Skocz do zawartości

smartpc

Pasjonat
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O smartpc

Informacje

  • Imię
    Grzesiek
  • Miasto
    Grodzisk Mazowiecki

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia smartpc

0

Reputacja

  1. Witam, prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu, jaki trapi mojego dobrego znajomego z jego autem. Pacjent to Seat Leon 1.8 silnik AGN bez turbo (brak również instalacji LPG). Auto zostało oddane do "zaufanego" mechanika na zmianę rozrządu + ogólny przegląd. Po odebraniu auta zaczęły się pojawiać problemy z nadmiernym dymieniem tuż po porannym odpaleniu silnika, znacznie spadły osiągi silnika (czuć było, że gorzej się zbiera) oraz nadmierna konsumpcja benzyny (średnia to grubo ponad 12l/100km). Po podłączeniu auta do kompa zdiagnozowaliśmy walniętą przepływkę - ta już wymieniona i auto wróciło do normy, jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu, natomiast reszta problemów nadal się utrzymuje. Leon wrócił do warsztatu na poprawki po rozrządzie i mechanicy po "diagnostyce" stwierdzili: - zwarcie na czujniku płynu chłodzącego, co niby powodowało zalewanie się świec i nadmierną konsumpcję paliwa (wymienili świece, kable zapłonowe - faktycznie były już słabe) oraz zrobili adaptacje przepustnicy bo ponoć ustawienia były "kombinowane" - wymieniona została również cewka zapłonowa Auto niestety nadal kopci na zimnym i pali zbyt dużo. Zanim ponownie oddamy auto do "znawców tematu", na kolejne niezbędne wymiany że niby to uszkodzonych podzespołów, prośba o Wasze opinie na ten temat. Poniżej załączam komplet logów dynamicznych - ogromna prośba o Wasz komentarz co tu jeszcze jest nie tak... Błędy w sterowniku silnika - brak. Grupa 002, 007, 025 http://vaglog.pl/log-002_007_025_4B44TYm.html Grupa 002, 007 http://vaglog.pl/log-002_007_6IAvP7.html Grupa 003, 004, 005 http://vaglog.pl/log-003_004_005_9sR1sN.html Grupa 003, 013 http://vaglog.pl/log-003_013_lNon6A.html Grupa 007, 009, 010 http://vaglog.pl/log-007_009_010_6R1G05.html Grupa 023, 024 http://vaglog.pl/log-023_024_h58kB.html Grupa 025 http://vaglog.pl/log-025_P2w0E4i.html Z góry dzięki za sugestie, porady!
  2. No to gitarka - kolega otrzymał już wskazówki co do niezbędnych działań. Jak odbierze furmanke od mechaniora porobimy logi i dam znac jak to wyszło.
  3. Co do czujnika to przy najbliższej wymianie oleju będzie wymieniany - kolega zakupił już nowy w ASO. A co do termostatu to mnie kolega zdziwiłeś - mozesz powiedziec w którym logu widac jego niedomaganie? No i co może powodować wysokie spalanie?
  4. Witajcie, znajomy poprosił mnie o pomoc w rozwiązaniu zagadki z jego autem. Jakieś 2 miesiące temu robiliśmy w jego Passacie B5FL 1.9TDI AFV drobną regulację ustawienia kąta wtrysku (poprzednia wartość oscylowała w przedziale -1.9 do -2.3). Udało się ustawić idealne 0.0, ale zaraz po tym okazało się, że auto zaczęło znacznie więcej palić (postój na biegu jałowym 0.7 nawt do 0.8l/h a najniższe osiągnięte w trasie (max 120km/h)na odcinku 150km to 7.8l - wcześniej minimum to 5.5l). Poniżej zamieszczam zestaw logów - prośba o uwagi na ich temat: 1. Odczyt błędów : VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 KD Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4897 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ5E011925 VWZ7Z0D9808283 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 3428 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 H Component: CLIMATRONIC B5GP 0008 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 909 605 C Component: 0E AIRBAG VW61 04 0003 Coding: 12357 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 907 487 A Component: Lenkradelektronik 0005 Coding: 00118 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 849 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04 