Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poprawne ustawienie rozrządu, zły kąt wtrysku


damiannice

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś już drugi post na forum ;P
i zaczynam od problemu...
mój samochodzik to a4 b5 1.9tdi afn quattro
samochód gdy kupiłem palił dobrze i nie miał żadnych dolegliwości, lecz po wyjeździe za granicę stał trochę czasu nie tak dawno wróciłem i planowałem wymianę rozrządu filtrów płynów itd. Po powrocie zauważyłem dziwne dolegliwości samochód nie odpalał tak jak wcześniej i przerywał powyżej 2.5tys obrótów nie kopcił nie grzał się itd. Po podpięciu vaga wywaliło:

VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 038 906 018 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G70SG 1623
Software Coding: 00003
Work Shop Code: WSC 00295
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
Rozumiem że chodzi tu o regulację kąta wtrysku.
Samochód dobrze odpalał ale tylko jak było ciepło, sprawdziłem też świece żadna z nich nie grzała.
Więc zakupiłem wszystko co potrzebne no i zabawa w wymianę rozrządu filtrów świec i przy okazji uszczelnienie pompy wtryskowej została wymontowana i zawieziona do uszczelnienia (uszczelki sparciały) samochód ma bardzo mały przebieg...
wszystko robiłem przez weekend dziś odebrałem pompę i razem z tatą zamontowaliśmy.
Pompa i koło założone zostało tak jak wcześniej (tata twierdzi że nie można zrobić tego innaczej) zresztą porobiliśmy znaki
teraz tak przy rozpięciu rozrządu wszystko zostało zblokowane i ustawione na znakach( teraz ważna sprawa tata twierdzi że jak wymieniał wcześniej rozrządy to znak na kole zamachowym powinien być ustawiony na I ja wszędzie słyszałem że na 0 ustawiliśmy na 0. Po spięciu rozrządu obrocie silnikiem nic się nie zblokowało wszystko jest na swoich znakach. po złożeniu przodu zamontowaniu wszystkiego, nastąpiły próby rozruchu wiadomo wszystko po zapowietrzane trochę się kręciło nim.... no ale bez przesady nie chciał w ogólę łapać choć paliwo w pompie już było i z wtrysków leciało...
Tata poluzował śruby na pompie i dał ja maxymalnie w stronę silnika przyspieszył wtrysk po kręceniu 10min w miare jako tako odpalił ale to jest tak jak powinno być, silnik chodzi twardo głośno i na zimny nie pali. Zobaczę jeszcze jutro rano, ale nie odpali tak jak powinien
Moje założenie jest takie że trzeba przestawić pompę o jeden ząbek, ale tatko uważa że to nierealne i trzeba przestawić rozrząd wał na punkt I na kole zamachowym.
Po dzisiejszym dniu zgłupiałem i nie wiem co robić. Do tego wszystkiego coś się zrypało z programem vag... i wywala mi go oczywiście połączenie działa widzi itd ale nie mogę zczytać błędów ani zobaczyć jaki jest kąt
Gdybyście mieli gdzieś jakąś instalkę to chętnie pobiorę>
Z góry wielkie dzięki za jaką kolwiek pomoc i podpowiedzi, na pewno się przydadzą


sorry za post pod postem. Hallo pomoże ktoś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś już drugi post na forum ;P

i zaczynam od problemu...

mój samochodzik to a4 b5 1.9tdi afn quattro

samochód gdy kupiłem palił dobrze i nie miał żadnych dolegliwości, lecz po wyjeździe za granicę stał trochę czasu nie tak dawno wróciłem i planowałem wymianę rozrządu filtrów płynów itd. Po powrocie zauważyłem dziwne dolegliwości samochód nie odpalał tak jak wcześniej i przerywał powyżej 2.5tys obrótów nie kopcił nie grzał się itd. Po podpięciu vaga wywaliło:

VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 038 906 018 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G70SG 1623
Software Coding: 00003
Work Shop Code: WSC 00295
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
Rozumiem że chodzi tu o regulację kąta wtrysku.

