Skocz do zawartości
IGNOROWANY

świruje pompka zamka i zapala się podś. wnętrza


kkrzysiekk555

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie od 3 dni podczas jazdy słychać, ze włączy się pompka zamka na 2-3 sekundy i zaświeca się oświetlenie wnętrza i już nie zgaśnie, dopiero musze zgasić auto i nacisnąć na pilocie przycisk (obojętnie który) i tak cały czas już mam. Jak zapomne potem to zrobić z pilota to nawet całą noc będzie się świeciło. Rozbierałem całą pompkę no ale nic sam tam nie znalazłem, problem dalej jest, czy pompka do wymiany???

Edytowane przez kkrzysiekk555
błąd tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej pompka dostaje błędne informacje z krańcówek drzwi (zamek) i tutaj bym szukał przyczyny, a nie w pompce.

To jest jedna z popularniejszych usterek, na youtube znajdziesz pełno manuali na ten temat:

 

Ale przed rozebraniem zamków sprawdź oczywiście VAG-iem który zamek się "pogubił", przecież nie będziesz chyba każdego rozbierał, najczęściej VAG pokazuje błędy zamka, więc wiadomo który konkretni szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem podobne przypadki na forach i przyczyną była woda w gąbce w której znajduje się pompka. Pompka łyknęła wody i zaczęła świrować. Zajrzyj kolego do pompki i zobacz czy się przypadkiem nie "topi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czytajcie posty. Pisał że do pompki zaglądał. Kolego milly to filmik od VW nie od audi to całkiem inny zamek.

Dobra, kolego kkrzysiekk555  czy masz FIS'a? Czy pokazuje ci wtedy otwarcie drzwi? Pomysł z Vag może się udać. Jednak raczej szukałbym przyczyny w okolicach pompki oraz jej okablowania i samego pilota. Masz może drugiego pilota? jeśli tak to zamień je na parę dni i zobacz jaki będzie efekt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pokazuje mi jak otwieram drzwi na fisie ale na vagu czysto i jak to się dzieje to na fisie tez jest ok

Niestety 2 kluczyk bez pilota

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie masz kogoś to by ci podrzucił na podmiankę pompkę żeby się upewnić że to jej wina ? Wydaje mi się że przyczyny trzeba szukać w pompce,  skoro oświetlenie świruje itp.  to jest to wina pompki a nie instalacji czy czegokolwiek innego, bo to pompka steruje otwórz/zamknij zaświeć/zgaś światło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawdzę, po niedzieli od kolegi tylko on ma przedlifta ale jak pompka będzie ta sama to wymienimy na 2-3 dni, dam znać w tygodniu co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no miałem założoną od kumpla ale dzieje się to samo u mnie dalej, a u niego na mojej bez zarzutów, wina tkwi gdzieś w instalacji chyba chymmm...

no miałem założoną od kumpla ale dzieje się to samo u mnie dalej, a u niego na mojej bez zarzutów, wina tkwi gdzieś w instalacji chyba chymmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... myślę że mógłbym ci jakoś pomóc teoretycznie bo ostatnio u siebie dużo się bawiłem i wiem co i jak który kabelek gdzie idzie tylko ja mam 1995r. nie wiem czy jest jakaś konkretna różnica. A więc zacznijmy od tego że oświetlenie załącza się samo z siebie. Jeśli masz 2 kostki 1 kostka czarna mała, druga większa z 2 kablami plus i minus. Skoro światło się zapala to pompka musi dostawać od czegoś sygnał że ma zapalić się światło. Takie sygnały może dostawać od stacyjki, drzwi prawe przednie, drzwi lewe przednie oraz od bagażnika innej opcji chyba nie ma. Kolego pod spodem podam ci rozpiskę kabli kostki centralnego zamka. Pompka włącza się od sygnałów z drzwi prawych/lewych/bagażnika. Według rozpiski kabli 1 kabel sygnałowy przypada na jedną stronę auta i jest jedynym sygnałowym otwórz/zamknij.Czyli drzwi prawe/lewe przednie to 2 kable + kabel bagażnika. Skoro pompka dostaje sygnał o otwarciu/zamknięciu, zaświeceniu świateł to trzeba zbadać od którego kabla jest ten sygnał, czy z któryś drzwi czy z bagażnika. Oto rozpiska kabli w pompce jeśli kolega ma jakieś pytanie służę pomocą.

1 czarny z niebieskim paskiem stacyjka 
2 czerwony stacyjka 
3 szary z białym paskiem sterowanie zamek klapy bagażnika 
4 niebieski z czerwonym paskiem sterowanie zamek klapy bagażnika 
5 zielony z niebieskim paskiem sterowanie drzwi kierowcy 
6 brązowy z białym paskiem sterowanie oświetleniem kabiny 
7 czerwony zwora do pinu 9 
10 brązowy z białym paskiem krańcówki drzwi 
11 żółty z niebieskim paskiem sterowanie drzwi pasażera 
12 brązowy z białym paskiem sterowanie oświetleniem kabiny 
Druga wtyczka zasilająca 
1 12V 
3 masa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie, podłącz VAG i zobacz czy mikroswiche właściwie reagują na otwieranie i zamykanie drzwi na 90% walnięty jest któryś ze swichy. Może być jeszcze przełącznik w podsufitówce, ale to bardziej w A6 jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mily napisał:

Ale kombinujecie, podłącz VAG i zobacz czy mikroswiche właściwie reagują na otwieranie i zamykanie drzwi na 90% walnięty jest któryś ze swichy. Może być jeszcze przełącznik w podsufitówce, ale to bardziej w A6 jest problem.

Może i masz racje kolego, ja napisałem co i jak bo sam mam 95r. i nie mam możliwości połączenia się Vag z centralnym zamkiem. Jeśli kolega ma możliwość połączenia się ze swoją B5 to jak najbardziej lepiej od tego zacząć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za rozpiskę, jutro po pracy będe podłączony jeszcze na Vag zanim zacznę co kolwiek grzebać, dam znać co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na VAGU raczej wszystko ok powiedzieli mi tylko, że mam błąd jakiegoś mikrostyku tylnej klapy, w sobotę się z tym pobawię.

Edytowane przez kkrzysiekk555
pomyłka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, kkrzysiekk555 napisał:

Na VAGU raczej wszystko ok powiedzieli mi tylko, że mam błąd jakiegoś mikrostyku tylnej klapy, w sobotę się z tym pobawię.

Hmm.. nie wiem czy klapa może mieć coś wspólnego z włączaniem się oświetlenia i świrującą pompką. Ale zajmij się tym, różnie bywa :D może akurat będzie to przyczyną. Jak nie to będziemy dalej kombinować ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za późny odzew ale dopiero teraz mogłem odpisać bo miałem awarie kompa i nie pamiętałem hasła tu do forum. wymieniłem miktostyk w klapie i usterka prawie znikła, ale raz na 2-3 dni potrafi zapalić się oświetlenie podczas jazdy dalej pomimo to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...