Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Seat Leon AGN 1.8 - dymi na zimny i dużo pali


smartpc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu, jaki trapi mojego dobrego znajomego z jego autem. Pacjent to Seat Leon 1.8 silnik AGN bez turbo (brak również instalacji LPG).

Auto zostało oddane do "zaufanego" mechanika na zmianę rozrządu + ogólny przegląd. Po odebraniu auta zaczęły się pojawiać problemy z nadmiernym dymieniem tuż po porannym odpaleniu silnika, znacznie spadły osiągi silnika (czuć było, że gorzej się zbiera) oraz nadmierna konsumpcja benzyny (średnia to grubo ponad 12l/100km).

Po podłączeniu auta do kompa zdiagnozowaliśmy walniętą przepływkę - ta już wymieniona i auto wróciło do normy, jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu, natomiast reszta problemów nadal się utrzymuje.

Leon wrócił do warsztatu na poprawki po rozrządzie i mechanicy po "diagnostyce" stwierdzili:

- zwarcie na czujniku płynu chłodzącego, co niby powodowało zalewanie się świec i nadmierną konsumpcję paliwa (wymienili świece, kable zapłonowe - faktycznie były już słabe) oraz zrobili adaptacje przepustnicy bo ponoć ustawienia były "kombinowane"

- wymieniona została również cewka zapłonowa

Auto niestety nadal kopci na zimnym i pali zbyt dużo. Zanim ponownie oddamy auto do "znawców tematu", na kolejne niezbędne wymiany że niby to uszkodzonych podzespołów, prośba o Wasze opinie na ten temat.

Poniżej załączam komplet logów dynamicznych - ogromna prośba o Wasz komentarz co tu jeszcze jest nie tak...

Błędy w sterowniku silnika - brak.

Grupa 002, 007, 025

http://vaglog.pl/log-002_007_025_4B44TYm.html

Grupa 002, 007

  http://vaglog.pl/log-002_007_6IAvP7.html

Grupa 003, 004, 005

http://vaglog.pl/log-003_004_005_9sR1sN.html

Grupa 003, 013

  http://vaglog.pl/log-003_013_lNon6A.html

Grupa 007, 009, 010

http://vaglog.pl/log-007_009_010_6R1G05.html

Grupa 023, 024

http://vaglog.pl/log-023_024_h58kB.html

Grupa 025

  http://vaglog.pl/log-025_P2w0E4i.html

 

Z góry dzięki za sugestie, porady!

 

Edytowane przez smartpc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka dalej nisko więc o ile wymieniona na nową, to pewnie szczelność... uboga mieszanka przy przyspieszaniu to potwierdza... choć dziwne że jest uboga "losowo"

http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/drive_unit/1.8_ltr./92_kw_engine_fuel_injection_and_ignition_system_motronic/self_diagnosis_v.a.g_inspection_service/self-diagnosis_i/     -przeglądnij może coś znajdziesz.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...