Skocz do zawartości
IGNOROWANY

żółta kontrolka silnika


TomaszFR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Mam problem z moim audi. Przebieg zaledwie 44k km.

zaczelo się od kontrolki epc kolor żółty, spadek obrotów max 4K, odłączenie turbiny, telepanie silnika.

diagnoza termostat. A, ze mam takie ustrojstwo o numerze06L121111 , które w ASO kosztuje ponad 1k zł to postanowiłem je rozebrać.

okazalo się ze w środku jest silniczek który na końcu trzpienia ma zębatkę. Zębatka jest wciskana i ta moja pękła. To wada raczej fabryczna gdyż w kolejnym termostacie a taki tez miałem używany tez była pęknięta. Zębatkę dorobiłem i przykleiłem specjalnym klejem do metalu.

czesc złożona, zainstalowana i wszystko działało 3 miesiące. Nagle teraz kontrolka silnika kolor żółty i problem.

nie mam żadnych objawów wcześniejszych, silnik pracuje równo, ale na desce nie mogę uzyskać temp. 90 stopni. Grzanie samochodu w garażu powoduje praktycznie od razu włączenie wentylatorów mimo iż na szafie jest nie więcej jak 50 stopni. Przy gazowaniu dojdzie do 70 st ale to max. Kontrolkę można skasować, mój sprzęt niestety nie potrafi jej odczytać, ale to coś z układem chłodzenia. Nie mam ani VAG ani Vcds. Po skasowaniu błędu i kilkukrotnym odpaleniu błąd powraca. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego , ten przy rurze do chłodnicy i nic to nie dało. Nadal to samo. Błąd kasuje i zaraz powraca po kilkukrotnym odpaleniu.

moje pytanie, czy mieliście taka sytuacje? Czy może to być jednak znowu ten termostat, może elektronika w nim, chociaż to wszystko i tak całość jest.

wiem, ze najprościej podłączyć do kompa, ale ja takiego sprzętu nie mam i w najgorszym wypadku będę musiał udać się do ASO.

a może ktoś z okolicy Pruszkowa ma taki interfejs?

szlak mnie bierze jak coś nie tak w samochodzie jest.

 

pozdrawiam

Tomek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to jednak odczytać ten błąd.

Pruszków to okolice Warszawy. Wybierz się na spota Warszawskiego, albo możesz podjechać do mnie.

Edytowane przez komoornik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem go do mechanika.

Mówi ,że ma zagwozdkę z tym gdyż wg komputera przepływ płynu chłodniczego nie jest w pełni sprawny.

Tak jakby kulka która sie obracała w środku termostatu do końca się nie otwierała.

Jak próbuje zaadoptować ten termostat to nie pozwala mu tego zrobić.

Jak dziś tego nie ogarnie to poproszę na PRV koomornik kontakt do Ciebie. To zadzwonię i jakoś się ustawimy.

A jeżeli chodzi o alieexpress to nie mam z tym doświadczenia i nie wiem u kogo warto to kupić.

Jak masz damian19886 z tym styczność to pomóż mi ogarnąć jakiś link w co warto zainwestować.

Kupie i na przyszłość będę miał. Z samochodem nie planuje rozstania przez najbliższe 5 lat wiec na pewno nie raz będzie potrzebne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mechanik rozłożył ręce i nie wie co to może być.

Ja mam kilka typów, ale poniżej to co wyszło z VCDS.

Czy ten błąd to może być termostat? a może czujnik poziomu płyny chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym? A może po wymianie płyny chłodniczego trzeba zrobić odpowietrzanie układu?

Może ktoś się z tym spotkał? Prośba o pomoc.

 

///////////---------------------////////////////////////-------------------------//////////////////////////////-------------------------------------//////////////

1 Fault Found:
15473 - Engine Coolant Level Sensor/Switch 
          P2556 00 [175] - Electrical Malfunction
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 44832 km
                    Date: 2017.03.18
                    Time: 00:41:51

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 58 °C
                    Intake air temperature: 19 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.363 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine: operating status: ES
                    Engine temp. management actuator: raw value: 0
                    Engine temperature management actuator: stop open: 145
                    Engine temperature management actuator: after-run stop: 3948
                    RVC_SP: 86.50 °
                    RVC_AV: 0.00 °
                    RVCPWM: -100.000 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...