Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie spalanie ALT


Makale

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio na 40 litrach gazu robiłem 200km przy normalnej jeździe. Wyciąłem kata, druga sonda lambda wyłączona softowo. Wizyta u gazownika zmiana mapy, zmiana filtrów gazowych. Spalanie z 20 spadło do 15. Progres sporo, ale nadal mi się wydaje, że za dużo.

Czwórnik odmy poprawiony, nowa odma bo była pęknięta, eżektor wyczyszczony (nie był nawet brudny, ale przedmuchałem go). Dolot wydaje mi się szczelny. Z tego co wiem na pewno to nie pracuje kierownica powietrza. Nie sprawdzałem co poszło dokładnie, ale te ramie jest całe i ani drgnie. Na kompie zero błędów. Jazda do rozgrzania na PB, LPG tylko na ciepłym.

W blokach pomiarowych z tego co sprawdzałem to w grupie 032 to sonda lambda jakby nie pracuje. W grupie 033 już coś się zmienia.

Poniżej krótki log na postoju:

http://vaglog.pl/log-032_033_002_9vADAZN.html

Na zegarach było już 90 stopni.

Zdaję sobie sprawę, że opony 225/50 R18 z przodu i 245/45 R18 z run flatami nie pomogą zbić spalania, ale na letnich 225/40 R18 było to samo, no różnica była może z 1l/100km, ale to pewno błąd pomiarowy hihi.

Druga sonda leży nigdzie nie wkręcona, przy wycince kata nie mogłem znaleźć jej kostki nigdzie, więc na dwie trytki jest przymocowania gdzieś koło silnika. Pierwsza sonda jest wkręcona w tym miejscu gdzie była w katalizatorze, ale przed wycinką kata, ona zachowywała się podobnie. Wycinka zmieniła mi tylko dźwięk wydechu i autko mi się odmuliło, ale to jeszcze to nie to co powinno być (kierowca powietrza, tak wiem).

Już nie wiem co z tym spalaniem. Rzadko kiedy przekraczam 4 tys, więc możliwe, że to przez tą kierownice powietrza ? Silnik dostaje za mało powietrza i sterownik dowala więcej paliwa?

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie 2x większe

Czy na PB95 również masz takie spalanie ? 2x większe ?


Nie pamiętam co jest w grupie 32. Jakie są tam wskaźniki. Jeśli w grupie tej rzeczywiście powinieneś mieć na bieżąco odczyty ze sondy (tej przed katem), to uwaloną masz sondę. Komputer, ponieważ nie zna składu mieszanki z tej sondy (bo sonda nie działa, nie reaguje, nie szczytuje), to komputer leje na maksa żeby nie wypalić tłoków i innych elementów silnika (żeby się nie stopił). Zatem jak masz kolegę z Audi, poproś czy nie mógłbyś podłączyć do jego gniazda Vaga i spoglądnąć na jego odczyty. Będziesz miał porównanie co powinno tam być.

To że masz lacia trochę większego nie może spowodować spalania większego niż 5-10%.

Co do gruchy, to pewnie masz pękniętą membranę. Gdy membrana pękła podczas ruchu łopatkami w kolektorze dolotowym (ssącym), łopatki pozostały w jakimś tam położeniu. Położenie to może być jako min. jako średnie lub jako max. Położenie łopatek ma wpływ na ilość powietrza dopływającego do cylindrów.

Inna rzecz to przepływomierz mas powietrza (przepływka). Komputer analizuje ile powietrza zasysa silnik i na tej podstawie ustawia mieszankę, ilość paliwa i ilość powietrza.

Problem wg mnie leży w lambdzie.


Jak wywaliłeś kata, to rozumiem że tylko jego bebechy?


Czy przed usunięciem tego kata (licze na bebechy) miałeś problem o którmy piszesz ?


Ok doczytałem. Miałeś przed wycinką tak samo. Sprawdź tą sondę. Komputer musi wiedzieć ile ma dawkować paliwa. To, że Ci gazownik skorygował mapę, to nic z tego. Komp gazu robić ma to samo co komp silnika. Zatem jak komp silnika leje Pb95 to i komp gazu będzie lać LPG.


Tutaj masz podgląd Gościu. Użytkownik "kamil-vag" ładnie to przedstawił w linku poniżej. Spoglądnij:

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/page-1#entry4648715

http://fs5.directupload.net/images/151031/qzfve2co.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem opinie już "szerszego kapcia do ALT to będziesz miał niższe spalanie" :facepalm: Kapeć jest jaki jest i taki zostanie, na pewno to nie jest powodem spalania wyższego o prawie 100%.

