Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło do wymiany


kornel

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, proszę o pilną pomoc.

A4 B5 1998 rok prod. Kod silnika: ADR, kod skrzyni: DHZ

Już od długiego czasu miałem problemy ze sprzęgłem - po jego wciśnięciu wydobywał się spod auta metaliczny odgłos - tak, jakby jakieś śruby latały po pustym metalowym garnku. Sprzęgło się nie ślizgało, ale biegi zaczęły wchodzić trochę ciężej niż zazwyczaj.

Dzisiaj po raz pierwszy, w trakcie jazdy zblokowało mi drążek skrzyni biegów - nie byłem w stanie wrzucić żadnego biegu. Po pchnięciu drążka na siłę wskoczyła jedynka, a potem już inne biegi też zaczęły wchodzić. Jednakże taka sytuacja się powtórzyła 3 razy w przeciągu 15 min, a po tym czasie zdołałem wrócić do domu.

Jako że auto jest mi niezbędnie potrzebne (zwłaszcza w okresie świąteczno - noworocznym) potrzebuję pilnie usunąć usterkę. Jako że jestem laikiem, bardzo proszę o pomoc w jakie części się powinienem zaopatrzyć ( z tego co wiem jest możliwość zamiany dwumasy na sprzęgło jednomasowe, więc byłoby super obniżyć w ten sposób koszty).

Dodatkowo, może ktoś się orientuje kto w okolicach Katowic mógłby się tym tematem zająć?

Z góry badzo dziękuję za wszelką pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, u mnie rozsypane było łożysko igiełkowe, było zmielone. Sprzęgło się nie ślizgało i problem z biegami jak u Ciebie.

Wymieniłem sprzęgło tarcza, docisk bo i tak trzeba zrzucać skrzynie, dwumasa w tych autach rzadko pada (brak mocy) łożysko oporowe oraz igiełkowe.

Robiłem to latem i jak brązie jazda bezproblemowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u znajomego w afn w sharanie były tez objawy grzechotania

po demontazu okazało sie ze wykreciły sie z wału 2 sruby mocujace koło zamachowe

one tak hałasowały az w koncu całkowicie zablokowały docisk ze wcale sprzegło nie rozłaczało

na dodatek z otworów w wale rzygało olejem

złozylismy na nowych srubach z aso i smiga do dzisiaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedzi. Umówiłem się z mechanikiem na poniedziałek na zrzucenie skrzyni i obejrzenie co jest do zrobienia ( i oczywiście zrobienie tego).

Jedno mnie jeszcze zastanawia. Po tych 3 razach zblokowania mi drążka skrzyni biegów do dzisiaj auto jeździ normalnie, a co najważniejsze zniknął ten hałas po wciśnięciu sprzęgła! Teraz jest tak jakby nigdy nic się z tą skrzynią złego nie działo... Zastanawia mnie czy coś się wtedy urwało do końca i teraz nie hałasuje - tylko co to mogło być, że bez tego auto jeździ zupełnie normalnie?


No i zrobione.

Poleciał docisk (ponad rok temu), a przez to, że jeździłem tak długo z nim uszkodzonym, w dalszej kolejności poleciała tarcza sprzęgła, łożysko igiełkowe i dwumasa. Tą ostatnią, to po prostu zeszlifowało z jednej strony tak, ze nie miała prawa pracować osiowo. Podejrzewam, że gdybym zajął się tym tematem od razu po stwierdzeniu, że coś się dzieje ze sprzęgłem, to ocalił bym przynajmniej dwumasę.

Dzięki za wszystkie podpowiedzi - temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...