Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI BKE - Błąd 16618 w sterowniku silnika + Logi do analizy


lewiatan1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich bardzo serdecznie, 

Na wstępie domyślam się, że będziecie oczekiwać logów statycznych i dynamicznych, jednak będę je w stanie zrobić dopiero na początku lutego, ponieważ nie mam pod ręką aktualnie drugiej osoby która pomogła by mi w tym :/ 

Mam za to prośbę o pomoc, czy ktoś ma jakieś wizje co może być przyczyną błędu 16618 ? 
Posiadam Audi A4 B7 2005r silnik 1.9 TDI BKE - kupione ok 6 mcy temu, przez ten czas nie było z nim żadnych problemów, albo być może ich nie zauważałem, ostatnio pojawił się w VCDSie  błąd świecy żarowej na 4 cylindrze jednak dzięki pomocy kolegi kamil-vag i wymianie świec udało się go rozwiązać :) Za co bardzo w tym miejscu dziękuję :) Jednak to nie był jedyny problem jaki się pojawił. Otóż kiedy przyszła zima, na autostradzie po złapaniu przez samochód optymalnej temperatury postanowiłem go trochę przegonić, tym bardziej, że ostatnio robiłem krótkie dystanse po trójmieście - jednak odcinek około 200 km autostradą pokonuję średnio 4 razy na miesiąc i przeważnie z prędkością około 140 km/h, ale wracając do tematu, na desce 90 stopni, pedał w podłogę 1, 2, 3, (ok 3600-3800 obrotów) i nagle brak mocy :/ przez chwilę panika, co się kuwa stało, ale opanowałem emocje, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, włączyłem i samochód jak nowy, po dojechaniu w miejsce przeznaczenia podłączyłem VCDS'a skasowałem błędy z myślą, że to tylko jednorazowe, bo przecież, po wyłączeniu i włączeniu silnika przeszło. Myliłem się... 

W czasie naprawy świec, samochód stał kilka dni w garażu, mało użytkowany, ponieważ z uwagi na duże mrozy, złe świece byłem uziemiony. Po założeniu świec wyjechałem na trasę, temp. robocza gaz do dech i wielkie zdziwienie przy wyprzedzaniu tira bo moc skończyła się przy ok 3000 obrotów :/ 

Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy, mogę wtedy deptać i deptać, a audi idzie jak burza, a w silniku błąd: 

16618- Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) 
            Freeze Frame: 
                    RPM: 2940 /min
                    Troque: 246.4 Nm
                    Speed: 139.0 km/h
                    Load: 80.0 %
                    Voltage: 14.06 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 2040.0 mbar
                    Absolute Pres.: 2570.4 mbar

Jakieś opcje? Pomysły? Które bloki logować, jak już znajdę drugą osobę do pomocy? 


Pozdrawiam, 

Darek 

 

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo przeładowuje  dostarcza do silnika zbyt dużo powietrza.Może to być spowodowane zapieczonymi łopatkami turbiny.Przejedz się dość dynamicznie na dystansie kilkunastu kilometrów- powinno to wyczyścić turbinkę.Jeżeli to nie pomoże to trzeba ja rozebrać i manualnie oczyścić mechanizm sterowania kierownic turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. 
Dynamicznie ja już przegoniłem na autostradzie, podczas powrotu do 3miasta, oczywiście na tyle na ile warunki atmosferyczne pozwoliły. Najpierw oczywiście ją odcięło, więc włącz/wyłącz i potem 1,2,3,4 pod czerwone kreski obrotów jak tylko wpadłem na autostradę, szła jak rakieta, na 5 biegu rozbujałem ją max do 4 tyś obrotów, potem już strach w oczach miałem bo jednak zima za oknem. Cała trasę było ok, po dojechaniu, wykasowałem błąd, jednak po dwóch czy trzech dniach problem powrócił mniej więcej na tej samej wysokości obrotów i znów ten sam błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być już na tyle zapchana że zostaje tylko rozkręcenie i wyczyszczenie wszystkiego.Mam to samo auto co ty i u mnie jakiś czas temu właśnie przegonienie go na trasie pomogło i mam spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że z doświadczenia mam mieszane odczucia, ponieważ po włączeniu/wyłączeniu silnika samochód jedzie aż miło. A wiem, że jeżeli turbina stoi, jest mocno zapieczona, to odłącza ją ciągle przy tych samych obrotach i za każdym razem - ostatnio u kolegi w Passacie, którego połączałem pod VCDS'a tak było, 2500 RPM i ani obrót więcej, do tej wartości ciągnął potem wpadał w tryb awaryjny i do wyłączenia silnika działał jak zwykły diesel, po wyłączeniu znów do 2500 obrotów przyśpieszał dobrze, a potem turbo stop. 

Spróbuję, jeszcze ją przegonić trochę na autostradzie. 

Sądzę, że przed wyjmowaniem turbo, zrobię logi i tu wrzucę do wglądu. 

