Skocz do zawartości

zwonko

Pasjonat
  • Postów

    676
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zwonko

Informacje

  • Imię
    Dominik
  • Miasto
    Tarnów

Auto

  • Model
    Skoda
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    1Z
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zwonko

11

Reputacja

  1. Nie wiem jak w ALT, ale w silnikachV6 w audi a6, ludzie to wycinają w cholere... wbrew pozorom zmiana dynamiki jest niewielka. Poszukaj na forum a6 klub.
  2. MAF wygląda OK. Zobacz jak będzie wyglądała grupa 032 po jeździe dłuższy czas bez kasowania błędów (zerowania). Min. 50km. Powiedz mi po czym wnosić bo tam w logu nie ma mierzonych czasów wtrysku? Na oko czasy faktycznie wyglądają wysoko (pierwszy log), ale chyba nie pętli, sprawdź dokładniej. Ja może gdzieś przy okazji popatrze na logi innych ALT. zresztą sam też możesz po kodach części i komponentu. Moim zdaniem to nie pompa, bo by leciały korekty na łeb na szyje, tak zazwyczaj jest jak nie ma ciśnienia. Pompę musiałbyś raczej spr u mechanika, podczas jazdy oczywiście, bo na wolnych to nic nie da.
  3. w ALT to jest zapewne elekotrniczna także na to sobie zwróć uwagę. Jak zrobisz z głową to jej nie zaszkodzisz. A poświęcisz godzinkę może dwie.
  4. Porada co do MAF. 1) Obejrzyj dokładnie numery sprawdź po allegro, czy jakiś ETKA'ch online czy nie były montowane w innych silnikach. Może sie okazć że idzie taki sam np do jakiegoś TDI których jest w PL mnóstwo. 2) jeśli masz allegro SMART polecam zamówić używkę, koszt pewnie koło 40-50zł, można odesłać.
  5. jak nie masz jak podmienic to zmierz cisnienie. czyszczenie rzadko kiedy pomaga. Jak się głowisz nad sondami itp i angielski nie jest Ci obcy polecę: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info Na filmiku jest sposób jak spr dolt metodą "na plaka"
  6. Ehh... to guzik prawda że są na tyle liczone. Znaczy ok są ale to nie znaczy że tyle wytrzyma. Może wytrzymać, może mniej. Katalizatory te 160tys to wytrzymują w jednostka uturbionych bo tam dostanie się troche oleju plus jeździ to na bogato. W Twoim onda szerokopasmowa pilnowała mieszanki i o ile ktoś jeździł sprawnym autem przeżyje znacznie więcej niż 160tys. Nie szukaj dziury w całym. Jakby kat był zatakny to byś nie mia za grosz mocy i miałbyś za pewne błąd. Dwa nie spotkałęm się z czymś takim że jak MAF jest zatkany komputer będzie lał więcej. Komputer nie mierzy przyspieszenia czyli przyrostu prędości. Tylko na tej podstawie mógłby okreslić że jest zatkany. W celu określenia sprawności katalizatora ma sondę i tyle. . Nie analizowałem dokładnie postów może potem zdąże, ale zrób co napisał @przem8 . W poprzednich logach MAF był ok, czasy długie a mieszanka niby ok. Teraz MAF jest nie ok, mieszanka ok, czasy ok. Komputer nie ma w "myśleniu" "uszkodzenia wtryskiwaczy". Nie ma procedur na to. Komputer dąży do dobrej mieszanki. Ta bierze się z tzw. map zaprogramowanych w komputerze. Komputer na podstawie MAF i RPM dobiera dawkę. A jak sonda po wylocie tej dawki powie mu że coś jest jednak nie tak z tym dobranym na podstawie MAF i RPM to wtedy koryguje. Ot co. Czas wtrysku jest owszem jakiś tam maksymalny którego wtryski nie puszczą ale oznacza to ni mniej ni więcej że bedą lać cały czas. NA SAM KONIEC PROŚBA/UWAGA! Jak robisz logi zmieniaj nazwę pliku CSV w vag-com/vcds, jeszcze przed start. Bo takto zapisują się jeden pod drugim. Jak dopiszesz literke cyferkę znaczek będą to osobne logi. Łatwiej wtedy ogarnąć.
