Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 ADP zmiana oleju z 10W40 na 5W40


Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w najbliższym czasie zamierzam zabrać się za swoje auto - wymiana płynów, klocków itp - ogólny przegląd i "sewis". Zamierzam również zmienić olej i tu pytanie obecnie jezdzę na 10W40 Mobil a z tego co wiem silniki te wychodziły z fabryki na oleju 5W40. Na chwiilę obecną nic wybitnie złego nie dzieje się z silnikiem - trochę osywa się aparat zapłonowy a raczej języczek w nim ale tylko w początkowej fazie pracy silnika. Sam silnik nie jest idealnie szczelny ale zamierzam w ramach "sewrisu" wszystko porobić - uszczelnić pokrywę zaworów, rozrząd przy okazji jego wymiany oraz miskę olejową która też się poci. Na chwile obecną trochę oleju ubywa w silniki ale nie są to jakieś duże wartości od wymiany do wymiany od 1l do 1,5l max sądzę, ze to bardziej przez nieszczelności niż przez branie oleju przez silniki,

Pytanie moje jest następujące warto przechodzić na 5W40 czy zostać przy tym oleju co jest, tj 10W40 mobil, lub zostać przy 10W40 tylko zalac jakiś lepszy olej typu motul?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaraz zostanę obrzucony błotem, ale ja jako kilkuletni użytkownik A4 B5 1.6 ADP nie widzę sensu, żeby lać do tego silnika 5W/40. Raz, że to nie jest wysilony silnik, dwa stary silnik, nalotu pewnie ze 300-500tys, jak teraz nalejesz 5W to i tak go nie ożywi, a po trzecie po prostu szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak zrobilem i jestem zadowolony.silnik chodzi ciszej i jest zrywniejszy ale nie przesadzajmy z ta zrywnościa.z tym ze ja nie mam żadnych wycieków ani ubytków oleju i przed zmiana też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik ma najechane 240 tyś. A kolego Lukasz 2107 jak przechodziłeś z 10W na 5W płukałeś silnik ? I jaki 5W zalałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukanki nie robiłem bo nie było takiej potrzeby i olej był od tego samego producenta.W poprzednim oleju nie było żadnego syfu nawet filtr nie był zapchany i leciutki.Castrol Magnatec 5w40 a był 10w40.Przejechałem 15 tys km i jestem zadowolony silnik pracuje znacznie lepiej niż na 10w40

Edytowane przez lukasz2107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No I teraz mam zagadke XD co zrobić ale chyba zaryzykuję I wleję 5W40 - jeszcze się z tym prześpię. Dzięki za info, może ktoś jeszcze robił takie eksperymenty I podzieli się swoimi doświadczeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No I teraz mam zagadke XD co zrobić ale chyba zaryzykuję I wleję 5W40 - jeszcze się z tym prześpię. Dzięki za info, może ktoś jeszcze robił takie eksperymenty I podzieli się swoimi doświadczeniami?

Na zimę to jest dobre rozwiązanie, 5w40 będzie lepiej smarować silnik przy dużym mrozie podczas rozruchu, 10w40 też dobrze smaruje, ale 5w jeszcze lepiej. Ale jak nie masz wycieków, silnik jest jeszcze w dobrej kondycji i nie pali ci dużo oleju, to możesz lać 5w40. ja chyba też na zimę wleję 5w 40. Mój silnik to 1.6 AHL rok 98. teraz mam zalany 10w40 Liqui Moly Mos2.

Edytowane przez Robertk86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuje i wleję 5W zastanawiam się tylko jaki tzn jakiej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...