Katalizatora nie ma w ogóle. W całości został wyjęty, nie chciałem żeby mi coś rezonansowało w środku czy były jakieś zawirowania spalin. Tłumikarz mi wyspawał coś a'la DP i się sprawdza.

Temat kamila z diagnostyką znam. Muszę jeszcze logi dynamiczne zrobić, ale nie wiem czy bateria w lapku mi na tyle wytrzyma. Na PB nie jeżdżę tylko bo zbankrutuje przy takim spalaniu, ale raz przejechałem z 50km na PB to spalanie na FIS było niższe może o 2 litry. (zamiast 16 pokazało 14 z kawałkiem), ale to też nie wiem czy po prostu spokojniej nie jechałem, więc mi to trudno ocenić.

Kolego widziałem twój temat z reanimacji tego silnika. Oby wszystko się powiodło od razu i nie było przykrych niespodzianek. Jak zalejesz płynami silnik to będziesz miał możliwość sprawdzenia w grupie 032 czy sonda u Ciebie zachowuje się tak samo ?

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zawsze wszystko było ok poza poborem oleju. Swego czasu na początku miałem błąd kata co 100-200km. Po wkręceniu tuleki od kilku lat błąd nie występuje. Nie wystepuje na FISie. Występuje natomiast w Vagu. W Vagu może być. Grunt że mnie nic niepokoi. Niepokoił mnie ten cholerny olej. Aby konewka mi się nie pojawiała, to sprawdzałem często olej pod maską. Starałem się tak sprawdzać, aby inni nie widzieli, tzw. ukrywanie się.

Teraz już nie ma możliwości aby mnie coś niepokoiło od strony silnika.

Sprawdź Sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wyciągnąłem kierownice powietrza. Jak zaciagnne ustami powietrze na wezyku od gruszki to dźwignia się nie rusza i słyszę gdzieś z okolic membrany powietrze czyli ewidentnie jest peknieta. Mam problem tylko ze zdjęciem dolnej pokrywy tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem. Dasz sobie jednak z tą błahostką radę. Musisz wziąć do ręki śrubokręt z płaskim trzpieniem i w miarę rozsądną grubością aby podważyć obie części, tzn. je odsuwać od siebie.


Robiłem to już kiedyś u siebie. Wrzuciłem dużo zdjęć. Są tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest na zatrzaskach jakiś? Po rozpolowieniu nie ma problemu ze złożeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciąłeś katalizator, to powinieneś raczej też skorygować komputer silnika, bo stawiam na to, że wariuje przez lipny odczyt z pierwszej i brak odczytu z drugiej sondy...

A kierownica powietrza nie pomaga, ale też bez przesady. Gdzieś tu na forum czytałem, że ktoś jeździł z zablokowana i nic się nie działo.

Zrób porządne logi dynamiczne to się potwierdzi lub zaneguje to co napisałem. Blok 32 to są korekty krótko i długo terminowe. Wskazanie w bloku 33 wartości napięcia na lambdzie koło 4 to też coś nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wycięciem katalizatora był zmieniany soft w sterowniku silnika. Druga sonda lambda jest całkowicie wyłączona. Przed wycinką kata i zamianą softu było tylko gorzej.

Dynamiczne zrobić z tych 3 grup tylko ? Na 3 biegu od 1500 do końca ?

Co do kierownicy to na membrance dziura 2cm długości. Sklejone silikonem. Zobaczymy ile wytrzyma. Na razie schnie.

Zauważyłem, że ten pomarańczowy oring co jest w tej kierownicy przepuszcza mi olej i ogólnie nie jest w zbyt dobrym stanie. Do tego jeszcze mi gdzieś wpadł w czeluści silnika. w etce znalazłem taki numer: 058133148A i jego wymiary: 57x56x3 tylko czy to będzie to ? Jest ktoś w stanie podać mi wymiary tego o-ringu. Wolałbym ori kupić w ASO o ile byłaby tylko taka możliwość.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloki:

32 korekty

33 lambda

2 masa zasysanego powietrza


Kamil-vag opisał wszystko dokładnie, ale w skrócie: tak od 1500 do 6000 tyś co najmniej. Prócz tego na postoju, ale już na ciepłym tak z minute.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice udało mi się złożyć autko ożyło od dołu. Jeszcze logi dynamiczne zrobię.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...