  7. A jeśli możesz odpowiedz mi jeszcze na takie konkretniejsze pytania 1) przy jakich obrotach taka turbina AFN/AWX powinna otrzymać zadane doładowanie, zakładamy start od 1500RPM na 3cim biegu 2)czy te korekty na wtryskach są znośne? 3)czy dawka jest dobrze ustawiona bo oczywiście była robiona na oko, dopiero później dałem gosciom laptopa z VAGiem żeby zrobili to dobrze. 4)czy wskazania przepływki są ok, pewnie ma na to wpływ EGR... przepływka jest używana :/ moim zdaniem jest w miarę OK. 5)czemu MAF chce cały czas taką samą ilość powietrza, nie powinno być tak że na wolnych chce mniej? 6) czy dawka paliwa w mapie zapodana nie jest za duża? Z tymi specjalistami że wiedzą lepiej to raczej włąśnie problem jest że nie wiedzą założyli że golfy były 90KM nie sprawdzając silnika, ej choćby w dowodzie można było sprawdzić już by to coś powiedziało. Pomijam, że kazali kupić stałą geometrię czym dołożyli sobie tylko roboty i problemów. Moim zdaniem każdy normalny kazałby kupić to co jest "na stanie". Pomijając to że choćby mapa może być kiepska i tym się bronili, że "nie wiadomo co tam jest porobione" i lepiej wrócić do czegoś normalnego... Kurde widzę, że przegapiłem loga 008...
  8. Dodaje logi po zmianie MAF: DYNAMICZNE: http://vaglogi.pl/log-001_004_5N1UA.htm http://vaglogi.pl/log-003_011_WF3y8.html http://vaglogi.pl/log-003_B5O75fc.html http://vaglogi.pl/log-011_JgS9n.html http://vaglogi.pl/log-011_bhcU4A0.html STATYCZNE: http://vaglogi.pl/log-001_83148y.html http://vaglogi.pl/log-004_7ksfLk.html http://vaglogi.pl/log-013_nI2xYk.html BS: http://vaglogi.pl/log-001_u9C06.html http://vaglogi.pl/log-004_39db19.html http://vaglogi.pl/log-013_Q1RpADm.html JAKIEŚ INNE (np. podczas jazdy) Zrezygnowalem z BS 011, ze względu na to że nie wiem jak zareaguje sterowanie zmienną geometrią której nie ma... W dynamicznym są dwa logi 011, w tłumiku jest coś zrobione, nie wiem strumiennica czy coś... po wciśnięciu magicznego pstryczka golf ma inny głos. Mówił o tym właściciel, nazwał to chyba przelotem. Oprócz tego dowiedzieliśmy się od właściela, że był tam 110KM silnik i wtryski są orginalne, pompa orginalna, EGR zaślepiony, turbo wrzucone od AWX, zrobiony soft. Wg poprzedniego właściciela (jest mechanikiem), turbo musi być ze zmienną bo jest zupełnie inne sterowanie. Mało tego seryjna turbo od AFN będzie przeładowywać na tej mapie, więc trzeba turbo od AWX. @kamil-vag popatrz proszę na te logi czy coś oprócz turbo jest nie tak. Prawdopodobnie podjedziemy na czasie to jeszcze jednego mechanika co trochę wie o 1.9TDI ale aktualnie golf ma zmieniane tablice więc musi to poczekać. Umówimy się żeby się przejechał i stwierdził czy coś jeszcze nie tak. Generalnie coś stuka przy gwałtowniejszym ruszaniu, pewnie wybita poducha, plus moze coś zostało źle zrobione z przeróbką wydechu pod inne turbo.
  9. MAF zamówiony. W przypadku gdy turbina jest ze stałą geometrią wciąż można ustawiać sztangę i przestawiać zderzak ? (P.S. nie znam się na turbinach za wiele )
  10. Hmmm, popraw mnie znowu, ale w takim razie, dla obecnej turbiny, dla obecnego "stanu" wszystkiego to nawet lepiej? Mniej paliwa, gorzej się rozpędza, łatwiej ją zatrzymać... W którym miejscu widać że jest cięta dawka? Chce określić jak dużo % jest obcięta EDIT: OK, rozumiem że jest to w grupie 008. Ale obcięcie nie wygląda na duże i dzieje się w momencie obcięcia turbiny....
  11. Wlaśnie nie wiem co mechaniki narobili... w kompie jest błąd tylko od przepływki. W logach jakby N75 działał... W starych turbinach było sterowanie ciśnieniem w nowszych (ze zmienną) podciśnienie. Nie wiem do końca czy w obu był N75... Od około 16:50 Jest jeszcze pytanie o przepływkę... jest uszkodzona bo robiłem test z diodą i blędu nie było. Czy będzie ona miałą wpływ na działanie turbiny?
  12. wrzuce logi: VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM Ostatni niestety jako screen bo sie nie chce wczytac:
  13. zwonko

    Stronka z manualami

    Dodaje jeszcze takie cos https://malonetuning.com/assets/files/vagcom_logging_guide.pdf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...