A co myślicie o środkach do czyszczenia turbo "psikanych" w dolot? Warto spróbować? Ktoś się tym bawił kiedyś? Szczerze, mam mieszane uczucia z takimi cudami, ale może warto spróbować, skoro nie stoi całkowicie? 

Pozdrawiam, 
Darek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi o dynamiczną jazdę tzn. odcinek ok 30-40 km  na wyższych obrotach może być nawet na niższych prędkościach lub z dużą prędkością (jak masz gdzie). Turbo musi się rozgrzać.

Przyczyną może też być zawór n 75 ,egr lub wtryski więc dobrą alternatywą jest jak piszesz zrobienia logów i wrzucenia do wglądu.Natomiast przy logach ja ci nie pomogę ponieważ po prostu na tym się nie znam .Ktoś kto ogarnia logi wytłumaczy ci z czym masz problem

Natomiast co do środków czyszczących to ludzie bardzo sceptycznie podchodzą do tego,podobno to pomaga na krótką metę.Więc o sensie zastosowaniu tego środka musisz zdecydować sam

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko, dziękuję za rady :) 
Postaram się kogoś znaleźć, możliwie szybko do pomocy przy logach, ze środkiem czyszczącym chyba się na razie wstrzymam. Postaram jeszcze przepalić turbinę. Na 5 biegu raczej nie dam rady tego zrobić, bo to już ogromne prędkości, ale czy na 4 też będzie ok? Rozumiem trzymać cały czas wysokie obroty przez 30-40 km tak? No i wysokie obroty to pojęcie względne - więc zapytam o jakich obrotach mniej więcej mówimy? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.  

Więc pogoniłem audi najpierw na obwodnicy 3miasta -  3/4 bieg trzymając 3 tyś obrotów i to nic nie pomogło -  dystans ok 30 km.  Ogólnie na pewno samochód zrobił się żwawszy szybciej się zbierał.  Ale mimo to odcinął turbinę właściwie chwilę po tym zabiegu,  wyłączyłem / włączyłem samochód i dalej już się zbierał -  to było jakiś tydzień temu.  

Dziś podjąłem kolejną próbę i na autostradzie na 4tym biegu trzymałem go na ok 3500 obrotów momentami dochodząc do 4 tyś oczywiście zaraz na starcie mi odciął turbo ale zgasiłem i odpaliłem ponownie i potem grzałem, po ok 40 km zjechałem na MOP dałem mu chwilę na wystudzenie,  zgasiłem silnik,  dotleniłem się.  Po wyjeździe na autostradę 1,2 3 (3600 obrotów)  odcięcie. 

Przyjąłem inną strategię,  zgasiłem odpaliłem but w podłogę i przez ok 100 km ile fabryka dała ( kurcze powiem szczerze że pierwszy raz jechałem na maksymalnej prędkości i jestem zawiedziony bo na 5 biegu obroty 3500-3600 i ani drgną dalej a na liczniku 190km/h) myślałem że więcej powinna dać z siebie.  Jak myślicie? 

Jutro zrobię logi,  zobaczymy co tam wyjdzie.  

Które wg Was grupy będą potrzebne? 

 

Pozdrawiam 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj go trochę pomęczyć na niższych biegach przy wyższych obrotach - na czerwone pole ile się da :)

Jak to nie pomoże to kierownice turbiny do czyszczenia, a o cudownych preparatach zapomnij....

190km/h to realna prędkość max tego silnika... :( - chyba że i mój silnik coś boli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zgodnie z zapowiedziami zrobiłem logi teraz bardzo proszę o ich analizę :) niektóre próbowałem analizować sam, inne nic mi nawet nie mówią, ale zamieszczam wszystkie jakie zrobiłem :) Proszę o ich kompleksową ocenę :) 

Już teraz z góry dziękuję chociaż pewnie zrobię to i w kolejnej wiadomości :) 


Logi statyczne:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_VzZkC.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_GcfSiD.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_6I0R19.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_T30663Q.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_7mO1L3.html

Logi Basic Settings: 

Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2j23C.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_HjOmW.html

Logi dynamiczne: 

Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_wqLJ9u.html (Podczas tego pomiaru odciął turbinę )
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_80ZoG.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_g6jQ09.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_323Pe.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_77TwXRK.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_lcjy0m.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_VLFy34m.html

Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_qr3E5p.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_lgFY6RQ.html
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_59gYZp.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_ElH9D2.html

 

Pozdrawiam, 

Darek 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nikt się nie wypowie odnośnie logów? 

Ze swoich spostrzeżeń wywnioskowałem, że kąt synchronizacji do poprawy wartość na biegu jałowym trzyma się -2,9 niby w normie ale do 0 to ho ho przy obciążeniu wychyla się do -3.4 
Grupa 003 dynamicznie też średnio mi się podoba, ale niestety nie bardzo wiem jak bardzo jest źle i jaki może być tego powód. 
Grupa 008 tu wgl to nijak się ma do wartości wymaganych :/ 
Co do samej turbo i grupy 011 to hmm sam nie wiem co o tym myśleć. 

Ktoś coś? Może wszystkie logi razem komuś mówią coś więcej? 
Pozdrawiam, 

Darek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...