DaveLove Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Siemanko, Silnik nagrzany do 90 stopni. Podnoszę maskę (chciałem nasmarować zamek) i zauważyłem, że ze zbiorniczka kapie płyn (miejsce zaznaczyłem czerwonym kółkiem. Miejsce jakby na doprowadzenie jakiegoś wężyka). Po delikatnym odkręcaniu zbiorniczka, płyn ze wspomnianego miejsca coraz obficiej wycieka. Po zakręceniu przestaje. Zauważyłem też, że poziom płynu był prawie pod sam korek (na zimnym mieścił się w min, a max). Nie wiem, czy to istotne ale coś bulgocze po odpaleniu na zimnym.. O co z tym chodzi?
Adrian1727 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 To miejsce co wskazujesz to jest na wypadek jakby było za dużo płynu w zbiorniczku. Gdy jest ponad normę to wtedy płyn automatycznie się zlewa ze zbiorniczka tamtym miejscem. Jak sam napisałeś "płynu było prawie pod korek" jeśli tak to auto jak się nagrzało, objętość płynu się zwiększyła i było go na tyle dużo że automatycznie wylał się ze zbiorniczka. A korek pewnie otworzyłeś gdy silnik był gorący i było ciśnienie w zbiorniczku, gdy odkręciłeś korek ciśnienie wywaliło cały płyn do zbiorniczka silnik się "zagotował" a płyn wyciekł. Korka nie można wcale odkręcać gdy auto jest nagrzane gdyż w zbiorniczku kumuluje się ciśnienie dzięki któremu auto ma prawidłowy obieg. Nie raz się spotkałem z takim przypadkiem w audi że auto na chodzie 90st. gościu odkręca korek żeby sprawdzić czy się nie gotuje ciśnienie wywala na zegarach 120st.
DaveLove Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Teraz już wiem o co chodziło.. Dzięki wielkie! Odrazu podpytam o bulgotanie, czym może być ono spowodowane? Pojawia się po odpaleniu na zimnym silniku i jeżeli dodam delikatnie gazu to bulgotanie zwiększy swoją częstotliwość i się nasili.
Adrian1727 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Godzinę temu, Rumaq napisał: Teraz już wiem o co chodziło.. Dzięki wielkie! Odrazu podpytam o bulgotanie, czym może być ono spowodowane? Pojawia się po odpaleniu na zimnym silniku i jeżeli dodam delikatnie gazu to bulgotanie zwiększy swoją częstotliwość i się nasili. Okej, a co do bulgotania to są jakieś specjalne objawy typu grzanie się silnika podczas jazdy czy coś w tym stylu czy wszystko zachowuje się w porządku ? gdzie to bulgotanie ? w zbiorniczku wyrównawczym ? Dobrze jakbyś nagrał coś z tym bulgotaniem to byłoby łatwiej a jeśli nie to opisz bardziej w którym miejscu co i jak.
DaveLove Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Opublikowano 1 Lutego 2017 Nie wyłapałem żadnych negatywnych efektów, poza dźwiękiem. Auto zachowuje się tak po odpaleniu i dalszej jeździe. Przestaje dopiero jak się nagrzeje do 90 stopni (po około 10 minutach jazdy). Efekt nasila się przy dodawaniu gazu. Wrzucam filmik, który dziś udało mi się nagrać -
Adrian1727 Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 (edytowane) hmmm... no ciekawe ciekawe, obejrzałem dokładnie filmik, to to jest taki dźwięk jakby się coś latało po nagrzewnicy np. kawałek lodu ? może przymarza ci nagrzewnica w środku lekko a gdy auto dostaje temperatury to wszystko wraca do normy ? może tak być ? zarzuca przykładem bo kiedyś spotkałem się z podobnym problemem i to było (okresowe) przymarzanie nagrzewnicy. Ciężko mi określić czasami słyszę jakby coś latało a czasami jakby bulgotało ... masz wtedy włączoną nagrzewnice ? Edytowane 1 Lutego 2017 przez Adrian1727
DaveLove Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Opublikowano 1 Lutego 2017 Dzieje się tak również, kiedy temperatura nie jest minusowa (np. +2 stopnie) więc lód odpada. Auto po garażowaniu, również tak się z rana zachowuje. Auto mam od grudnia, więc nie wiem jak się zachowa w lecie. Nawiew wyłączony. W przyszłym tygodniu mam wizytę u mechanika (wymiana uszczelki pod pokrywą) i podpytam się o co może chodzić. Filmik może tak tego nie oddaje ale jest to zdecydowanie dźwięk jakby bulgotania, przelewania się płynu/wody.
Adrian1727 Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Pokierowałem się wyszukiwarką o "bulgotaniu na zimnym" i przyczyną bywa źle odpowietrzony układ chłodzący. Ja osobiście nie miałem z tym styczności nawet jak nie raz zlewałem płyn później zalewałem z powrotem bo wymieniałem rozrząd to wlewałem cały płyn odpalałem auto z zamkniętym korkiem i auto chodziło jak ta lala. Kolego może tym otwieraniem korka podczas pracy silnika bądź na nagrzanym silniku zrobiłeś sobie taką "szkodę" ? Kolego, co jeszcze mogę ci doradzić, poczytaj na forum jak odpowietrzyć dokładnie nagrzewnice i cały układ chłodzenia. Powinno wtedy przejść. Z tego co czytam to możesz mieć pęcherz powietrza w przewodach nagrzewnicy i dlatego tak się dzieje.
DaveLove Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Opublikowano 1 Lutego 2017 Auto pracuje tak już od zakupu, więc raczej mój błąd nie był tutaj winowajcą. Spróbuje podziałać coś z odpowietrzeniem układu, może to będzie to. Dzięki za podpowiedź.
Adrian1727 Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 15 minut temu, Rumaq napisał: Auto pracuje tak już od zakupu, więc raczej mój błąd nie był tutaj winowajcą. Spróbuje podziałać coś z odpowietrzeniem układu, może to będzie to. Dzięki za podpowiedź. Aha no rozumiem jak tak, nie ma problemu jak coś to pytaj co mogę pomóc to pomogę. Masz racje podziałaj coś z odpowietrzaniem może akurat to będzie to Lepiej samemu pokombinować niż dać mechanikowi, mechanik też człowiek i może nie wiedzieć a kase będzie doliczał za proste sprawdzanie, także łatwiejsze problemy lepiej naprawiać samemu. Powodzenia w majsterkowaniu Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się