Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Strasznie muli na 4 i 5 biegu


Gość lepi

Rekomendowane odpowiedzi

logi logami...

sprawdz statyczne cos mi sie wydaje ze cos jest z korektorem kata wtrysku lub kat wtrysku do regulacji

mysle ze ten bezpiecznik zasila obwod rowniez tego korektora. slabo odpala, bo kat wtrysku zly i do tego kopci na bialo wiec na 100% zly kat wtrysku

logi statyczne BS 000 druga kolumna powinno byc cos kolo 50 oczywisnie z wlozonym bezpiecznikiem(wykres TDI timing i powinno miescic sie miedzy skrajnymi liniami, a najlepiej jak najblizej tej srodkowej)

Tak jak pisałeś ten bezpiecznik zasila ten obwód a na vagu nie wywala błędu przepływki :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo vag wywali blad przeplywki jak bedzie na niej zwarcie, albo przerwa. Jak bedzie juz w kiepskiej kondycji to tylko w logu dynamicznym sprawdzisz. W grupie 3 mase powietrza masz na poziomie 500-600mg co jest zdecydowanie za malo...od 2500 do ponad 4000 obr powinno byc 850-1050...tak mala masa powietrza ogranicza ci dawke paliwa(grupa 8-kolumna 5)

Co pisalem to wiem...kat wtrysku tez moze masz zle ustawiony...zrob log 000 ale w basic setting(BS) dla pewnosci no i oczywiscie statyczny a nie dynamiczny

http://www.a4-klub.pl/smf/tabele_wartosci_zmierzonych_silniki_1zahu_aey_agpaqm_afnavg-t16622.0.html

tu masz opis co do diagnozy logow i sobie sam mozesz zobaczyc co jest nie tak

p.s. logi robione z wlozonym czy z wylozonym bezpiecznikiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie cos spierniczone w kacie wtrysku..niby ustawiony ok ale widac jak momentami wskakuja wartosci 255 (kolumna 3 000BS) tak jakby jakies zwarcie bylo bo 255 jest wartoscia maksymalna..sprawdz kable ktore ida do korektora kata wtrysku czyli do pompy. Zrob rowniez 000BS przy wyciagnietym bezpieczniku...pewnie w 3 kolumnie nic nie bedzie sie zmieniac..

niech zgadne...w momencie jak pojawiaja sie wartosci 255 to pewnie silnikiem szarpie co by potwierdzalo ze to problem z ukladem korekcji kata wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz - jak ściągnę nogę z gazu podczas jazdy i dodam gazu po chwili to auto zamula, zaczyna kopcić białym dymem i strzela z rury jak w starych komedio-dramatach :> Tylko czemu nie chce odpalać jak jest zimny i ma bezpiecznik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest usterka regulacji kata wtrysku a to od niego zalezy czy zapali czy nie.. pewnie jak masz wyjety bezpiecznik to korekcja nie dziala i wtedy wartosc ustawiana jest przez komputer jako domyslna(awaryjna)

tak na szybcika sprawdz jeszcze zawor EGR, a najlepiej go zaslep od strony dolotu, bo mozliwe, ze sie nie zamyka i stad takie wskazanie przeplywomierza, ale raczej przeplywka i tak do wymiany jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będę walczył jeszcze z tym w niedziele to może coś się znajdzie w tych kablach co idą do pompy wtryskowej chociaż najlepiej będzie całą wiązkę wyciągnąć i wtedy na spokojnie sprawdzić ale to trochę roboty będzie na pewno, a może doradzisz gdzie najpierw zacząć szukanie to zaoszczędzę sporo czasu.[br]Dopisany: 05 Luty 2009, 18:37_________________________________________________Witam ponownie :) dziś sprawdzałem wszystkie kable z obwodu zasilania pompy wtryskowej, zaworków n75 i n18, kable od przepłyomierza i okazało się że nigdzie nie mam zwarcia więc został tylko do sprawdzenia zawór n108 do którego dochodzi kabel od spodu i z tyłu pompy a po podłączeniu pompy na krótko czyli od plusa akumulatora do śrubki do zaworu n109 auto oczywiście nie odpaliło więc proszę o porady - czy można wymienić zawór n 108 bez demontażu pompy??? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli eliminuje, przecież sam mówiłeś

