Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Doprowadzam mój wagon do stanu z salonu i porobiłem większość z klimą ale teraz czeka mnie najgorsze tzn. 1).mam nieszczelność gdzieś w kokpicie, pewnie na parowniku 2).zarypany silniczek klapy 15.x rozebranie tego u mojego mechanika 400zł w Audi 500zł polutowanie zlecę w pracy chyba że kupię w Audi nowy za 420zł ALE za 400zł to ja mam 2000km zrobione więc chcę się pokusić sam rozebrać kokpit.Czy ma ktoś jakieś doświadczenie lub lepiej rysunki?CZeść na pewno sam rozbiorę ale nie chcę pourywać "czegoś tam"... Jakie u Was ceny takiej rozbiórki no i w ile to zrobię?Mechanio 2dni.. Dzięki za odp.
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 powiem ci kolego że to tanio ja u siebie za wymiane parownika biore 700 zł w sezonie + parownik ale rozabrać możesz sam tylko trzeba się napracować i nie połamać plastików pozatym niema żadnej filozofi tylko czas u mnie to dwa dni trwa pozdrawiam
Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 Dzięki za głos fachowca iceman! Dlatego sam rozbiorę kokpicik a starczy mi za to na nowy skraplacz nawet w Audi Ogólnie jestem zdania że ja robię swoje żeby zarobić tyle żeby stać mnie było na naprawy u Kogoś i dać mu zarobić tak samo jak mi daje zarobić moja firma ale 4 czy 5 stówek mi szkoda bo lewy w takich manualnych sprawach nie jestem. A iceMan jakieś podpowiedzi co do rozbiórki?Kierownica i plastiki alles weck? Lepiej nowy skraplacz z ASO kupić czy lutować?
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 wszystko musisz rozebrać nic nie zostaje a parownik kup nowy bo niebardzo widze spawanie , szkoda twojej pracy co nowe to nowe ps . skraplacz jest to (chłodnica ) przed chłodnica płynu parownik jest w środku filtr (osuszacz ) z lewej strony auta pod nadkolem pozdrawiam
Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 Bo wiesz taki gościu dla mojej firmy spawa aluminium a dokładniej chłodnice wózków Stilla i zresztą wszystkim w okolicy parowniki (gość od klimy mi tak mówił) więc by było po znajomości ale posłucham raczej Twojej rady...Nieoryginalne tzn.nie z Audi są tańsze??? A IceMan masz jakieś rysunki pdf?Jak ja tam coś pourywam...czy kable i bezpieczniki zostają tak? A jak klima nie śmigała ok.1 roku to osuszacz muszę dokupić?W Audi mówili mi że nie...
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 wiesz co sam mam tiga ale niektórych elementów nieda sie pospawać, skraplacze owszem i to niewszystkie ale parowniki ........."? ( sprawdzasz 15 atmosfer i jest ok ale czynnik R-134a zupełnie inaczej przenika przez szczeliny więc wybieraj ) [ Dodano: 23-02-2007, 16:48 ] Bo wiesz taki gościu dla mojej firmy spawa aluminium a dokładniej chłodnice wózków Stilla i zresztą wszystkim w okolicy parowniki (gość od klimy mi tak mówił) więc by było po znajomości ale posłucham raczej Twojej rady...Nieoryginalne tzn.nie z Audi są tańsze???A IceMan masz jakieś rysunki pdf?Jak ja tam coś pourywam...czy kable i bezpieczniki zostają tak? A jak klima nie śmigała ok.1 roku to osuszacz muszę dokupić?W Audi mówili mi że nie... tego nikt niewie okaż sie jak odpalisz najlepiej zajrzec do lufki czyli (zaworu) czy jest czysta
Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 Oki już mam jasność konkretna fachowa pomoc kupię nowy skraplacz...a są jakieś "pasujące" czy ASO Audi? (420zł) A to 15atm azotem może być tak?Nie rozszczelni mi gdzieś klimy?Bo wiem że do 13atm na pracy po stronie HD dochodzi. A kolumna kierownicy też całą muszę zrzucić czy tylko koło i plastiki?Czemu nie masz bliżej tego warsztatu!! [ Dodano: 23-02-2007, 16:53 ] Której lufki zaworu?W którym miejscu?