Coding: 21115 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ5E011925 VWZ7Z0D9808283 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 01334 - Door Control Module: Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent Address 37 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 919 887 B Component: Navigation BNO 0204 Coding: 00000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 959 799 B Component: 85 Komfortgerát HLO 0004 Coding: 00259 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01334 - Door Control Module: Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 152 G Component: Radio BNO 0204 Coding: 00205 Shop #: WSC 05311 No fault code found. End ------------------------------------------------------- 2. Odczyt bloków wartości mierzonych: a) próba statyczna: normalnie: Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57562.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57563.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57564.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57565.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57566.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57567.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57568.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57569.html Basic Settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57573.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57574.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57575.html próba dynamiczna: Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57576.html Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57577.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_57578.html Z góry wielkie dzięki.
  5. Ok, zatem temat regulacji turbo mam za sobą Mam jeszcze jedno pytanie uzupełniające - w między czasie czytałem jeszcze klika podobnych postów i natknąłem się na informację, że po przeczyszczeniu turbo zdecydowanie lepiej pompowało ono w dolnych zakresach obrotowych. Obstawiam, że w moim aucie poprzedni właściciel robił już ten zabieg (o czym świadczy rozregulowana sztanga) ale być może niezbyt fachowo i może gdzieś tam zostały jeszcze resztki nagaru dając stan rzeczy, jaki opisałem na wstępie tego postu. Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwiązania problemu BARDZO dziękuję Kolejny raz przekonałem się, że forum A4 to najlepszy "mechanik" z jakim miałem do czynienia:) Pozdrawiam
  6. Sam byłem zdziwiony, ale załączone logi to wynik skracania sztangi o max 1/2 obrotu względem ostatnich ustawień...na 100% dobrze to odmierzyłem, gdyż sugerowałem się farbą na pierścieniu i rantami tulejki. Aktualnie mam ustawienie z 1/4 obrotu - zostawić czy to jeszcze nie to, co być powinno?
  7. Z sugestią 0,5 obrotu bym się zgodził - przed aktualnym ustawieniem zrobiłem pomiar z jednym obrotem więcej i na moje oko było już znaczne przeładowanie. Zostawiłem aktualny poziom z myślą, że lepiej ewentualnie jeszcze trochę podkręcić niż przedobrzyć. Przy najbliższej okazji podkręcę jeszcze trochę sztangę i wrzucę aktualne logi. Tymczasem dzięki chłopaki za cenne uwagi [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 22:29_________________________________________________Witam, nadeszła pora na trzecie podejście do regulacji sztangi - poniżej dwa logi odpowiednio po wyregulowaniu sztangi o 1/2 i 1/4 obrotu(w odniesieniu do ostatniego ustawienia).Na moje oko skrócenie o 1/4 obrotu jest optymalne- ale opinię pozostawiam znawcom tematu. 1/2 obrotu: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_47547.html 1/4 obrotu: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_47548.html Pozdro
  8. Temat przerabiany wielokrotnie. Sprawdź czy w antenie nie ma zwarcia. Wyciągnij radio lub zdejmij podsufitkę z tyłu wypnij przewód antenowy i go sprawdź. Najczęściej zwarcia występują na złączach antenowych.
