Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Impuls otwarcia/zamknięcia drzwi do NIE ori CLH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, po 2 tygodniach walki z impulsem centralnego zamka w naszych b6ktkach, chciałem się z tym podzielić z innymi. Wszystko co wygooglowałem, do tej pory konczyło się na tym, że impuls centralki pojawia się na pomarańczowo-żółtym kabelku wychodzącym z modułu komfortu mieszczacy się w słupku b, u mnie niestety 12v na tym kabelku nie bylo, oraz na pozostałych obok. Więc zaczałem od pierwszego mozliwego rozwiązania wpięcia się pod impuls który leci do samego silownika/zamka w drzwiach.

A więc: potrzebne materiały to okolo 4m kabla 0.50mm2,  2x dioda prostownicza 3A oraz narzedzia i akcesoria typu lutownica izolacja itp

 Potrzebujemy przeciągnąć kabelek przekroju 0.50mm2 do tylnych drzwi (ja wybrałem tylne, przy wygluszonych/oklejonych drzwiach latwiej bylo mi tam wsadzic łape niż z przodu) przeciągamy przez przelotke/harmonijke do wnętrza drzwi i wypuszczamy go przez otwór gdzie ida ori kable do sterownika drzwi. 

Następnie wiązkę wychodzącą z serownika rozilowujemy aby mieć dostęp do kabelków, wyszukujemy kolory szaro-zielony oraz brązowo-niebieski.  

Na tych kolorach pojawia się napięcie przy otwarciu zamknięciu auta, potrzebujemy się podlączyć pod 2 , bo przy jednym napięcie i impuls był za slaby clh uruchomiało się losowo) stąd mostkujemy z użyciem diod prostowniczych. 

 

unnamed.png

do tych kabelków lutujemy po kawałeczku 5centymetrowego kabelka 0.35-0.50mm2. 

Następnie do tych dolutowanych kabelków lutujemy diody prostownicze pamiętamy aby skierować kreską w strone modułu, po zalutowaniu - nózki diod prostowniczych możemy zmostkować/pozaginać razem i dolutować do wcześniej przeciągniętego przewodu. 

mostek clh.jpg

Wszystko owijamy taśma i koniec przeciągnietego kabela lutujemy do odpowiedniego kabelka przy module ktory jest odpowiedzialny za impuls po otwarciu drzwi. 

U mnie po tym zabiegu NIE ori clh wkońcu zaczęło działać jak trzeba, oczywiście jest tez rozwiązanie - wpiąć się pod kierunki, ale wtedy będzie wtopa gdy zostawimy auto na awaryjnych. 

Mam nadzieje, że komuś pomogłem.

Pozdrawiam 

Przy najbliższej rozbiórce drzwi podeśle więcej zdjęć całego lutu. 

 

 

Edytowane przez kubix9417

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...