BrzozkA4 Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Witam. Panowie mam klopot z cisnienem oleju albo z elektryką. Ale może od początku.. Byłem umówiony u mechanika, który zawsze ogarnia moje auto, na wymiane oleju (Motul Specific 5w40) w raz z filtrami. Wyszedłem wczesniej sprawdzić czy jeszcze trzyma stan (troche przeciągnalem bo przejechałem 12000 a wymianiam co 10) i było ok. Odpalilem, przejechałem z 50m i zapalił się czerwony check oleju. Pierwsza myśl to za niskie cisnienie, gasze go żeby go nie zatrzeć.. Zadzwoniłem do mechanika co robić. Powiedział że jeśli pracuje normalnie, nie telepie to pewnie czujnik i żebym przyjeżdzał. Jeszcze tego samego dnia zadzwonił do mnie, że podmienił czujnik i jest w porządku, podłączył manometr i mówi że jest za WYSOKIE ciśnienie oleju. Podejrzenie padło na zaworek regulujący cisnienie w pompie oleju, więc miska w dół i wymiana. Następnego dnia kolega mówi że zmienił pompe oleju (używka ale w dobrym stanie) i dalej się zapala ale po przekroczeniu 2000 obr. Zostawiłem mu auto na weekend i mówi że sie poddaje bo wymienił wszystko co mechaniczne można bylo wymienić i dalej sie pali..Wsadził 2 pompe (bo może ta pierwsza też była uszkodzona-w końcu używka) 2 podstawy oleju, filtr, smog czysciutki, kanały drożne, miska czysta. Mówi że sprawdzał w sharanie z tym samym silnikiem(1.9TDI) cisnienie i było identyczne jak u mnie czyli- 1,8bar na jałowym, 3.4bar na 2000obr a na wysokich obrotach dawalo do 7 i zawór zbijał do 6. Mechanik uważa że została tylko elektryka. Wiecie co to może być bo ja już nie mam pomysłu. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
KamusV6 Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Pamiętaj, że VW w wielu silnikach stosuje dwa czujniki ciśnienia oleju - jeden niskiego, drugi wysokiego ciśnienia. Nie wiem, czy tak też jest w 1.9 TDI, ale sprawdź ten trop.
BrzozkA4 Opublikowano 14 Października 2016 Autor Opublikowano 14 Października 2016 Tak wiem, on równiez został wymieniony.. :/
Lukasz_N Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Kolega ciśnienie oleju ma książkowe. Trzeba szukać w elektryce.
BrzozkA4 Opublikowano 14 Października 2016 Autor Opublikowano 14 Października 2016 Kolega ciśnienie oleju ma książkowe. Trzeba szukać w elektryce.Na pewno ? Z tego co czytam to mam za wysokie..http://www.volkswagen-golf.pl/dane-techniczne/volkswagen-golf-iv/volkswagen-golf-iv-19-tdi/
Lukasz_N Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 (edytowane) Na pewno: - przy 2000 obr/min nie mniej niż 2 bary,- przy wysokich obrotach silnika nie może przekroczyć 7 bar. Pomiar wykonujesz na rozgrzanym silniku (olej min 80*C) Edytowane 15 Października 2016 przez Lukasz_N
BrzozkA4 Opublikowano 16 Października 2016 Autor Opublikowano 16 Października 2016 Dzięki Łukasz. Dziwna rzecz bo po 2 dniach stania, ruszylem auto i przestalo świecić Myślę że to mogła byc wina wilgoci w kostce.
team111 Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 a ja mam na niskich obrotach 4 bary a przy 2,2tys obrotów około 5,5 i tez mi siweci kontrolka ciśnienia oleju na dodatek jak wcisne check badź ten przycisk z kluczykiem koło checka wyskakuje napis motor abstellen OLSTAND PRUFEN nie wiem co to znaczy , czujnik oleju wymieniłem ale to nic nie dało (zakupiłem nowy) ktos wie moze o co to moze chodzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się