Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świece włączają się tylko przy włączonym silniku


Perez-25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Na początku chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy.

Mam problem ze swoim A4 B5 1.9TDI AFN. Wczoraj chciałem rozpocząć przygotowania autka do zimy i napotkałem na dziwną sytuację.

Sprawdzałem za pomocą żarówki jak długo i czy w ogóle grzeją mi świece. Okazało się, że wszystkie spalone. Sprawdziłem potem czy prąd w ogóle dochodzi do świec.

Jeden kabelek przyczepiłem do przewodu od świecy a drugi do masy.

Przed uruchomieniem silnika cisza-żarówka się nie zapaliła nawet na chwilę czyli, że prąd do świec w ogole nie idzie. . Włączyłem silnik i od razu zapaliła się żarówka czyli, że auto wtedy chce grzać świece :/

Dziwne. Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie szukać problemu.

Dziękuję serdecznie za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Michał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj problemu. Wóz nie zawsze będzie grzał świece nawet gdy na zegarach pojawi się sprężynka (grzeją dopiero poniżej 5C - chyba), natomiast będzie grzał po odpaleniu przez kilkanaście - kilkadziesiąt sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj silnik był włączony około 3 minut i cały czas chciał grzać :/ Przecież jak wrzucę nowe świece żarowe to zaraz mi się znowu spalą jak tak długo będzie grzał. Chyba, że się myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj silnik był włączony około 3 minut i cały czas chciał grzać :/ Przecież jak wrzucę nowe świece żarowe to zaraz mi się znowu spalą jak tak długo będzie grzał. Chyba, że się myle.

Mylisz się !!

Temat był wałkowany wiele razy trzeba szukać

Tak jak kolega wyzej pisał przy obecnych temperaturach+ nie grzeją "wstępnie" czyli przed odpaleniem ...natomiast grzeją po odpaleniu jak silnik jest zimny przez około 3 minuty mimo że kontrolka na blacie nam nie świeci tak jest zawsze nawet latem chyba ze silnik jest nagrzany

Tak ze bez obaw ze się spalą swieczki .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie traktor :)

Logika grzania świec jest w tych dieslach trochę inna. Przekręcenie kluczyka nie gwarantuje uruchomienie świec, właśnie chodzi o to żeby się nie spaliły. Wyobraź sobie że przekręcasz kluczyć komora już się nagrzała a świeca dalej grzeje (więc się szybko zużyje), ale jak zalejesz je paliwem to ją schłodzisz (wydłużysz jej żywotność). Właśnie dlatego układ blokuje załączania świec na "sucho". Oczywiście przy niskich temperaturach dogrzewa przed uruchomieniem silnika i bezpośrednio po jego uruchomieniu. Ważna uwaga charakterystyczna sprężynka diesla wyświetlana na liczniku oznacza że masz czekać i nie uruchamiać silnika, bo nie ma właściwej temperatury, jak zgaśnie przekręcasz kluczyk, ale świece dalej grzeją, do osiągnięcia właściwej temperatury.

Jest jeszcze jeden myk stosowany przez producentów, zauważcie że świece nie są na 12V, a na 11V. Taka świeca szybciej się nagrzewa przy rozruchu, ale później dostaje zbyt wysokie napięcie = szybsze zużycie. Jeżeli nie macie problemów z rozruchem w zimę to te 12V starczą Wam na dużo dłużej niż świece 11V (potwierdzne doświadczalnie na własnej skórze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję serdecznie za wszystkie podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanko.

Od którego czujnika zależy to kiedy wyłączą się świece ? Od Czujnika temperatury płynu chłodzącego ? I czy można powiedzieć, że konkretnie przy jakieś zadanej temperaturze się świece wyłączą ? Czy po prostu około 3 minut zawsze po uruchomieniu ? Dziękuje za odpowiedzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję serdecznie za wszystkie podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanko.

Od którego czujnika zależy to kiedy wyłączą się świece ? Od Czujnika temperatury płynu chłodzącego ? I czy można powiedzieć, że konkretnie przy jakieś zadanej temperaturze się świece wyłączą ? Czy po prostu około 3 minut zawsze po uruchomieniu ? Dziękuje za odpowiedzi :-)

Dokładnie nie pamiętam ale jak silnik ma około 50*C +to swiece się nie włączą wcale Po niżej będą się załączać po odpaleniu Oczywiście że ma wpływ na to czujnik temperatury płynu chł .

Np.jak zdejmiesz wtyczkę z tego czujnika to nawet w temperaturze +włączą się świece po przekręceniu zapłonu (kilka sekund grzanie wstępne..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnego algorytmu (szukałem ale nie znalazłem) ale wpływ ma czujnik cieczy chłodzącej (tak jak kolega wyżej opisał), i czujnik temperatury zewnętrznej (przy chłodnicy).

Jak jest lato +20 stopni to świece nie zareagują, pomimo że płyn chłodniczy jest zimny (ok 20 stopni), ale przy -15 na zewnątrz świece załączą się pomimo że płyn chłodniczy będzie miał +20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za pomoc i poszerzenie wiedzy. Macie racje. Podłączyłem dzis żarówkę do przewodu od swiecy gdy silnik był ciepły. Wlaczylem silnik i żarówka palila sie może z 10 sekund i zgasła. Powyzej 2.5tys. obrotów gaśnie od razu. Dziękuję jeszcze raz za pomoc ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...