Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

Od niedawna jestem posiadaczem audi a4b5 1.8 ADR + Lpg sekwencja. Mój problem polega na tym, że na zimnym silniku mam problem odpalić silnik na benzynie.Gdy już uda się go odpalić to obroty przez około 2 min falują i przy próbie dodania gazu słychać strzały z dolotu.Gdy jest rozgrzany silnik pali od kopa. Dzieję się tak gdy mam mniej niż połowe benzyny w baku, Gdy jest pełny zbiornik pali od kopa, natomiast gdy jest coraz mniej benzyny to odpala po kilku próbach kręcenia silnikiem, gdy poziom benzyny zbliża sie do rezerwy to wtedy pozostaje tylko odpalenie na gazie. Dodam, iż samochód stał prawie rok nieuzywany u poprzedniego własciciela.

Wymieniłem pompe paliwa oraz kable wraz z swiecami i fajkami. Jezdziłem przez tydzien na samej benzynie 98+ dodatek do czyszczenbia wtrysków i problem wciąż pozostał.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

P.S Na komputerze nie wykrywa żadnych błedów.

Edytowane przez Krzysztof Bury
Opublikowano (edytowane)

Witam

Po ponownym podłaczeniu pod kompa wyskoczyły mi nastepujące błedy

17916 P1508- wartośc adaptacyjna regulacji biegu jałowego - osiągnięta górna granica regulacji

16501 P0117 - czujnik temperatury silnika G62- sygnał za niski (wys. temp)

oraz bład z kanału klimatyzacji

czujnik temperatury kanału zasysania powietrza (g89): obwód otwarty lub zwarcie do B+ - usterka sporadyczna

Czy te błedy mogą mieć cos wspólnego z kłopotami z odpalaniem??

Proszę o odpowiedż

Edytowane przez Krzysztof Bury
Opublikowano

Cześć, nie chcę spamować ponownie na głównej tablicy z nieco podobnym problemem. Jak udało Ci się to rozwiązać? Zaglądasz tutaj jeszcze?

Problem wciąz nie został rozwiązany. Czasami audi normalnie odpali, ale zazwyczaj trzeba kręcić kilka razy zanim załapie i wejdzie na normalne obroty. Próby dodania gazu kończą się strzelaniem. Ostatnio nie miałem czasu, ale teraz musze powrócic do problemu i jakoś go rozwiązać. Najciekawsze jest to ,że im mniej benzyny w baku tym gorzej odpala. Zawór na listwie wymieniony i wciąż nic

Opublikowano

Hej

Posiadam A4 B5 2.6 V6 (ABC) i mam dokładnie taki sam problem:

- wymieniłem regulator ciśnienia paliwa

- pompa paliwa

- świece

- przewody WN

Słyszałem że czujnik temperatury odpowiada za ssanie na zimnym silniku więc mam już nowy i będę go wymieniał.

Opis usterki:

Jak rano odpalam to łapie ale obroty mają max 300-500 obrotów i telepie. Dopiero jak dodam lekko gazu to wskakuje na 1200 rpm i normalnie chodzi. Jak jest rozgrzany lub nawet 2 godz po odpaleniu to pali od strzała. Też zauważyłem że jak mam więcej niż 1/2 baku benzyny to jest lepiej.

Jak wymienię ten czujnik to dam znać.

Opublikowano

Witam.

3 dni temu wymieniłem czujnik temperatury ( kupiłem orginalny koszt- 50 zł) i póki co problem z odpalaniem znikł. Mam nadzieje, że na dobre.

Temat uważam za zamknięty dziekuję za odpowiedzi.

Opublikowano

Hej

U mnie problem niestety nadal jest. Przypomnę --> Audi A4 B5 2.6 V6 (ABC) 1995 rok

Na benzynie rano lub po postoju 6-8 godzin auto zapala bardzo niestabilnie. Łapie na początku obroty około 300 na minutę i telepie. Najczęściej po chwili gaśnie. Ponowne odpalenie jest wzorowe, wskakuje od razu na 1200 obrotów na ssanie i stopniowo w miarę nagrzewania obroty spadają. Póki się nie rozgrzeje to każde gwałtowne dodanie gazu skutkuje dławieniem się i niekiedy "strzelaniem" w kolektor. Powolutku tracę cierpliwość :)