  9. 00856 - Antena radiowa 29-10 zwarcie do masy.
  10. Cześć, czas na odgrzanie kotleta:) Po długiej zimie znalazłem trochę czasu na pogrzebanie przy sztandze turbo - faktycznie ktoś wcześniej już coś przy niej robił (farba na śrubie była, ale nie jako zabezpieczenie ustawień ORI) więc z czystym sumieniem i ja trochę poprzestawiałem. W załączonym linku najlepsze ustawienie (zwracałem głównie uwagę na ciśnienie rzeczywiste i poziom otwarcia zaworu N75), jakie udało mi się osiągnąć. Może nie jest to wzorowy wynik, ale kwestę oceny pozostawiam Wam. Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_43143.html Czekam na Wasze oceny i ewentualne porady co dalej (o ile będzie trzeba coś jeszcze przestawiać) Pozdrawiam
  11. Kolego Koczis, myślę, że bez wątpienia możesz powierzyć swoją olimpijkę temu zakładowi. Polecam kontakt z Panem Kubą - człowiek naprawdę rzeczowy i przede wszystkim bardzo dobrze zna się na się na tym co robi. Ja ostatnio miałem już zwalać głowicę w moim aucie (bulgotanie płynu chłodzącego w nagrzewnicy wskazywało na nieszczelność głowicy i puszczanie ciśnienia do układu chłodzącego)ale po wizycie i szczegółowym przeglądzie okazało się, że przepuszczał oring od czujnika temperatury w głowicy. Zamiast wydać na naprawę 1500PLN wydałem zaledwie 12zł + robocizna:)
  12. Witajcie, prawdę mówiąc zastanawiałem się przez chwile czy powodem takiego stanu rzeczy nie jest wyregulowanie turbo ale po otrzymaniu odpowiedzi na temat podcisnienia odpuściłem ten trop. Kolego banshee powiedz prosze w jaki sposób mogę bezpiecznie wyregulować sztangę w turbinie? Ustawia się to na biegu jałowym bazując na wynikach pomiarów jakiejś konkretnej grupy? Z góry THX za odpowiedź.
  13. Witaj kolego dario12, przeglądałem Twój post i widzę, że miałeś (bądź nadal masz) ten sam problem ze słabym pompowaniem turbo na niskich obrotach. Powiedz mi czy udało Ci się usunąć usterkę? Jeśli tak powiedz proszę co u Ciebie było powodem tego problemu? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  14. Witam ponownie, tak jak planowałem zabrałem się dziś do przeglądu całego dolotu - zapocenia i uszczelki na przewodach wyczyszczone, poza tym kąt synchronizacji ustawiony zgodnie ze wskazaniami (silnik faktycznie pracuje trochę inaczej - ustało delikatne poszarpywanie na wolnych obrotach) ale poza tym, że mam pewność, że w dolocie wszystko gra nie zmieniło się nic. Auto nadal zbiera się z lekkim opóźnieniem. Czy jest jeszcze coś, co mógłbym zrobić, żeby wyeliminować powód niedoładowania? Pozdrawiam
  15. Koledzy, jestem już po oględzinach wszystkich przewodów podciśnienia - wszystkie wyglądają bardzo dobrze i przede wszystkim są szczelne. Ma ktoś jakieś inne propozycje co do ewentualnej przyczyny niedoładowania? Pozdr[br]Dopisany: 03 Październik 2010, 13:04_________________________________________________Panowie podsyłam nowe spostrzeżenia, wczoraj przed wieczorem pokusiłem się o zdjęcie plastikowej osłony od spodu silnika (od tak sprawdzić czy wszystko gra) i ku mojemu zdziwieniu przewód dolotowy wychodzący z intercoolera jest strasznie mocno uwalony olejem. Dodam, iż od samego początku po zakupie auta praktycznie raz na tydzień weryfikuję poziom oleju i nie zauważyłem choćby najmniejszego ubytku. Z powodu późnej pory nie udało mi się przyjrzeć temu bliżej, ale zastanawia mnie, czy jeśli to zapocenie jest efektem nieszczelności w dolocie (lub co gorsza zasyfionym intercoolerem) to może się to przekładać na wolne wstawanie turbiny? Dodam tylko, iż w trakcie przyspieszania nie zauważam nawet najmniejszego dymienia. Czekam na Wasze opinie na ten temat (a wymiana termostatu + skorygowanie kąta synchronizacji zaplanowane na najbliższą sobotę). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...