Samochód dobrze odpalał ale tylko jak było ciepło, sprawdziłem też świece żadna z nich nie grzała.

Więc zakupiłem wszystko co potrzebne no i zabawa w wymianę rozrządu filtrów świec i przy okazji uszczelnienie pompy wtryskowej została wymontowana i zawieziona do uszczelnienia (uszczelki sparciały) samochód ma bardzo mały przebieg...

wszystko robiłem przez weekend dziś odebrałem pompę i razem z tatą zamontowaliśmy.

Pompa i koło założone zostało tak jak wcześniej (tata twierdzi że nie można zrobić tego innaczej) zresztą porobiliśmy znaki

teraz tak przy rozpięciu rozrządu wszystko zostało zblokowane i ustawione na znakach( teraz ważna sprawa tata twierdzi że jak wymieniał wcześniej rozrządy to znak na kole zamachowym powinien być ustawiony na I ja wszędzie słyszałem że na 0 ustawiliśmy na 0. Po spięciu rozrządu obrocie silnikiem nic się nie zblokowało wszystko jest na swoich znakach. po złożeniu przodu zamontowaniu wszystkiego, nastąpiły próby rozruchu wiadomo wszystko po zapowietrzane trochę się kręciło nim.... no ale bez przesady nie chciał w ogólę łapać choć paliwo w pompie już było i z wtrysków leciało...

Tata poluzował śruby na pompie i dał ja maxymalnie w stronę silnika przyspieszył wtrysk po kręceniu 10min w miare jako tako odpalił ale to jest tak jak powinno być, silnik chodzi twardo głośno i na zimny nie pali. Zobaczę jeszcze jutro rano, ale nie odpali tak jak powinien

Moje założenie jest takie że trzeba przestawić pompę o jeden ząbek, ale tatko uważa że to nierealne i trzeba przestawić rozrząd wał na punkt I na kole zamachowym.

Po dzisiejszym dniu zgłupiałem i nie wiem co robić. Do tego wszystkiego coś się zrypało z programem vag... i wywala mi go oczywiście połączenie działa widzi itd ale nie mogę zczytać błędów ani zobaczyć jaki jest kąt

Gdybyście mieli gdzieś jakąś instalkę to chętnie pobiorę>

Z góry wielkie dzięki za jaką kolwiek pomoc i podpowiedzi, na pewno się przydadzą

sorry za post pod postem. Hallo pomoże ktoś coś ?

Hm Wał powinien być ustawiony w pozycji 0 jak spojrzysz do oczka koła zamachowego

Jeśli porobiłeś przed rozpięciem rozrządu znaki na kołach i osłonach i po załozeniu nowego rozrządu wszystko ładnie się zgrywa wał jest na 0 to rozrząd masz ustawiony ok

z vagiem Ci nie pomogę bo się na tym nie znam dlaczego się nie możesz po łączyć

według mnie kąt wtrysku jest nieprawidłowy skoro ustawiliście pompę na maksa do silnika ale to gdybanie ...to trzeba sprawdzić vagiem

Zakładam że pompa jest ok i dobrze wszystko jest odpowietrzone

http://imgup.pl/di/T5M7/bez-tytu-u.png

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza dzięki wielkie za pomoc znaki były porobione i koło zamachowe ustawione jest na 0
Wszystko sie zgrywa i przy punkcie zero tłok jest w możliwie najwyższym położeniu czyli jest wszystko okej
Udało mi się pobrać program i wszystko zaczęło znów trybić :)
Po skanowaniu auta co ważne nie znalazło wcześniejszego błędu tnz. 550
odpowietrzyłem cały układ paliwowy filtr przewody i bak Nie ma żadnego powietrza
Kat wtrysku był mocno przestawiony oczywiście już jest wszystko w normie kąt wynosi ok 55-58 przy 80
°C
Wielkie dzięki za pomoc i schemat który potwierdził że znak na kole to 0 a nie kreska
Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...