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Oki już mam jasność konkretna fachowa pomoc kupię nowy skraplacz...a są jakieś "pasujące" czy ASO Audi? (420zł)A to 15atm azotem może być tak?Nie rozszczelni mi gdzieś klimy?Bo wiem że do 13atm na pracy po stronie HD dochodzi. A kolumna kierownicy też całą muszę zrzucić czy tylko koło i plastiki?Czemu nie masz bliżej tego warsztatu!! [ Dodano: 23-02-2007, 16:53 ] Której lufki zaworu?W którym miejscu? w układzie klimy po stronie wysokiego ciśnienia moze wystapic nawet 25-30 atm kolego i jeszcze raz mówie ze tonie skraplacz tylko parownik .....parownik
Hincó Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Jako że nieszczelności w układach chłodniczych(Troche innych) to moja specjalność to powiem że nieszczelność może wyjść po prau/nastu dniach nawet. Kupiłem kiedyś funkiel nówka nie śmigany kompresor marki danfoss, ciągle robiło mnie w konia bo był przeciek, no to układ pod wode do wanny wraz z elektroniką(z frustracji), i wyszło, przeciek był na lini ssącej w ściance kompresora Więc skąd ta pewność gdzie masz nieszczelność ? Pytam bo niepamiętam czy 134a jest wonny czy nie ; ] Osuszacz wg mnie to pierwszy do wymiany, bo jak dostanie troche powietrza olej to potem woda zamarza i są fajne jajka.. Układy samochodowe dosyć się różnią w budowie i działaniu więc z tym olejem może nie być do końca prawda, ale podejrzewam że 99% tak ; ] Jakiego typu są zawory rozprężne w samochodach? Podejrzewam że nie kapilata i raczej nie CPEV, więc TXV czy jeszcze inny ?
Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 Pewność stąd że podłączyliśmy w servisie 15atm butle z azotem i ssssspii...schodzi w środku w kokpicie i nawet dość to słychać!!! Czyli nie ma czynnika R134 nic!Ale co mnie zastanowiło na krótko jak zwarliśmy sprężarkę to ruszyła (nie jest chyba więc zatarta i sprzęgiełko chwyta) ale coś tam bulgotało w przewodach tak mi się wydaje....Co to mogło być??????????? Osuszacz Audi 450zł i oni nie radzili niby wymieniać.... Może odkręcić sprężarkę i sprawdzić czy nie ma jakiejś wody tzn.odkręcić rurki i je osuszyć?!
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Jako że nieszczelności w układach chłodniczych(Troche innych) to moja specjalność to powiem że nieszczelność może wyjść po prau/nastu dniach nawet. Kupiłem kiedyś funkiel nówka nie śmigany kompresor marki danfoss, ciągle robiło mnie w konia bo był przeciek, no to układ pod wode do wanny wraz z elektroniką(z frustracji), i wyszło, przeciek był na lini ssącej w ściance kompresora Więc skąd ta pewność gdzie masz nieszczelność ? Pytam bo niepamiętam czy 134a jest wonny czy nie ; ] Osuszacz wg mnie to pierwszy do wymiany, bo jak dostanie troche powietrza olej to potem woda zamarza i są fajne jajka.. Układy samochodowe dosyć się różnią w budowie i działaniu więc z tym olejem może nie być do końca prawda, ale podejrzewam że 99% tak ; ] Jakiego typu są zawory rozprężne w samochodach? Podejrzewam że nie kapilata i raczej nie CPEV, więc TXV czy jeszcze inny ? kolego a słyszałeś o elektronicznych wykrywaczach to jest 21 wiek ? żaden czynnik chłodniczy nie jest woonnyy zaworów jest kilka rodzajów osuszacz samochodowy niestety jest inaczej zbudowany niż w lodówkach po drugie w lodówce czynnik odparowuje na innym ciśnieniu i wystarczy kropla wody i kapilara zablokuje w klimie samochodowej czynnik odparowuje powyżej 5 stopni C więc ?
Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 Oki już mam jasność konkretna fachowa pomoc kupię nowy skraplacz...a są jakieś "pasujące" czy ASO Audi? (420zł)A to 15atm azotem może być tak?Nie rozszczelni mi gdzieś klimy?Bo wiem że do 13atm na pracy po stronie HD dochodzi. A kolumna kierownicy też całą muszę zrzucić czy tylko koło i plastiki?Czemu nie masz bliżej tego warsztatu!! [ Dodano: 23-02-2007, 16:53 ] Której lufki zaworu?W którym miejscu? w układzie klimy po stronie wysokiego ciśnienia moze wystapic nawet 25-30 atm kolego i jeszcze raz mówie ze tonie skraplacz tylko parownik .....parownik Myślałem że 13atm to max! Sorki mi się to kiełbasi ważne że o tym samym mówimy...Parownik!