Wymieniłem:

- pompa paliwa dwa lata temu (ale dalej mam podejrzenia że to sprawca)

- filtr paliwa przy baku

- regulator ciśnienia paliwa przy listwie wtryskiwaczy

- świece

- przewody WN

- czujnik temperatury silnika 4-pinowy (ponoć on odpowiada za ssanie na zimnym silniku)***

*** I tu jest masakra. Po wymianie czujnika auto w ogóle nie odpala na benzynie a jak odpali to w ogóle nie ma ssania bo ma obroty na zimnym silniku 800 na minutę. Nie wiem czy nie trzeba jakoś adoptować tego czujnika?

To co podejrzewam jako następne:

- czujnik Halla

- może przekaźnik pompy paliwa

Opublikowano

moze membrany w reduktorze sa juz nieszczelne i leci ci gaz silnik po zgaszeniu przez chwile.ja tak mialem u siebie i po wymianie reduktora wszystko jest juz ok

Opublikowano (edytowane)

moze membrany w reduktorze sa juz nieszczelne i leci ci gaz silnik po zgaszeniu przez chwile.ja tak mialem u siebie i po wymianie reduktora wszystko jest juz ok

O widzisz od tej strony nie pomyślałem. Zwrócę na to uwagę jak będę u Gazownika. Dzięki za pomysł. Nie jestem jednak do końca przekonany co do tej przyczyny bo tak się dzieje tylko na zimnym silniku.

Edytowane przez Sidor83
Opublikowano

U mnie też było na zimnym po nocy albo po paru godzinach stania

Opublikowano (edytowane)

Hej

U mnie problem niestety nadal jest. Przypomnę --> Audi A4 B5 2.6 V6 (ABC) 1995 rok

Na benzynie rano lub po postoju 6-8 godzin auto zapala bardzo niestabilnie. Łapie na początku obroty około 300 na minutę i telepie. Najczęściej po chwili gaśnie. Ponowne odpalenie jest wzorowe, wskakuje od razu na 1200 obrotów na ssanie i stopniowo w miarę nagrzewania obroty spadają. Póki się nie rozgrzeje to każde gwałtowne dodanie gazu skutkuje dławieniem się i niekiedy "strzelaniem" w kolektor. Powolutku tracę cierpliwość :)

Wymieniłem:

- pompa paliwa dwa lata temu (ale dalej mam podejrzenia że to sprawca)

- filtr paliwa przy baku

- regulator ciśnienia paliwa przy listwie wtryskiwaczy

- świece

- przewody WN

- czujnik temperatury silnika 4-pinowy (ponoć on odpowiada za ssanie na zimnym silniku)***

*** I tu jest masakra. Po wymianie czujnika auto w ogóle nie odpala na benzynie a jak odpali to w ogóle nie ma ssania bo ma obroty na zimnym silniku 800 na minutę. Nie wiem czy nie trzeba jakoś adoptować tego czujnika?

To co podejrzewam jako następne:

- czujnik Halla

- może przekaźnik pompy paliwa

Jeżeli chodzi o czujnik temperatury to był taki niefart że ten co wymieniłem był uszkodzony, dlatego też auto w ogóle nie odpalało. Po zamontowaniu nowego wszystko powróciło do stanu pierwotnego czyli odpala ale dalej telepie na zimnym i się dusi, strzela po szybkim dodaniu gazu. Mam wrażenie że nie chodzi wtedy na wszystkich garach. Podejrzewam cewkę ale nie mam pojęcia jak na razie w jaki sposób to zdiagnozować nie kupując nowej.

Napiszcie proszę jakie byłyby objawy uszkodzonego czujnika HALLA. Nie chodzi mi o to że ktoś podejrzewa jakie by były objawy uszkodzonego czujnika. Interesuje mnie informacja że ktoś miał takowy czujnik uszkodzony i jakie są konkretne objawy. Z góry dziękuję.

Edytowane przez Sidor83
Opublikowano

Problem rozwiązany !!!

Okazało się że była jedna wadliwa pompa paliwa MAXGEAR. Wyszło że pompa nie dawała dostatecznego ciśnienia. Po zamontowaniu droższego zamiennika KAEGER wszystko jest super, auto pali po kilku dniach od razu bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...