problem został rozwiązany.
  3. Walczę dokładnie z tym samym problemem i błędem. Prawdopodobnie winna będzie chłodnica spalin przy zaworze EGR ale jeszcze nie mam pewności. Jak uda mi się coś ustalić i potwierdzić to dam Ci znać.
  4. Aktualne jeszcze? Ile wyszłoby razem z wysyłką?
  5. Byłem wczoraj w Osłej obejrzeć tą maskę - nawet nie dzwoniłem bo moim zdaniem szkoda zachodu za taką cenę. Obleciałem ją szybko miernikiem. Wyniki od 160 do 220 czyli druga warstwa lakieru na całości. Lakierowane raczej dosyć dawno bo miała kilka sporych odprysków na przodzie. Miejscami słabo wypolerowana powierzchnia po lakierowaniu. Oczywiście miała sporo rys i obdarte ranty od stawiania na ziemi.
  6. @wrclaguna dziwna sprawa bo żadnego "szrotu" na Zwycięzców nie ma. Taki adres ktoś Ci podał? Jak mi się uda to do Osłej dzisiaj podjadę bo mam niemal pod drodze Jak możesz to podeślij mi numer telefonu na PW - jak dotrę na miejsce i będę oglądał maskę to zadzwonię zdać Ci relacje.
  7. @wrclaguna Miałeś na myśli ŻARY 68-200? Jeżeli tak to bywam tu dwa razy w tygodniu (zazwyczaj we wtorki i środy). Co potrzeba?
  8. Animal

    B8 TrOOOOp

    Pytaj kolegi H4mm3R
  9. Winne może być samo turbo ale na początek warto sprawdzić odmę i spływ oleju.
  10. O skur....! Kogoś fantazja nieźle poniosła
  11. Widać, że oleju wycieka sporo. Jeżeli na dodatek miesza się z nim płyn chłodniczy to koniec życia Twojej skrzyni jest bardzo bliski. Bez dokładnej diagnozy też bym nie jeździł autem.
  12. Animal

    B8 TrOOOOp

    Wydaje mi się, że trochę wysoka ta temperatura. Jechałem w tym roku kilka długich tras i nawet w upale przekraczającym 35*C temperatura oleju nie wzrosła nigdy powyżej 97-101*C. Oczywiście przy wskazanych przez Ciebie prędkościach. Jak jechałem trochę wolniej to olej trzymał temperaturę w okolicy 90*C
  13. Animal

    B8 TrOOOOp

    No to jeździć i obserwować W kwestii oleju to ostatnio zmieniłem z Motula na Ravenola i muszę przyznać, że silnik pracuje nieco ciszej. Temperatura oleju podczas jazdy autostradą w upale też była o 3-4 stopnie niższa niż na Motulu.
  14. Animal

    B8 TrOOOOp

    Wiadomo, że na pewne rzeczy w przypadku auta używanego nie mamy wpływu i zawsze taki zakup to pewnego rodzaju loteria. Tak też sobie myślę, że mit o awaryjności 3.0 TDI wziął się z ich nieprawidłowego serwisu (zwłaszcza longlife) i olbrzymich przebiegów jakie robiły (mimo tego, że w Polsce większość ma ciągle 220kkm)
  15. Animal

    B8 TrOOOOp

    No właśnie u mnie cały czas cisza przy odpaleniu mimo przebiegu. Przy zakupie dostałem stos faktur i wynika z nich, że poprzedni właściciel zmieniał olej co 15-18kkm i zalewał tylko Motula X-clean 5W30. Ja zmieniam olej co 10-12kkm i odpukać żadnych problemów z autem nie mam. Ja przez 13 miesięcy użytkowania zrobiłem 39kkm.
×
×
  • Create New...