Hincó Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 kolego a słyszałeś o elektronicznych wykrywaczach to jest 21 wiek ? żaden czynnik chłodniczy nie jest woonnyy zaworów jest kilka rodzajów osuszacz samochodowy niestety jest inaczej zbudowany niż w lodówkach po drugie w lodówce czynnik odparowuje na innym ciśnieniu i wystarczy kropla wody i kapilara zablokuje w klimie samochodowej czynnik odparowuje powyżej 5 stopni C więc ? Luz, ciągle się uczę. No ale choćby nawet r507 spokojnie wyczułem jak mi w sporym garażu wyciekło ok 0,5kg.
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Pewność stąd że podłączyliśmy w servisie 15atm butle z azotem i ssssspii...schodzi w środku w kokpicie i nawet dość to słychać!!!Czyli nie ma czynnika R134 nic!Ale co mnie zastanowiło na krótko jak zwarliśmy sprężarkę to ruszyła (nie jest chyba więc zatarta i sprzęgiełko chwyta) ale coś tam bulgotało w przewodach tak mi się wydaje....Co to mogło być??????????? Osuszacz Audi 450zł i oni nie radzili niby wymieniać.... Może odkręcić sprężarkę i sprawdzić czy nie ma jakiejś wody tzn.odkręcić rurki i je osuszyć?! nie odpalaj compresora na krótko bo compresor wywali z siebie cały olej i zamordujesz spreżarke woda sie nie dostanie jak masz całe przewody zresztą jak byś po odkręceniu zobaczł wode to masz po klimie kolego kompletne płukanie układu ,wymiana oleju w compresora,osuszacza suszenie próżniowe itd...... [ Dodano: 23-02-2007, 19:51 ] kolego a słyszałeś o elektronicznych wykrywaczach to jest 21 wiek ? żaden czynnik chłodniczy nie jest woonnyy zaworów jest kilka rodzajów osuszacz samochodowy niestety jest inaczej zbudowany niż w lodówkach po drugie w lodówce czynnik odparowuje na innym ciśnieniu i wystarczy kropla wody i kapilara zablokuje w klimie samochodowej czynnik odparowuje powyżej 5 stopni C więc ? Luz, ciągle się uczę. No ale choćby nawet r507 spokojnie wyczułem jak mi w sporym garażu wyciekło ok 0,5kg. czynniki są bezwonne jedynie przy zetknięciu sie z otwartym ogniem tworzą trujący gaz FOZGEN i po przekroczeniu 30% w otoczeniu są duszące itd poczytaj bo literatury na ten temat nie brakuje pozdrawiam
Simon Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 nie odpalaj compresora na krótko bo compresor wywali z siebie cały olej Okej to tylko było jednorazowe żeby sprawdzić czy ruszy sprężarka.To się więcej nie powtórzy Już się boję o stan tej klimy... ale jestem dobrej myśli rozbiorę kokpit i zobaczę co dalej jak będę miał szczelny układ to będę myślał dalej. IceMan czy może odkręcić jeden szlauch od sprężary i sprawdzić?Ale niee, wątpię żeby była w nich woda... Myślałem że klima to ruszy jak jest panel czynnik i pasek na sprężarce..a tu widzę że coraz bardziej skomplikowany układ.
Gość Iceman Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 nie odpalaj compresora na krótko bo compresor wywali z siebie cały olej Okej to tylko było jednorazowe żeby sprawdzić czy ruszy sprężarka.To się więcej nie powtórzy Już się boję o stan tej klimy... ale jestem dobrej myśli rozbiorę kokpit i zobaczę co dalej jak będę miał szczelny układ to będę myślał dalej. IceMan czy może odkręcić jeden szlałch od sprężary i sprawdzić?Ale niee, wątpię żeby była w nich woda... Myślałem że klima to ruszy jak jest panel czynnik i pasek na sprężarce..a tu widzę że coraz bardziej skomplikowany układ. badz dobrej mysli jak wymienisz parownik i pojedziesz odpalic klime tylko nie w aso jedz do firmy która specjalizuje sie w klimie i tylko w klimie samochodowej tam ludzie maja pojecie co dzieje sie w układzie i nie sa to ludzie po kursach typu jak napełnic klime w aucie jak by co to dzwoń numer jest na mojej stronie pozdrawiam
Simon Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Opublikowano 24 Lutego 2007 IceMan WIELKIE dzięki za całą pomoc na chwilę obecną jak będą problemy....a będą to na pewno napiszę! A jak będę w Mielnie to się odwdzięczę....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się