Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o dzialanie sprzegla i skrzyni w 3.0 TDI Quattro


Bartas1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zaczne moze od poczatku - w Piatek w Niemczech kupilem swoje wymarzone (myslalem o tym samochodzie juz od 2-3 lat) 3.0 TDI Quattro w manualu. Niestety nie kupilem go od pierwszego wlasciciela spod domu a w autohandlu specjalizujacego sie w grupie VAG.

Niestety podczas jazdy probnej nie wychwycilem tego, co dala mi cala trasa do Polski....

Kupilem manual, poniewaz od zawsze takie skrzynie wydawaly mi sie najmniej awaryjne i problematyczne a tymczasem przez caly weekend nie spalem przeszukujac forum w celu uzyskania odpowiedzi.

Dlatego mam pytania, czy ponizsze zaobserwowane objawy sa normalne dla tego auta i tej skrzyni? :

<> Przy wciskaniu sprzegla, gdy obroty silnika sa wysokie slychac cos w rodzaju wycia/buczenia oraz czuc lekkie wibracje na tym pedale. Nie jest to uciazliwe, ani tez specjalnie glosne, ale lekko niepokojace;

<> Biegi 2 i 3 wchodza dosc nieprecyzyjnie i czasem mam wrazenie ze skrzynia najchetniej odbilaby/wyrzucila trojke. Dodam, ze nie zawsze tak jest.

<> Czasami po odpuszczeniu sprzegla na postoju obroty silnika podnosza sie na chwile do 1000 obr/min, po czym wracaja do normy. Tez nie wystepuje to zawsze.

Do Audi przesiadlem sie z Mondeo MK4 i jak dla mnie skrzynia tam chodzila o niebo lepiej, niz w A4 B8 i dlatego postanowilem zapytac tutaj na forum.

Do tego dzisiaj rano bylem w serwisie specjalizujacym sie w naprawach skrzyn biegow, i jej pracownik po przejechaniu sie autem stwierdzil, ze wszystko jest ok ze sprzeglem, dwumasa i skrzynia - one podobno juz tak maja...

Co wiecej auto mialo wymieniane kompletne sprzeglo i dwumase w niemieckim ASO. W komplecie dokumentow mialem fakture na ponad 3600 EUR za to...

Samochod ma obecnie 268 tys. przebiegu, natomiast wymiana byla w Grudniu 2015 przy przebiegu 232 tys. km.

Nie ukrywam ze glownie to przewazylo na tym ze podjaralem sie i kupilem ten samochod.

Teraz zaczynam zalowac, ze nie kupilem z automatem bo jazda tym manualem odbiera nieco przyjemnosc z jazdy i przysparza zmartwien....

Z gory dziekuje za opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza kwestią tego jak działa sam manual w tym wypadku, zestawienie go z mocnym dieslem to często słaby pomysł - za dużo trzeba wachlować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, komoornik napisał:

Poza kwestią tego jak działa sam manual w tym wypadku, zestawienie go z mocnym dieslem to często słaby pomysł - za dużo trzeba wachlować :)

Wiesz, tak calkiem szczerze to ja jestem takim typowym ''Januszem'' motoryzacji - zawsze staram sie przyoszczedzic, lub zrobic tak zeby nie generowac wydatkow, a one znajduja mnie same :D

Jezeli jade autostrada lub obwodnica to jest ok, bo na 5 i 6 jest bardzo szeroki zakres predkosci. Gowniano sie natomiast jezdzi w ruchu mieszanym i rzeczywiscie przy tym zestawieniu manual to Faux Pas...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...