sprawdz kable ktore ida do korektora kata wtrysku czyli do pompy

to sprawdziłem i mówię że zwarcia nie ma a jak się zaślepia EGR ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim awx mialem problem tego typu ze przepalił mi sie bezpiecznik<z przyczyn do dziś nie wyjaśnionych> przy ecu i objawy jak opisywałeś. Tryb awaryjny, 0buta i max 100/h. Vag wskazywał n75. Sprawdziłem go i był git. Elektryk szybko wykrył że brak zasilania. Wymienił bezpiecznik i jest git. Mówił że jakies przepięci mogło pójść, małe zwarcie i po bezpieczniku. Na szczeście wszystko śmiga jak należy;D

Ps. Od dawna tak masz?? bo nie doczytałem. Ecu z tego co wiem wli sie 1:1 000. Ma tyle zabezpieczeń ze naprawe nie sposób go zajeździć. Jak ci wyskakuje błąd przepływki to w bezpiecznikach tych głównych też masz 10v bezpiecznik. Polukaj czy wszystkie są dobre. Ale ten brakujący to jest zagadka...... Na darmo nie było by tam miejsca na bezpiecznik;p Wsadź ten bezpiecznik, skasuj błedy i sprawdź co wyskoczy. Jak nie działa przepływka to turbo też nie bedzie doładowywało.

Ciężka sprawa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a jak się zaślepia EGR ???

opcja "szukaj" nie gryzie...bylo o tym full razy

doladowanie jest ...przeciez logi ladnie to ukazuja..ale brak odpowiedniego przeplywu powietrza pokazywanego przez przeplywke-przyczyna:albo zawor egr niedomkniety i zasilanie silnika powietrzem=spaliny+mala ilosc swiezego powietrza -stad niskie wskazanie powietrza "lecącego" przez przeplywke, albo uwalony przeplywomierz(ktory poprostu juz sie wysluzyl i nie jest w stanie zmierzyc wiekszej ilosci powietrza)...

a to z kolei ogranicza dawke paliwa(ktora jest dawkowana w zaleznosci od wskazan przeplywomierza) i stad mul z auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a faktycznie nie bylo cos mi sie przeoczylo...hmmm....czyli brak turbo= male wskazanie przeplywki,czyli z przeplywka narazie nie ma co nic ruszac....

podejrzane jest to ze wysterowanie kierownic turbiny (duty cycle) jest na maxa i wogole nie reaguje -czyzby jakis tryb awaryjny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się na razie zastanawiać nad doładowaniem skoro mi auto nie odpala z włożonym bezpiecznikiem a zwarcia na kablach nie mam więc wolał bym się najpierw skupić na tym problemie (przypominam - bez bezpiecznika auto odpala normalnie ale nie działają zaworki doładowania i przepływka - tryb awaryjny, natomiast z bezpiecznikiem prąd na zaworkach jest ale auto nie odpala) a doładowaniem się zajmę jak mi auto zacznie palić z tym zaklętym bezpiecznikiem. Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dobrze te przewody, zwlaszcza ten do korekcji kata wtrysku bo na 100% cos z tym jest

poczytaj ten watek, bo tam tez byl problem z praca silnika-bardzo podobnie do twojego

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1203369.html

silnik 1z to praktycznie to samo co AFN

a pozniej regulacja kata wtrysku

http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/odp_a4_b5_19_tdi_afn_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.k. Panowie Wielki dzięki za okazaną pomoc :notworthy: Auto śmiga jak szalone a wystarczyło ustawić kąt wtrysku na włożonym bezpieczniku oczywiście :kox: więc temat można zamknąć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...