Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompka - czy to jej koniec?


dgkm1990

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję waszej pomocy. Półtora roku temu robiłem regenerację 4 pompowtryskiwaczy z powodu ich wyeksploatowania, auto było bardzo mułowate i przejeździłem bez problemowo jakieś 13 miesięcy. Jakoś od pewnego momentu mam specyficzne objawy na 1 cylindrze (apropo rozumiem że 1 cylinder jest od rozrządu??). Gdy auto jest zimne i zimno jest w otoczeniu pali na dotyk, brak objawów i problemów wszystko gra. Problem zauważyłem jak jest ciepło na powietrzu lub np ogrzewany garaż, auto zapala, nierówno pracuje i puszcza dyma ale potem już nie dymi i się stabilizuje. Auto jedzie bez problemów ma moc itp. Gdy osiągnie temperaturę 85C płynu chłodniczego wg VCDS zaczynają się problemy, zaczyna telepać silnikiem w taki sposób że aż trzęsie całą budą ale chodzi a obrotomierz stoi, mówię tu o biegu jałowym. Podczas jazdy wszystko ok.

W momencie objawów bieg jałowy:

Blok 13

1: 2,85

2: -1,41

3: -1,06

4: -0,35

Blok 23

1: -92

2: -50

3: -45

4: -55

Gdy dodam gazu do 3200rpm

Blok 13 stabilizacja w granicach -1 do +1

Blok 23:

1: 60

2: 0

3: 2

4: 6

Odpuszczenie gazu i znów pomalutku dąży do wartości granicznych. Czy wymiana uszczelnień może pomóc czy pompka nr1 jest już na 100% do wymiany.

Proszę o radę jak wy to widzicie, auto jeździ, pali na dotyk tylko to wkurzające na rozgrzanym bujanie, aż wstyd kogoś wozić. Prze gazówka do 3500 rpm i problem znika na 30 sekund ale szybko wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo do frezowania, pompka do sprawdzenia, kompresję też nie zaszkodzi zmierzyć, bardzo w plus idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo do frezowania, pompka do sprawdzenia, kompresję też nie zaszkodzi zmierzyć, bardzo w plus idzie.

Cała głowica była robiona wraz z frezowaniem gniazd wtryskiwaczy. Zrobiłem na tym 25000km. A czy uszczelnienia pompowtryskiwacza mogą być przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki są do układu paliwowego, stożek odpowiada za szczelność na cylindrze. Jeśli gniazda są wyrobione i pompka tańczy to tak można frezować do śmierci, znaczy do przebicia się w cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...